• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Ananas
    nesistas skrev 2015-06-14 22:12:49 följande:

Hej!

Får jag hoppa in hos er? Hade ET 27/5 med sexcelligt fint embryo (ÄD) och fick ett mycket efterlängtat plus igår, RD17. (Kliniken gav mig egentligen testdag 21/6 men klarade inte att vänta så länge...) Har gått på IVF-kliniken Umeå och detta är vårt syskonförsök, har ett mirakelbarn född -09 tack vare ÄD och anhörigdonation. Samma donator nu vid syskonförsöket. Tog 6 egna IVF-försök och två ÄD försök under totalt 7 år innan vi fick vårt första barn. Nu sju år till för syskonförsöket... Känns helt overkligt fortfarande, trött och illamående av progesteronet och molvärk i magen sedan en vecka tillbaka.

Stor kram till er och håller tummarna att vi får nå hela vägen fram allihop. Nalle

Välkommen! Vilken resa ni har gjort. Ser fram emot att följa dig ända till er bebis är här! Kram!
  • Ananas
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 19:37:37 följande:
    Tack! Känns overkligt fortfarande. Läkaren sa att har man sett ett foster med tickande hjärta och storlek som stämmer överens med veckan så är risken missfall riktigt liten, var skönt att höra.

Nu ska jag försöka ta hand om illamåendet som hållit i sig hela dagen.

Tyvärr vill och vågar jag inte lägga upp bild, kanske senare i graviditeten :)
    Jag förstår att det känns overkligt, men såååå skönt. Snart blir det nog mer verkligt. Jag är nervös inför morgondagen.... tänker tankar som... mår jag inte fööör bra osv. Mådde mkt sämre med sonen. Fick äta lergigan trots att jag var sjukskriven hela första tiden pga överstimulering.... 
  • Ananas
    maka011 skrev 2015-06-15 09:17:16 följande:
    De kunde inte säga så mycket. Blödningen kan bero på sköra slemhinnor och allt annat möjligt. Smärtan kan vara växtvärk, det kan vara missfall, det kan vara ligamenten. Summan summarum, det enda jag kan göra är att avvakta. Är för tidigt för ultraljud. Fick veta att jag är nu i 5+3.
    Åh vad jobbigt att kroppen skräms så. Hur mår du nu? Har det kommit mer blod? Kram
  • maka011
    Ananas skrev 2015-06-15 20:27:50 följande:

Åh vad jobbigt att kroppen skräms så. Hur mår du nu? Har det kommit mer blod? Kram

Ja verkligen! Är mentalt dränerad efter den här dagen. Har inte kommit mer blod men värken har inte gett med sig.
  • nesistas

Tack Ananas! Kyss Ja det har verkligen varit en resa, hoppas så att den slutar bra denna gången också. Har fortfarande inte vågat ta in fullt ut att jag är gravid än. Så overkligt. Minns att förra ggr lossnade alla känslorna vid VUL, när vi såg det lilla blippet på skärmen, det lilla hjärtat som tickade. Vågar inte än.

Mala11, håller tummarna hårt!! Och stort grattis till FruniHuset och Helnil! Hoppas att vi får följas och byta forum tillsammans till "Förälder". Nalle

Stor kram till er alla, och särskilt till er som fortfarande kämpar hårt för det efterlängtade plusset. Det tog oss många år, och jag är en äldre mamma än jag hade varit om jag fått välja själv, men det barn vi har och det syskon som vi förhoppningsvis väntar, är så värda all längtan, alla tårar och all hjärtevärk. Ge inte upp Hjärta

• helnil_

Jag tror nu att många av mina symptom berott på lutinus. Hade ju extremt svälld mage tex och den har verkligen lagt sig :) det gör ju att man blir orolig samtidigt så vet jag att en graviditet knappt syns de första månaderna :) någon mer som tappat många symptom? Jag mår inte dåligt alls just nu vilket gör mig orolig! Har lite molvärk och hugg då och då men inget annat :/

• NovemberRain

Idag är det din tur för VUL Ananas! Låt oss veta hur det gick! :)

Min tur imorgon, supernervös, men det ska bli så skönt att slippa lutinus.

Om allt ser fint ut kommer vi att berätta för mina föräldrar på midsommar, har ni andra berättat än? Jobb osv väntar vi nog med till v 12, men mina föräldrar bor långt bort och jag vill träffa dem när vi berättar. Vi ses i under helgen men sen kanske det blir långt till nästa gång.

När och hur tänker ni berätta?

Går det att lägga in den listan med VUL, bf etc i trådstarten så det syns hela tiden?

• Zamira
    nesistas skrev 2015-06-14 22:14:24 följande:

Uppdaterar listan Kyss

Ananas: ET 4/5 (med 5-dagars blastocyst), VUL 16/6, BF 25/1-16
    Frunihuset: FET 7/5 (5-dagars blastocyst), VUL 15/6, BF 18/1-16
    Cyanea: FET 14/5 (5-dagars blastocyst), VUL 17/6, BF 29/1-16
    En PantherTant: FET 20/5, VUL 18/6 ,BF 4/2-16,
    Blåblomman: ET 15/5, VUL 25/6, BF ca 2/2 - 16
    Unaangelita: VUL 29/6, BF 6/2 - 16
    joyride: FET 13/5 (3-dagars), VUL 12/6
    Solhem: FET 26/5, VUL 29/6
    NovemberRain: ET14/5, BF ca 1/2 -16, VUL 17/6
    Zamira: ET 21/5, prel. bf är 8/2
    maka011: FET 27/5, VUL 30/6
    helnil_: ET 30/5
    nesistas: ET 27/5 prel BF 14/2

Kan stryka mig ur listan, mina hcg-nivåer sjunker dessvärre, men det var väntat, så känner mig inte nere eller så, utan bara förväntansfull inför augusti och nya tag, och att se om den omgången görs på samma sätt, och om man förhoppningsvis får någon till frysen då =)
  • helnil_

Vad tråkigt :( varför väntat? En känsla bara? Kram på dig

Zamira skrev 2015-06-16 08:54:25 följande:

Kan stryka mig ur listan, mina hcg-nivåer sjunker dessvärre, men det var väntat, så känner mig inte nere eller så, utan bara förväntansfull inför augusti och nya tag, och att se om den omgången görs på samma sätt, och om man förhoppningsvis får någon till frysen då =)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015