• Tuzzelin

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Min man och jag har precis gjort vårt tredje Ivf-försök. Vi har mycket tecken på att de lyckats då vi gjorde ett test i fredags (testdag är egentligen måndag 22/6) de va starkt positivt. Maken är helt övertygad om att de är lyckat men själv är man lite rädd att de är falskt positivt efter ägglossningssprutan. Mensen är 5 dagar sen så nu håller vi tummarna. 

• Tuzzelin

Blev överstimulerad mot slutet så magen blev jättesvullen. Nu verkar den lite bättre. Man blir ju lite nojjig när man funderar va de kan bero på. Tänker att jag fått missfall så hormon nivåerna sjunkit och de är därför. Man kan bli knäpp av tankarna. Kommer inte känna mig lugn innan jag sett hjärtat slå på ultraljudet. Nån som vet hur tidigt man gör de?

• Tuzzelin

Graviditetstestet va positivt, nu väntar jag på tid för ultraljud. Kommer nog känna mig lugn först efter de.

• Tuzzelin

Ultraljud gör de först v 18. Hemskt långt dit. Men inga blödningar eller nåt hittills så de verkar ju gå bra. Alla ni som fortfarande försöker/ väntar på testdag etc. Jag vet hur jobbigt de är, men jag tänker på er alla.

• Tuzzelin

De hade missat att informera mig ang ultraljudet. Så 2 augusti är de dags för ultraljud på ivf. Ska bli intressant att se sen om de blev 1 eller 2.

• Tuzzelin

V 11. De har stängt under sommaren. Jo vi fick två insatta så de ska bli hemskt spännande. Båda var 8-celliga.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015