• Stephanie1

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!! Vilken härlig tråd. Är själv i 4+5 vecka med en 5dagars blastocyst. Detta är mitt 4e försök. Aldrig tidigare plussat på mina 27 år så vågar knappt Tro det är sant. Har endometrios i bagaget som kan va en bidragande faktor. Blev lätt överstimulerad men de verkade göra susen. Nu vet jag knappt om jag vågar vara glad ???? känner mig mest livrädd. Stort grattis till er som plussat!! Och till er som fortfarande kämpar, ge inte upp!!

• Stephanie1

Förutom att jag hade jätteont i höfterna förra veckan så har jag inga biverkningar, vilket skrämmer mig lite ?????? är nu i vecka 6????

• Stephanie1

Vilken lättnad! Nu hoppas vi på det bästa och tänker positivt!! Förstår hur svårt det måste vara. Väntar själv på första ultraljudet som vi ska på nästa vecka. Då är jag i V8. Inbillar mig redan att alla symptomer är borta och va tvungen att köpa ett graviditetstest till igår. Men tror du har en liten krigare i magen. All lycka till er

• Stephanie1
    Tuzzelin skrev 2015-06-22 06:40:00 följande:

Graviditetstestet va positivt, nu väntar jag på tid för ultraljud. Kommer nog känna mig lugn först efter de.

Grattis!! Va kul. V18 låter ganska långt fram. Kanske olika på olika kliniker. Vi gör ultraljud i vecka 7-8 för att kolla efter hjärtslag. Väntan tar kol på än men försöker tänka positivt. Som någon här inne skrev. - jag väntar barn inte missfall.
  • Stephanie1

Va kul att följa andra som delar samma glädje och tyvärr rädsla. Oxå livrädd för missfall och ska till gyn nästa fredag för VUL men jag tar en dag itaget, försöker glädjas åt att vår lilla pojke eller flicka ligger i min mage just nu. Allt som handlar om missfall har jag lovat min sambo att inte googla på ??????

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015