• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-06-27 22:14:26 följande:

Vad är er problematik? Alltså, varför behöver ni IVF? Går det inte att få donation istället? Eller embryoadoption? 

Jag har pco och helt stopp på ägglossningsfronten. Har god äggreserv men är svårstimulerad. Allt eller ingenting, isch. Vi har inte diskuterat donation. Jag vill hemskt gärna använda mina egna.
  • Ananas
    Cyanea skrev 2015-06-28 17:31:26 följande:
    Åh vad skönt att höra av dig! 

Skönt att vara offline ett tag ;) Det låter sunt. Men som sagt, skönt att höra att det är ok i alla fall :) Klart man blir nedstämd, hormonerna är inte att leka med! Och vid det här laget vet vi mycket väl vad hormoner gör med kroppen...! Sen är det ju sjukt jobbigt att må dåligt hela tiden. Det tär som f*n. Så var ledsen och bitter, du är ju glad över att vara gravid någonstans ändå! Det är bara väldigt olika saker :) 

Åh vad gött med mammakläder! Jag har lovat mig själv att jag ska få köpa några plagg när vi passerat v. 12, vilket gör det riktigt jobbigt just nu. Är sjukt svullen, så har kanske bara två par byxor som funkar :S Är du också svullen, eller är det livmodern som börjar synas? I vilken vecka är du i nu? 

Dra dig undan så länge du vill, skriv gärna någon liten mening när du orkar igen <3 
    Ja, det blir lätt lite mkt dator så absolut är det nyttigt att vara ifrån det ibland. Har inte familjelivappen heller så läser bara från paddan och/eller datorn om kvällarna och det är inte alltid jag hinner sätta mig innan jag somnar

Jag tänker nog också shoppa lite efter KUB när jag vet att allt står bra till så pass långt iaf. Jag har lånat ut mina kläder till en kompis som bor en bit bort så de får jag nog inte tag i förrän i mitten av sommaren. Men nu har jag iaf 4 par byxor jag kan ha utan att behöva hålla in magen Jag vet inte om det är livmodern eller bara att jag är svullen... men längtar ju lite till att det verkligen ska synas och man kan framhäva istället för att dölja Jag kände mig bara jättefin sist jag var gravid. 

Jag är i början av vecka 11 nu. Hur ligger du till? 
    Kram!!
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-06-28 19:04:51 följande:
    Jag har pco och helt stopp på ägglossningsfronten. Har god äggreserv men är svårstimulerad. Allt eller ingenting, isch. Vi har inte diskuterat donation. Jag vill hemskt gärna använda mina egna.
    Det förstår jag verkligen att du vill. Usch, önskar bara att det fanns något som kunde trösta. Jag vet att det inte går, men jag vill. Två dar kvar nu! Hoppas hoppas!!! 
  • Cyanea
    Ananas skrev 2015-06-28 19:05:42 följande:
    Ja, det blir lätt lite mkt dator så absolut är det nyttigt att vara ifrån det ibland. Har inte familjelivappen heller så läser bara från paddan och/eller datorn om kvällarna och det är inte alltid jag hinner sätta mig innan jag somnar

Jag tänker nog också shoppa lite efter KUB när jag vet att allt står bra till så pass långt iaf. Jag har lånat ut mina kläder till en kompis som bor en bit bort så de får jag nog inte tag i förrän i mitten av sommaren. Men nu har jag iaf 4 par byxor jag kan ha utan att behöva hålla in magen Jag vet inte om det är livmodern eller bara att jag är svullen... men längtar ju lite till att det verkligen ska synas och man kan framhäva istället för att dölja Jag kände mig bara jättefin sist jag var gravid. 

Jag är i början av vecka 11 nu. Hur ligger du till? 
    Kram!!
    Spännande med KUB. Hoppas att vi också får det, men det är väl inte alla landsting som erbjuder det om man inte är 35+? Haha, vad snäll du är som lånat ut, men synd för dig som behöver dem nu ;) Det låter som en dröm - byxor som man inte behöver hålla in magen i... Mmmm.....! ;) Jag vet inte heller vad det är som putar så förskräckligt, men det står överallt att det absolut inte är livmodern. Vet inte om det stämmer riktigt, för jag känner definitivt något hårt strax ovanför blygdbenet. 

Jag är i v. 9+1, så en vecka tidigare än du :) Men det känns lååååångt kvar till den där heliga vecka 12... Kanske en dum fråga, är missfallsrisken mindre v. 11+0 eller efter 11+6? Dessa siffror förvirrar mig ;) 
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-06-28 19:21:09 följande:
    Spännande med KUB. Hoppas att vi också får det, men det är väl inte alla landsting som erbjuder det om man inte är 35+? Haha, vad snäll du är som lånat ut, men synd för dig som behöver dem nu ;) Det låter som en dröm - byxor som man inte behöver hålla in magen i... Mmmm.....! ;) Jag vet inte heller vad det är som putar så förskräckligt, men det står överallt att det absolut inte är livmodern. Vet inte om det stämmer riktigt, för jag känner definitivt något hårt strax ovanför blygdbenet. 

