• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • camilla1979

Då hoppar jag också in här, hoppas det är OK :)

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

• maka011
    Hemlig78 skrev 2015-06-20 09:00:30 följande:

Åk in och kolla, så slipper du vara ovetande. Hoppas på det bästa.

Ska göra det. Men har inga höga förhoppningar. Gjorde ett test nyss. Fortfarande plus, men svagare än tidigare.
  • helnil_

Åh vad jag lider med dig :( lika bra att kolla iaf! Kram

maka011 skrev 2015-06-20 09:56:11 följande:

Ska göra det. Men har inga höga förhoppningar. Gjorde ett test nyss. Fortfarande plus, men svagare än tidigare.

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-06-19 16:09:32 följande:

Midsommarafton och jag går in i vecka 7. Går på toa och en rejäl blödning kommer. Färskt blod med lite klumpar. Tror bestämt att vår resa just tog slut...

Åh vännen :'( Vad ledsen jag blir för din skull. Håller också tummarna för att det är ok. Hoppas att du efter omständigheterna mår ok. Styrkekramar <3 
  • maka011
    helnil_ skrev 2015-06-20 09:59:30 följande:

Åh vad jag lider med dig :( lika bra att kolla iaf! Kram

Cyanea skrev 2015-06-20 10:20:08 följande:

Åh vännen :'( Vad ledsen jag blir för din skull. Håller också tummarna för att det är ok. Hoppas att du efter omständigheterna mår ok. Styrkekramar <3 

Pratade med dem nyss. Ska åka in efter lunch. Jour läkaren hade mycket att göra på förlossningen nu. Hur jag mår..? Vet inte. Har liksom lagt det på is. Orkar inte känna. Men är inställd på att pyret inte är med oss längre.
  • nesistas

Å nej maka011, så ledsen jag blir. Håller tummarna hårt att pyret är kvar och det bara är en ofarlig blödning.... Stora styrkekramar. Du har många medsystrar här som tänker på dig. Gråter

kram!!!

• helnil_

Hur går det för er allihopa? :) jag är så jäkla trött hela tiden, det är det jag märker mest. Idag kom det också en illamåendeattack helt plötsligt, har inte mått illa tidigare. Annars känner jag mig som vanligt :) på torsdag är det dags för VUL är nervös och förväntansfull på samma gång. Tiden går så sakta! Nästa vecka går jag in i vecka 7 :)

• helnil_

Hur har det gått för dig? :/ kram

maka011 skrev 2015-06-20 10:40:10 följande:

Pratade med dem nyss. Ska åka in efter lunch. Jour läkaren hade mycket att göra på förlossningen nu. Hur jag mår..? Vet inte. Har liksom lagt det på is. Orkar inte känna. Men är inställd på att pyret inte är med oss längre.

• maka011
    nesistas skrev 2015-06-20 14:47:44 följande:

Å nej maka011, så ledsen jag blir. Håller tummarna hårt att pyret är kvar och det bara är en ofarlig blödning.... Stora styrkekramar. Du har många medsystrar här som tänker på dig.

kram!!!

Var nyss på undersökning. Träffade en otroligt osympatisk läkare som fick mig att känna mig som en liten lort. Men på skärmen syntes ett pyttelitet tickande. Men är ju ingenting som garanterar att det inte är ett missfall på gång så nöjer mig med att pyret lever just nu. Vul på carlanderska 30/6.
  • maka011
    helnil_ skrev 2015-06-20 16:35:59 följande:

Hur har det gått för dig? :/ kram

Se ovan. :) kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015