• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • FrunIHuset
    Tuzzelin skrev 2015-06-21 08:41:00 följande:

Helnil. De va lördagen den 30 maj, så de va ett tag sen.

Då sitter absolut inte sprutan kvar! :) Grattis!
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • helnil_

Håller med frun i huset :) 10 dagar brukar dom väl säga att sprutan kan sitta i. Grattis får man väl säga då :)

Tuzzelin skrev 2015-06-21 08:41:00 följande:

Helnil. De va lördagen den 30 maj, så de va ett tag sen.

• helnil_

Jag har heller inte så mycket symptom,går in i vecka 7 imorgon. Har känt precis som du att jag oroar mig över det men det verkar vara väldigt individuellt :)

Stephanie1 skrev 2015-06-21 00:24:05 följande:

Förutom att jag hade jätteont i höfterna förra veckan så har jag inga biverkningar, vilket skrämmer mig lite ?????? är nu i vecka 6????

• Tuzzelin

Blev överstimulerad mot slutet så magen blev jättesvullen. Nu verkar den lite bättre. Man blir ju lite nojjig när man funderar va de kan bero på. Tänker att jag fått missfall så hormon nivåerna sjunkit och de är därför. Man kan bli knäpp av tankarna. Kommer inte känna mig lugn innan jag sett hjärtat slå på ultraljudet. Nån som vet hur tidigt man gör de?

• helnil_

Jag gör mitt nästa vecka och då kommer jag vara i vecka 7. Enligt kliniken var det något tidigt och det verkade som att de velat vänta någon vecka men då har de semesterstängt. Tror de flesta gör det någongång mellan vecka 6-8 :)

Tuzzelin skrev 2015-06-21 10:22:52 följande:

Blev överstimulerad mot slutet så magen blev jättesvullen. Nu verkar den lite bättre. Man blir ju lite nojjig när man funderar va de kan bero på. Tänker att jag fått missfall så hormon nivåerna sjunkit och de är därför. Man kan bli knäpp av tankarna. Kommer inte känna mig lugn innan jag sett hjärtat slå på ultraljudet. Nån som vet hur tidigt man gör de?

• Cyanea
    Tuzzelin skrev 2015-06-21 10:22:52 följande:

Vi gjorde vårt i v. 7+4 :) 
    maka011 skrev 2015-06-21 00:19:16 följande:

Tack allihopa för alla fina ord! Ja jag hade väl önskat en mer sympatisk läkare vid ett sånt känsligt skede i mitt liv. Fine, jag fattar att han var stressad och kanske ansåg att jag överreagerade, men hans förbannade jobb är att få mig som patient att känna mig trygg och försöka guida mig dit genom att ge mig ordentlig fakta istället för att få mig att känna mig dum och förminskad.

Min man är sjuksköterska och han brukar säga något i stil med att "Läkarnas jobb är att göra bedömningar på vilka medicinska åtgärder som behöver göras. Sjuksköterskors jobb är att se till att patienterna mår bra och att läkarna inte har ihjäl någon." Jag förstår det mer och mer för varje gång jag söker upp vården. Sällan bra läkare om man inte är tydligt dödssjuk, men däremot ofta bra sköterskor oavsett hur frisk man är eller inte. Läkare jobbar liksom inte med omvårdnad, utan medicinering och behandling. Du behövde ingen medicinsk behandling, alltså fick du inget bra bemötande. Tragiskt och beklagligt och absolut inte ok. 
  • Solhem

Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.
    Så gjordes blodproven hcg var 5700 resp 9800 (ca 40 timmar mellan). När de ringde och sa att blodprovet var normalt ville de ha in mig på VUL igen nu idag eftersom det var mer troligt med utomkvedshavandeskap än en viabel graviditet...
    Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet!

• Nicka

[quote=75448191][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-21 20:56:12 följande:[/quote-nick]Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.

Så gjordes blodproven hcg var 5700 resp 9800 (ca 40 timmar mellan). När de ringde och sa att blodprovet var normalt ville de ha in mig på VUL igen nu idag eftersom det var mer troligt med utomkvedshavandeskap än en viabel graviditet...

Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet![/

Hoppas att de är en liten kämpe du har därinne ??

Själv har jag inte testat än och har börjat tro att nått är galet, har typ mensvärk och en liten missfärgad blödning som har ökat under kvällen :(

• helnil_

Åh vad skönt att höra! Hoppas den lille kämpar på :)

Solhem skrev 2015-06-21 20:56:12 följande:

Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.

Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet!

• Nicka

[quote=75448697][quote-nick]Nicka skrev 2015-06-21 22:41:53 följande:[/quote-nick][quote=75448191][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-21 20:56:12 följande:[/quote-nick]Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.

Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet![/

Hoppas att de är en liten kämpe du har därinne ??

Själv har jag inte testat än och har börjat tro att nått är galet, har typ mensvärk och en liten missfärgad blödning som har ökat under kvällen :([/

Skrev inte frågetecken utan ett hjärta..

Och menar missfärgad flytning och inte blödning..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015