• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Cyanea

Vi har nu varit på vårt VUL. Fy var orolig och ledsen jag var, hela morgonen och hela väntan på att få komma in. När de frågade hur jag mådde började jag nästan gråta och sa att jag var så jäkla rädd, så det var bara att hoppa rakt upp i stolen. Väl där var det extremt jobbigt, det var så vi fick reda på vårt missfall det förra försöket. 

Nästan direkt såg vi den. Vår lilla bäbis. Hjärtat slog som tusan, så det var inga som helst problem att se slagen. Det var helt magiskt. Jag grät och skakade på huvudet, jag kunde inte tro det. Gulesäcken var också väl synlig, vilket läkaren sa var ett bra tecken. 

Vid mätning var den lille 13,2 mm lång, vilket ska motsvara v. 7+4. Det är klockrent. Jag var livrädd att den skulle vara lite för liten, för då skulle jag oroa mig fruktansvärt över att den inte växer som den ska, men det var verkligen perfekt!! 

Det hade inte kunnat gå bättre idag :'D 

Så sammanfattningsvis verkar det som att mina blödningar varit helt normala och ingenting som har med barnet att göra alls. Det måste ha varit tappen eller själva slidan som blött. Det fanns inga tecken på blödning i livmodern. 

Jag ska dock ändra min status i listan, kalkylatorn för BF jag använde räknade fel. Det ska stå 2/2-16 istället för 29/1 :) 

Håller tummarna för att det gått lika bra för dig idag, NovemberRain och att det går fantastiskt för En PantherTant imorgon! 

• Cyanea

Ananas: ET 4/5 (med 5-dagars blastocyst), VUL 16/6, BF 25/1-16
    Frunihuset: FET 7/5 (5-dagars blastocyst), VUL 15/6, BF 18/1-16
    joyride: FET 13/5 (3-dagars), VUL 12/6
    Cyanea: FET 14/5 (5-dagars blastocyst), VUL 17/6, BF 2/2-16
    NovemberRain: ET 14/5, VUL 17/6, BF ca 1/2 -16
    Blåblomman: ET 15/5, VUL 25/6, BF ca 2/2 - 16
    En PantherTant: FET 20/5, VUL 18/6 ,BF 4/2-16,
    Solhem: FET 26/5, VUL 29/6
    maka011: FET 27/5, VUL 30/6
    nesistas: ET 27/5 prel BF 14/2
    Unaangelita: VUL 29/6, BF 6/2 - 16
    helnil_: ET 30/5

(Jag tog bort dig nu på din begäran, Zamira)

• Stephanie1

Hej!! Vilken härlig tråd. Är själv i 4+5 vecka med en 5dagars blastocyst. Detta är mitt 4e försök. Aldrig tidigare plussat på mina 27 år så vågar knappt Tro det är sant. Har endometrios i bagaget som kan va en bidragande faktor. Blev lätt överstimulerad men de verkade göra susen. Nu vet jag knappt om jag vågar vara glad ???? känner mig mest livrädd. Stort grattis till er som plussat!! Och till er som fortfarande kämpar, ge inte upp!!

• joyride
    Cyanea skrev 2015-06-17 15:06:24 följande:

Vi har nu varit på vårt VUL. Fy var orolig och ledsen jag var, hela morgonen och hela väntan på att få komma in. När de frågade hur jag mådde började jag nästan gråta och sa att jag var så jäkla rädd, så det var bara att hoppa rakt upp i stolen. Väl där var det extremt jobbigt, det var så vi fick reda på vårt missfall det förra försöket. 

Nästan direkt såg vi den. Vår lilla bäbis. Hjärtat slog som tusan, så det var inga som helst problem att se slagen. Det var helt magiskt. Jag grät och skakade på huvudet, jag kunde inte tro det. Gulesäcken var också väl synlig, vilket läkaren sa var ett bra tecken. 

Vid mätning var den lille 13,2 mm lång, vilket ska motsvara v. 7+4. Det är klockrent. Jag var livrädd att den skulle vara lite för liten, för då skulle jag oroa mig fruktansvärt över att den inte växer som den ska, men det var verkligen perfekt!! 

