Tuzzelin skrev 2015-06-21 10:22:52 följande:
Blev överstimulerad mot slutet så magen blev jättesvullen. Nu verkar den lite bättre. Man blir ju lite nojjig när man funderar va de kan bero på. Tänker att jag fått missfall så hormon nivåerna sjunkit och de är därför. Man kan bli knäpp av tankarna. Kommer inte känna mig lugn innan jag sett hjärtat slå på ultraljudet. Nån som vet hur tidigt man gör de?
Vi gjorde vårt i v. 7+4 :)
maka011 skrev 2015-06-21 00:19:16 följande:
Tack allihopa för alla fina ord! Ja jag hade väl önskat en mer sympatisk läkare vid ett sånt känsligt skede i mitt liv. Fine, jag fattar att han var stressad och kanske ansåg att jag överreagerade, men hans förbannade jobb är att få mig som patient att känna mig trygg och försöka guida mig dit genom att ge mig ordentlig fakta istället för att få mig att känna mig dum och förminskad.
Min man är sjuksköterska och han brukar säga något i stil med att "Läkarnas jobb är att göra bedömningar på vilka medicinska åtgärder som behöver göras. Sjuksköterskors jobb är att se till att patienterna mår bra och att läkarna inte har ihjäl någon." Jag förstår det mer och mer för varje gång jag söker upp vården. Sällan bra läkare om man inte är tydligt dödssjuk, men däremot ofta bra sköterskor oavsett hur frisk man är eller inte. Läkare jobbar liksom inte med omvårdnad, utan medicinering och behandling. Du behövde ingen medicinsk behandling, alltså fick du inget bra bemötande. Tragiskt och beklagligt och absolut inte ok.