• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Cyanea
    helnil_ skrev 2015-06-29 22:40:45 följande:

Blir så nervös när ni säger att ni inte kan ha era vanliga kläder! Jag är i exakt vecka åtta (7+0 idag) och min mage putar ut pyttelite så kan ha alla mina kläder och det syns knappt. Blir så nervös att de är nå fel!

Bli inte det, jag instämmer med Linda8110 - det är inte bebis, bara massor med svullna tarmar och kanske en del vätska :P Det tränger och ser inte det minsta gulligt ut, i alla fall inte på mig ;) Har ett enda - ETT ENDA - par normala byxor jag kan ha, och det är mina "baggy jeans"... Har i och för sig en maxiklänning också som ju passar, men den har tajt resår över brösten vilket förstår gör skitont. 

Man kanske ska svälja stoltheten och skaffa mammakläder trots allt? 
    nesistas skrev 2015-06-29 22:13:35 följande:

hej systrar!

Maka011 vi håller tummarna för dig imorgon på VUL! Förstår att du är nervös. Jag har VUL på onsdag (lyckades få en tidigare tid än nästa vecka, puh). Också nervös, det är så overkligt fortfarande har inte riktigt tagit in att vi faktiskt väntar barn igen, så här sju år senare. Sista chansen till syskonförsök, vågar inte ta in det fullt ut än. 

Men herregud vad magen putar! Gravid Känner mig uppblåst som en ballong och inga byxor passar. Hur ska man kunna smyga flera veckor till utan att det märks? Är ju bara i vecka 7+1... Desperat jakt på vanliga byxor med snäll mjuk midja, som inte är mammabyxor, har ni några tips?

kram Nesistas

SKÖNT att du fick en tidigare tid! Det är en plåga att gå och bara vänta... Då håller jag tummarna för dig och tänker på dig under morgondagen :) 

Skönt att höra att det inte bara är jag som har ballongmage :P Jag fattar inte heller hur detta ska gå! Tack och lov har vi båda semester just nu, så jobbet är inget problem. Vi bestämde oss dessutom för att hålla oss borta från hans familj som inget vet ännu tills vi passerat v. 12. Mitt tips ang. byxor som inte är mammabyxor är leggings. Jag har två par jag kan ha utöver mina jeans. Leggings och generösa skjortor är bra grejer ;) 
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-06-30 10:24:46 följande:

På vul idag fick vi se våran böna. 11-12 mm lång och med ett fint pickande hjärta. Är nu utskriven från carlanderska och väntar på att mvc ska ringa upp så jag kan bli inskriven där istället. Frågade om missfallsrisken. Hon sa att nu när vi sett hjärtslag och att hen följer växtkurvan så är det nästintill som att ha passerat v. 12. Fortfarande en liten risk, men betydligt mindre än innan. Har idag för första gången vågat smaka på orden "jag ska bli mamma". :)

Gud så underbart!!!! Tusen miljoner grattis :)
  • Linda8110

Passade på att åka och hälsa på bebisen en sväng nu på morgonen. Skulle till gyn för att kolla om jag fått svamp och då bad jag läkaren att se om bebisen lever fortfarande efter gårdagens kramper. Hjärtat pickade på och den hade växt precis som den ska :) Blev så lycklig!

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-06-30 12:18:45 följande:

Stort grattis till maka och Linda!! :) Åh vad härligt!

Tack <3
  • helnil_

Härligt härligt :)

Linda8110 skrev 2015-06-30 11:14:41 följande:

Passade på att åka och hälsa på bebisen en sväng nu på morgonen. Skulle till gyn för att kolla om jag fått svamp och då bad jag läkaren att se om bebisen lever fortfarande efter gårdagens kramper. Hjärtat pickade på och den hade växt precis som den ska :) Blev så lycklig!

