• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Stephanie1

Vilken lättnad! Nu hoppas vi på det bästa och tänker positivt!! Förstår hur svårt det måste vara. Väntar själv på första ultraljudet som vi ska på nästa vecka. Då är jag i V8. Inbillar mig redan att alla symptomer är borta och va tvungen att köpa ett graviditetstest till igår. Men tror du har en liten krigare i magen. All lycka till er

• Tuzzelin

Graviditetstestet va positivt, nu väntar jag på tid för ultraljud. Kommer nog känna mig lugn först efter de.

• Tuzzelin

Ultraljud gör de först v 18. Hemskt långt dit. Men inga blödningar eller nåt hittills så de verkar ju gå bra. Alla ni som fortfarande försöker/ väntar på testdag etc. Jag vet hur jobbigt de är, men jag tänker på er alla.

• Stephanie1
    Tuzzelin skrev 2015-06-22 06:40:00 följande:

Graviditetstestet va positivt, nu väntar jag på tid för ultraljud. Kommer nog känna mig lugn först efter de.

Grattis!! Va kul. V18 låter ganska långt fram. Kanske olika på olika kliniker. Vi gör ultraljud i vecka 7-8 för att kolla efter hjärtslag. Väntan tar kol på än men försöker tänka positivt. Som någon här inne skrev. - jag väntar barn inte missfall.
  • helnil_

Oj vad långt fram! Det är väl typ som ett vanligt rutinultraljud? De flesta ivf-kliniker har ju VUL i vecka 6-8. Konstigt!

Tuzzelin skrev 2015-06-22 09:59:33 följande:

Ultraljud gör de först v 18. Hemskt långt dit. Men inga blödningar eller nåt hittills så de verkar ju gå bra. Alla ni som fortfarande försöker/ väntar på testdag etc. Jag vet hur jobbigt de är, men jag tänker på er alla.

• Nicka

[quote=75449753][quote-nick]Tuzzelin skrev 2015-06-22 09:59:33 följande:[/quote-nick]Ultraljud gör de först v 18. Hemskt långt dit. Men inga blödningar eller nåt hittills så de verkar ju gå bra. Alla ni som fortfarande försöker/ väntar på testdag etc. Jag vet hur jobbigt de är, men jag tänker på er alla.[/

Får du inte göra ett tidigt VUL i vecka 6-8? Sen har man möjlighet att göra ett UL i vecka 12-14 nånting, KUB test, fast de görs kanske inte i alla landsting, vet att de görs här.

• Tuzzelin

De hade missat att informera mig ang ultraljudet. Så 2 augusti är de dags för ultraljud på ivf. Ska bli intressant att se sen om de blev 1 eller 2.

• helnil_

Vad bra :) vad kommer du vara i för vecka då? Har du två ägg insatta?

Tuzzelin skrev 2015-06-22 12:45:01 följande:

De hade missat att informera mig ang ultraljudet. Så 2 augusti är de dags för ultraljud på ivf. Ska bli intressant att se sen om de blev 1 eller 2.

• Tuzzelin

V 11. De har stängt under sommaren. Jo vi fick två insatta så de ska bli hemskt spännande. Båda var 8-celliga.

• helnil_

Åh vilken väntan :) håller tummarna!

Tuzzelin skrev 2015-06-22 13:58:18 följande:

V 11. De har stängt under sommaren. Jo vi fick två insatta så de ska bli hemskt spännande. Båda var 8-celliga.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015