Jag är i v. 9+1, så en vecka tidigare än du :) Men det känns lååååångt kvar till den där heliga vecka 12... Kanske en dum fråga, är missfallsrisken mindre v. 11+0 eller efter 11+6? Dessa siffror förvirrar mig ;) 
    Missfallsrisken blir mindre när du går in i v.13, dvs 12+0 :) Men jag väljer att tänka att den blir mindre för varje dag som går. V.13 känns sååå avlägset för mig som bara är i v.8. Sen att risken sjunker drastiskt när man sett ett hjärta slå :)
  • Love is everything

Hej!
    Hoppar gärna in här! Passar inte riktigt in i de vanliga gravidtrådarna...
    Min resa (korta versionen)... PCO, endometrios, massvis med Pergotime- och lågdosstimuleringar, inseminationer, 1 mf, 1 utomkveds, operationer och på 4:e ivf'n kom vår efterlängtade son!
    3 syskonförsök varav 1 till mf och ytterligare ett utomkveds, opererade bort äggledarna och nu satte vi in vår sista eskimå - en tipptopp blastocyst, stimulerad med Letrozole och fick blastisen "ditlimmad". Gått på Carlanderska hela tiden via distans. Gravid v. 9+2, fick se ett hjärta vecka 7. Ska på vanligt VUL (inte KUB) i slutet av juli. Nervöst....

Mår illa jämt och sover resten av tiden, mår fantastiskt annars! Kan ni inte skriva en snabbinfo om er själva?

• Lady1986
    Love is everything skrev 2015-06-28 20:56:35 följande:

Hej!

Min resa (korta versionen)... PCO, endometrios, massvis med Pergotime- och lågdosstimuleringar, inseminationer, 1 mf, 1 utomkveds, operationer och på 4:e ivf'n kom vår efterlängtade son!

3 syskonförsök varav 1 till mf och ytterligare ett utomkveds, opererade bort äggledarna och nu satte vi in vår sista eskimå - en tipptopp blastocyst, stimulerad med Letrozole och fick blastisen "ditlimmad". Gått på Carlanderska hela tiden via distans. Gravid v. 9+2, fick se ett hjärta vecka 7. Ska på vanligt VUL (inte KUB) i slutet av juli. Nervöst....

Mår illa jämt och sover resten av tiden, mår fantastiskt annars! Kan ni inte skriva en snabbinfo om er själva?

Välkommen! Info om mig: 28 år. Vi är oförklarligt barnlösa som försökt i två år. Första IVF resulterade i sex mogna ägg men inga befruktade. Andra IVF resulterade i femton mogna ägg och alla befruktade med mikroinjektion. Vi är nu i vecka 7 (6+6) :) Ska på första VUL på torsdag. Som symptom har jag ömma, tunga bröst, molvärk till och från, lite illamående till och från.
  • Solhem

Haha inget får man välja själv

Linda8110 skrev 2015-06-25 20:11:33 följande:

Jag valde inte själv utan de meddelande bara när det var dags :)

• Linda8110
    Solhem skrev 2015-06-28 23:32:51 följande:

Haha inget får man välja själv smile1.gif

Haha ja ständigt följa order ;)
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-06-28 20:29:06 följande:
    Missfallsrisken blir mindre när du går in i v.13, dvs 12+0 :) Men jag väljer att tänka att den blir mindre för varje dag som går. V.13 känns sååå avlägset för mig som bara är i v.8. Sen att risken sjunker drastiskt när man sett ett hjärta slå :)
    Det låter som ett fantastiskt sätt att tänka på, tack! Jag tror jag ska anamma det :) Och visst har du så rätt i att risken sjunker om man sett hjärtat slå, läste någonstans att studier visat att risken var nere på 1,5% om man sett hjärtat under v.8 eller 9? 
    Love is everything skrev 2015-06-28 20:56:35 följande:

Hej!

Oj, vilken resa! Grattis till graviditeten! 

Jag är 27, vi har problem på grund av manlig faktor och har försökt i drygt tre år. Maken har både få och dåliga simmare, så vi hoppade direkt in på IVF och ICSI. Äggplock i Augusti, fick ut typ 15 ägg om jag inte missminner mig (blev överstimulerad) varav 7 blev finfina embryon. Första och andra insättningarna gick inte alls. Andra FET tog sig en liten stund, men blev tidigt missfall. Denna gång tinades samtliga embryon upp och odlades vidare till blastocyster varav en blev mycket fin och återfördes. 

Jag mår illa som en gnu, kräks till och från och vill inte äta, är oftast väldigt trött och har lite drag i ligamenten. 

Sen... det här låter helt puckat och omöjligt, jag vet och har läst på överallt men... jag tror bannemej att jag känner fosterrörelser. Inte mycket alls, utan bara som ett lätt bubblande utan att det bubblar i magen (inte som gaser på vift). Jättemärkligt. Undrar om det kan vara det? Någon annan som varit med om liknande? Är bara i v. 9+2. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015