• helnil_

Stort grattis! Så roligt :) vilken vecka var du i nu när du gjorde VUL? Ser verkligen fram emot mitt andra men det är 3,5 vecka dit. Outhärdligt länge! Litar fortfarande inte på läkaren som sa att hjärtat slog.. Skeptiskt som man är ;)

På vul idag fick vi se våran böna. 11-12 mm lång och med ett fint pickande hjärta. Är nu utskriven från carlanderska och väntar på att mvc ska ringa upp så jag kan bli inskriven där istället. Frågade om missfallsrisken. Hon sa att nu när vi sett hjärtslag och att hen följer växtkurvan så är det nästintill som att ha passerat v. 12. Fortfarande en liten risk, men betydligt mindre än innan. Har idag för första gången vågat smaka på orden "jag ska bli mamma". :)

• nesistas

Stort grattis!! Så härligt att höra! Solig
    Imorgon är det min tur, börjar bli riktigt nervös nu.... Håll tummarna att allt är bra!

• maka011
    helnil_ skrev 2015-06-30 14:36:16 följande:

Stort grattis! Så roligt :) vilken vecka var du i nu när du gjorde VUL? Ser verkligen fram emot mitt andra men det är 3,5 vecka dit. Outhärdligt länge! Litar fortfarande inte på läkaren som sa att hjärtat slog.. Skeptiskt som man är ;)

Tack! =D Jag är 7+4 idag. Men gjorde ett på gynakuten när jag var 6+2 och såg ett svagt pickande redan då.
    Åh jag förstår dig. Det är en evighet! Jag har fortfarande svårt att fatta trots att jag sett det senast idag och har 2 bilder på vårt pyre.
    nesistas skrev 2015-06-30 17:34:24 följande:
    Stort grattis!! Så härligt att höra! Solig
    Imorgon är det min tur, börjar bli riktigt nervös nu.... Håll tummarna att allt är bra!
    Tack! Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt för dig. Vilken tid ska du dit?? :)
    Lady1986 skrev 2015-06-30 12:18:45 följande:

Stort grattis till maka och Linda!! :) Åh vad härligt!

Tack! Vågar knappt tro att det är sant!
    Linda8110 skrev 2015-06-30 11:12:52 följande:
    Gud så underbart!!!! Tusen miljoner grattis :)
    Tack! Detsamma säger jag! Gud vad skönt för dig att få se att hjärtljudet finns kvar! 
    Cyanea skrev 2015-06-30 11:04:38 följande:
    Åååh!!! Jag blir så glad att jag nästan gråter här hemma!!! GRATTIS!!!!! Helt galet! Hoppas du kan lägga oron på hyllan ett tag nu och njuta av det här, för det förtjänar du. Och vilket fantastiskt svar BM gav! Jag har ju läst på tillförlitliga källor att risken för MF när man ser hjärtat i v. 8-9 eller liknande sjunker till ca 1,5%, så det stämmer säkert. 

Gör något riktigt snällt mot dig själv idag för att du stått ut till VUL :) KRAM! 
    Åh tack fina du! Jag försöker verkligen att njuta och landa i detta stora. Ska på samtal på mvc på torsdag. Känns SÅ stort!

Det har jag! Har gottat mig på stranden med en kompis och sedan sammanstrålat med andra vänner och ätit i gott ikväll.
    Kram

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-06-30 22:30:56 följande:
    Tack! =D Jag är 7+4 idag. Men gjorde ett på gynakuten när jag var 6+2 och såg ett svagt pickande redan då.
    Åh jag förstår dig. Det är en evighet! Jag har fortfarande svårt att fatta trots att jag sett det senast idag och har 2 bilder på vårt pyre.
    nesistas skrev 2015-06-30 17:34:24 följande:Stort grattis!! Så härligt att höra! Solig
    Tack! Åh vad spännande! Håller tummarna stenhårt för dig. Vilken tid ska du dit?? :)Tack! Vågar knappt tro att det är sant!
    Linda8110 skrev 2015-06-30 11:12:52 följande:Gud så underbart!!!! Tusen miljoner grattis :)
    Tack! Detsamma säger jag! Gud vad skönt för dig att få se att hjärtljudet finns kvar! Åh tack fina du! Jag försöker verkligen att njuta och landa i detta stora. Ska på samtal på mvc på torsdag. Känns SÅ stort!

Det har jag! Har gottat mig på stranden med en kompis och sedan sammanstrålat med andra vänner och ätit i gott ikväll.
    Kram

Så himla roligt att vi är på exakt samma dag :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015