• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-06-25 10:49:36 följande:

Är det någon idé att fortsätta ta graviditetstest?

Grattis till hjärtslag!!! En milstolpe :) Varför skulle du fortsätta ta gravtest?
  • Cyanea
    helnil_ skrev 2015-06-25 10:49:36 följande:

Är det någon idé att fortsätta ta graviditetstest?

Ingen idé alls. Du har ju sett hjärtat, det är ett jättebra tecken! När jag fick missfall förra försöket (typ i v. 4 eller 5) fortsatte jag plussa starkt till flera veckor efter. Gravtest är inte pålitliga på det sättet, ultraljud är en bättre indikator. 
  • helnil_

Haha bara för att försäkra mig om att det är kvar. Men då vet jag att det inte är tillförlitligt. Jag ska försöka slappna av istället och njuta av att jag är gravid så länge jag inte vet något annat :)

Linda8110 skrev 2015-06-25 10:53:26 följande:

Grattis till hjärtslag!!! En milstolpe :) Varför skulle du fortsätta ta gravtest?

• Cyanea
    helnil_ skrev 2015-06-25 11:15:18 följande:

Haha bara för att försäkra mig om att det är kvar. Men då vet jag att det inte är tillförlitligt. Jag ska försöka slappna av istället och njuta av att jag är gravid så länge jag inte vet något annat :)

Du är gravid tills motsatsen bevisats :) Och det är ju faktiskt större chans att du lyckas än misslyckas, eller hur? 
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-25 10:49:05 följande:

Nu har jag vart på VUL. Svårt att se något, pricken är typ 4 mm. Men han kunde höra hjärtslag och det var han nöjd med. Har så svårt att lita på dem fast jag vet att jag borde! Ska dit på nytt VUL v 30 då är jag i vecka 11 typ 10 + 4 så hoppas den lilla stannar kvar tills dess.

Härligt att få höra hjärtslag! :) Jag ska iväg om en vecka... fy vad nervöst det kommer att vara :/ :)
  • Stephanie1

Va kul att följa andra som delar samma glädje och tyvärr rädsla. Oxå livrädd för missfall och ska till gyn nästa fredag för VUL men jag tar en dag itaget, försöker glädjas åt att vår lilla pojke eller flicka ligger i min mage just nu. Allt som handlar om missfall har jag lovat min sambo att inte googla på ??????

• helnil_

Klokt! Jag ska också sluta googla man blir ju bara nervös :) lycka till på ditt VUL!

Stephanie1 skrev 2015-06-25 12:57:13 följande:

Va kul att följa andra som delar samma glädje och tyvärr rädsla. Oxå livrädd för missfall och ska till gyn nästa fredag för VUL men jag tar en dag itaget, försöker glädjas åt att vår lilla pojke eller flicka ligger i min mage just nu. Allt som handlar om missfall har jag lovat min sambo att inte googla på ??????

• helnil_

Ja det är nervöst! Men kommer säkert gå bra, lycka till :)

Lady1986 skrev 2015-06-25 12:46:47 följande:

Härligt att få höra hjärtslag! :) Jag ska iväg om en vecka... fy vad nervöst det kommer att vara :/ :)

• maka011

5 dagar kvar tills vul.. Känns som flera år. 

Försöker att intala mig att allt är som det ska eftersom brösten är så ömma så jag knappt ens kan ligga på sidan längre när jag ska sova och don't get me started om illamåendet..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015