• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • helnil_

Usch vad irriterande. Varför kan man inte mötas av lite förståelse! Skönt ändå att du inte fått ett missfall bekräftat. Det kan ju gå bra! Hoppas du slipper blöda nå mer nu och att allt ser bra ut den 30/6. Kram

maka011 skrev 2015-06-20 16:40:02 följande:

Var nyss på undersökning. Träffade en otroligt osympatisk läkare som fick mig att känna mig som en liten lort. Men på skärmen syntes ett pyttelitet tickande. Men är ju ingenting som garanterar att det inte är ett missfall på gång så nöjer mig med att pyret lever just nu. Vul på carlanderska 30/6.

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-06-20 16:40:02 följande:
    Var nyss på undersökning. Träffade en otroligt osympatisk läkare som fick mig att känna mig som en liten lort. Men på skärmen syntes ett pyttelitet tickande. Men är ju ingenting som garanterar att det inte är ett missfall på gång så nöjer mig med att pyret lever just nu. Vul på carlanderska 30/6.
    Usch vad förbannad jag blir på den jäkla läkaren men SKÖNT att pyret lever!!! Det är allt vi kan göra, att ta det en dag i taget. Jag är skiträdd för missfall eftersom jag fick det förra försöket plus att jag blött lite tidigare i den här graviditeten. Bra med goda nyheter :)
    helnil_ skrev 2015-06-20 16:35:35 följande:

Hur går det för er allihopa? :) jag är så jäkla trött hela tiden, det är det jag märker mest. Idag kom det också en illamåendeattack helt plötsligt, har inte mått illa tidigare. Annars känner jag mig som vanligt :) på torsdag är det dags för VUL är nervös och förväntansfull på samma gång. Tiden går så sakta! Nästa vecka går jag in i vecka 7 :)

Jag hoppas att det går fint! Tog min sista Lutinus igår, vilket känns skönt. Mår illa dygnet runt, vill inte äta något, sover helt utan hjälp (har tagit sömntabletter i några år innan vi blev med barn), knasig svullen mage, ömma bröst - lite av varje helt enkelt ;) 
  • nesistas

Skönt att höra maka011!! Stor styrkekram!

Känner igen din beskrivning Helnil, mår jätteilla jag med, det kommer i vågor. Har inte spytt, men känner mig åksjuk hela tiden. Yr och jättetrött. Skulle kunna somna stående. Och det är bara v 6... Har VUL först 8/7, oändliga dagar dit.

kram till er alla, Nesistas

• Tuzzelin

Min man och jag har precis gjort vårt tredje Ivf-försök. Vi har mycket tecken på att de lyckats då vi gjorde ett test i fredags (testdag är egentligen måndag 22/6) de va starkt positivt. Maken är helt övertygad om att de är lyckat men själv är man lite rädd att de är falskt positivt efter ägglossningssprutan. Mensen är 5 dagar sen så nu håller vi tummarna. 

• Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-20 16:35:35 följande:

Hur går det för er allihopa? :) jag är så jäkla trött hela tiden, det är det jag märker mest. Idag kom det också en illamåendeattack helt plötsligt, har inte mått illa tidigare. Annars känner jag mig som vanligt :) på torsdag är det dags för VUL är nervös och förväntansfull på samma gång. Tiden går så sakta! Nästa vecka går jag in i vecka 7 :)

Jag känner mig också mer trött än vanligt. Väldigt seg liksom. Annars är det som vanligt föeutom lite molvärk i mage och runt svank och höfter.

Har varit bortresta över midsommarafton. Jag var den av oss som var pepp på att åka, min sambo kunde lika gärna hitta på något hemma. Och nu slutade det med att jag satt där borta trött och seg som bara den :p Jag hade det väldigt stökigt med att komma på bortförklaringar till att jag inte ville snusa eller smaka på annat än mitt eget "rosévin" ;)
  • helnil_

Hur länge sen är det du tog ägglossningssprutan då? :)

Tuzzelin skrev 2015-06-20 19:25:43 följande:

Min man och jag har precis gjort vårt tredje Ivf-försök. Vi har mycket tecken på att de lyckats då vi gjorde ett test i fredags (testdag är egentligen måndag 22/6) de va starkt positivt. Maken är helt övertygad om att de är lyckat men själv är man lite rädd att de är falskt positivt efter ägglossningssprutan. Mensen är 5 dagar sen så nu håller vi tummarna. 

• helnil_

Vi har också varit bortresta men bara med närmaste släkten 6 st och de vet allihopa. Är ju tidigt men orkar inte hålla på å fabulera ihop massa historier:) trots att jag sovit till 8.30-9.00 varje dag så har jag varit tvungen att gå å lägga mig å vila på eftermiddagen i typ 45 min haha :)

Lady1986 skrev 2015-06-20 23:04:01 följande:

Jag känner mig också mer trött än vanligt. Väldigt seg liksom. Annars är det som vanligt föeutom lite molvärk i mage och runt svank och höfter.

Har varit bortresta över midsommarafton. Jag var den av oss som var pepp på att åka, min sambo kunde lika gärna hitta på något hemma. Och nu slutade det med att jag satt där borta trött och seg som bara den :p Jag hade det väldigt stökigt med att komma på bortförklaringar till att jag inte ville snusa eller smaka på annat än mitt eget "rosévin" ;)

• maka011

Tack allihopa för alla fina ord! Ja jag hade väl önskat en mer sympatisk läkare vid ett sånt känsligt skede i mitt liv. Fine, jag fattar att han var stressad och kanske ansåg att jag överreagerade, men hans förbannade jobb är att få mig som patient att känna mig trygg och försöka guida mig dit genom att ge mig ordentlig fakta istället för att få mig att känna mig dum och förminskad.

• Stephanie1

Förutom att jag hade jätteont i höfterna förra veckan så har jag inga biverkningar, vilket skrämmer mig lite ?????? är nu i vecka 6????

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015