• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • maka011
    Lady1986 skrev 2015-06-15 08:35:27 följande:

Jag hostar lite också och ibland krampar det liksom till. Läste någonstans att det känns så för att livmodern växer. Ring om du är orolig :) Och meddela gärna vad de sa isf.

De kunde inte säga så mycket. Blödningen kan bero på sköra slemhinnor och allt annat möjligt. Smärtan kan vara växtvärk, det kan vara missfall, det kan vara ligamenten. Summan summarum, det enda jag kan göra är att avvakta. Är för tidigt för ultraljud. Fick veta att jag är nu i 5+3.
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-06-15 09:17:16 följande:

De kunde inte säga så mycket. Blödningen kan bero på sköra slemhinnor och allt annat möjligt. Smärtan kan vara växtvärk, det kan vara missfall, det kan vara ligamenten. Summan summarum, det enda jag kan göra är att avvakta. Är för tidigt för ultraljud. Fick veta att jag är nu i 5+3.

Ok. Jag håller tummarna för dig!
  • helnil_

Min stänger redan 26/6 och har stängt v 27-29. Jag fick komma på ett tidigt VUL nästa torsdag men egentligen är det lite tidigt. Jag går in i vecka 5 nu om man räknar äggplocket från 0 och +2 tillbaka för mensen. Hade ju inte mens två veckor innan men har läst på flera ställen att kliniken brukar räkna plus 2 från äggplock. Vore så skönt om de kunde se någonting men om de inte kunde se så skulle jag få komma igen vecka 30 när de öppnar. Var tvungen att ta ett gravtest idag igen, ett starkt plus nu iaf :)

Lady1986 skrev 2015-06-15 08:33:30 följande:

Känner igen mig så i det du skriver! Lästr också att du är orolig att inte hinna med vul innan din klinik stänger. Min stänger den 6/7 så jag hoppas verkligen de kan få in mig, eller hänvisa mig någon annanstans. Vore skönt att ha sett hjärtat innan semester. Vet du vilken vecka man beräknas vara i nu? Om jag räknar från senaste mens som man ska i "vanliga fall" gled jag enligt min app in i vecka 6 idag.

• Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-15 13:08:51 följande:

Min stänger redan 26/6 och har stängt v 27-29. Jag fick komma på ett tidigt VUL nästa torsdag men egentligen är det lite tidigt. Jag går in i vecka 5 nu om man räknar äggplocket från 0 och +2 tillbaka för mensen. Hade ju inte mens två veckor innan men har läst på flera ställen att kliniken brukar räkna plus 2 från äggplock. Vore så skönt om de kunde se någonting men om de inte kunde se så skulle jag få komma igen vecka 30 när de öppnar. Var tvungen att ta ett gravtest idag igen, ett starkt plus nu iaf :)

Jag får komma in 2/7. Vi ligger väl ungefär lika du och jag. Jag köpte ett cb-test igår så jag kunde testa idag igen. "Gravid 3+" :) väldigt svårt att förstå!
  • FrunIHuset

VUL på kliniken idag! Visade en liten böna på 18 mm och 8+2 räknade vi till :) BF flyttad till 22/1 istället för 18/1 som min BM trodde.

Hjärtat slog fint och 3 bilder fick vi med hem :)

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • En PantherTant
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 14:41:34 följande:

VUL på kliniken idag! Visade en liten böna på 18 mm och 8+2 räknade vi till :) BF flyttad till 22/1 istället för 18/1 som min BM trodde.

Härligt!
  • helnil_

ja helt overkligt! :)

Lady1986 skrev 2015-06-15 13:30:47 följande:

Jag får komma in 2/7. Vi ligger väl ungefär lika du och jag. Jag köpte ett cb-test igår så jag kunde testa idag igen. "Gravid 3+" :) väldigt svårt att förstå!

• Cyanea
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 13:41:34 följande:

Stort GRATTIS!!! :D
  • Ananas
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 13:41:34 följande:

GRATTIS! Sååååå underbart! Kan du inte lägga upp en bild?  
  • FrunIHuset
    Ananas skrev 2015-06-15 18:59:43 följande:

GRATTIS! Sååååå underbart! Kan du inte lägga upp en bild?  

Tack! Känns overkligt fortfarande. Läkaren sa att har man sett ett foster med tickande hjärta och storlek som stämmer överens med veckan så är risken missfall riktigt liten, var skönt att höra.

Nu ska jag försöka ta hand om illamåendet som hållit i sig hela dagen.

Tyvärr vill och vågar jag inte lägga upp bild, kanske senare i graviditeten :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015