• Nicka

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

[quote=75448191][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-21 20:56:12 följande:[/quote-nick]Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.

Så gjordes blodproven hcg var 5700 resp 9800 (ca 40 timmar mellan). När de ringde och sa att blodprovet var normalt ville de ha in mig på VUL igen nu idag eftersom det var mer troligt med utomkvedshavandeskap än en viabel graviditet...

Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet![/

Hoppas att de är en liten kämpe du har därinne ??

Själv har jag inte testat än och har börjat tro att nått är galet, har typ mensvärk och en liten missfärgad blödning som har ökat under kvällen :(

• Nicka

[quote=75448697][quote-nick]Nicka skrev 2015-06-21 22:41:53 följande:[/quote-nick][quote=75448191][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-21 20:56:12 följande:[/quote-nick]Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.

Så gjordes blodproven hcg var 5700 resp 9800 (ca 40 timmar mellan). När de ringde och sa att blodprovet var normalt ville de ha in mig på VUL igen nu idag eftersom det var mer troligt med utomkvedshavandeskap än en viabel graviditet...

Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet![/

Hoppas att de är en liten kämpe du har därinne ??

Själv har jag inte testat än och har börjat tro att nått är galet, har typ mensvärk och en liten missfärgad blödning som har ökat under kvällen :([/

Skrev inte frågetecken utan ett hjärta..

Och menar missfärgad flytning och inte blödning..

• Nicka

[quote=75449753][quote-nick]Tuzzelin skrev 2015-06-22 09:59:33 följande:[/quote-nick]Ultraljud gör de först v 18. Hemskt långt dit. Men inga blödningar eller nåt hittills så de verkar ju gå bra. Alla ni som fortfarande försöker/ väntar på testdag etc. Jag vet hur jobbigt de är, men jag tänker på er alla.[/

Får du inte göra ett tidigt VUL i vecka 6-8? Sen har man möjlighet att göra ett UL i vecka 12-14 nånting, KUB test, fast de görs kanske inte i alla landsting, vet att de görs här.

• Nicka

[quote=75451973][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-22 19:50:27 följande:[/quote-nick]Nicka: Hur har det gått? Hoppas verkligen att blödning avtagit... [/

Mensvärken har lagt sej något och jag blöder inte alls mycke, hoppas bara de är en blödning som inte påverkar. Har inte tagit nån lutinus idag, tänkte se om jag inte blöder mer så tar jag kvällsdosen. Tack!

• Nicka

[quote=75452523][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-22 21:25:03 följande:[/quote-nick]Ska du kolla något? När hade du VUL? Hoppas allt är ok!

[/

Är på ruvdag 8 idag så VUL är några veckor bort, om vi nu kommer så långt..har testdag på torsdag och även om de känns jobbigt så är de väl lika bra att vänta, tror ju inte de blir positivt med tanke på mensvärk och den lilla blödningen, men säker kan man ju inte va.nu ökar smärtorna i magen :( är de lika imon så ringer jag nog o pratar med carlanderska o kollar om jag ska testa eller bara vänta ut.

• Nicka

[quote=75452856][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-22 22:36:09 följande:[/quote-nick]Ok. Kan ju vara skönt att prata med dem iaf. Även om det inte känns så positivt så fortsätter jag hålla tummarna för dig. Vet så väl känslan av besvikelse.

[/

Tack!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015