Så sammanfattningsvis verkar det som att mina blödningar varit helt normala och ingenting som har med barnet att göra alls. Det måste ha varit tappen eller själva slidan som blött. Det fanns inga tecken på blödning i livmodern. 

Jag ska dock ändra min status i listan, kalkylatorn för BF jag använde räknade fel. Det ska stå 2/2-16 istället för 29/1 :) 

Håller tummarna för att det gått lika bra för dig idag, NovemberRain och att det går fantastiskt för En PantherTant imorgon! 

Men vad skönt, stort grattis!!

Jag längtar till mitt VUL den 22/6. Hoppas denna gång att få se hjärtat. Kanske ska det uppdateras i listan, vet inte... Med det nya VUL-datumet...

Annars har jag börjat må fruktansvärt illa. Har ju längtat efter att tom må illa, men detta är verkligen jobbigt. Trodde väl aldrig att jag skulle gnälla över det... men om jag får se ett hjärta på måndag, då är det värt allt...

Hoppas tiden går fort.
  • joyride
    trulsatruls skrev 2015-06-17 10:34:24 följande:

Hej på er! Ny här och hoppas att jag kan få vara med i tråden. :) 

Har gjort två IVF, varav den andra tog sig! Är idag i vecka 5+2 och är helt salig över det faktum att jag äntligen är gravid men samtidigt väldigt orolig att det inte kommer att gå vägen. Är ju så tidigt än! Har vul inbokat till vecka 7+2 så två långa veckors väntan kvar.

De första 5 dagarna hade jag väldigt mycket molvärk och så, men det mesta har avtagit nu. Illamående kommer och går. Känns svårt att tro att det är på allvar med så knappa symptom? Brösten blir dock större och gör ondare...

Välkommen in i gänget! Känner så väl igen mig i det du beskriver. Fast nu mår jag mer illa. Molvärken kommer och går. Hoppas tiden flyger till vår VUL. Vilket datum har du VUL?
  • helnil_

Jag tror att jag gått in i 4 + 2, gjorde äp 25/5. Förstår dig verkligen, jag oroar mig hela tiden. Har typ inga symptom heller :/ jag har VUL redan nästa vecka i 5 + 2 men de var inte säkra att de kunde se något. I så fall får jag åka tillbaka i vecka 9 + 2 eftersom det är semesterstängt där emellan. Grattis till plusset och välkommen :)

trulsatruls skrev 2015-06-17 10:34:24 följande:

Hej på er! Ny här och hoppas att jag kan få vara med i tråden. :) 

Har gjort två IVF, varav den andra tog sig! Är idag i vecka 5+2 och är helt salig över det faktum att jag äntligen är gravid men samtidigt väldigt orolig att det inte kommer att gå vägen. Är ju så tidigt än! Har vul inbokat till vecka 7+2 så två långa veckors väntan kvar.

De första 5 dagarna hade jag väldigt mycket molvärk och så, men det mesta har avtagit nu. Illamående kommer och går. Känns svårt att tro att det är på allvar med så knappa symptom? Brösten blir dock större och gör ondare...

• helnil_

Stort grattis :)

Cyanea skrev 2015-06-17 15:06:24 följande:

• helnil_

Förlåt skrev nog fel på mina veckor :) räknar man tillbaka till senaste mensen är jag nog nu i v 5 + 2 dagar är så dålig på å räkna ;)

• En PantherTant
    Cyanea skrev 2015-06-17 16:06:24 följande:

Härligt!
  • Zamira
    Cyanea skrev 2015-06-17 14:57:05 följande:
    Och drick massor av Mojitos! Mmmm, älskar Mojitos! Jag fick höra något en gång som fastnat på hjärnan om det där med att vänta på sitt barn. Det kan dröja länge, men när man väl får sitt barn kommer man titta på det och känna "Aha. Det var därför det dröjde". Hade det inte dröjt hade det inte blivit just den individen, och när man träffats vill man inte ha det på något annat sätt. Det tröstar i alla fall mig många gånger. Stor kram på dig! 

Haha, ja jag kanske ska göra det, odlar massa mynta i växthuset så har ju möjligheten till det!

Ja det är så jag får tänka. 

Och stort grattis till lyckat vul, vad skönt att ni fick se hjärtat, lycka till framöver nu =) 

Kramar till dig också!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015