• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Solhem

Nicka: Hur har det gått? Hoppas verkligen att blödning avtagit... 

• Solhem

Ja hoppas hoppas
    Lycka till med ditt VUL på torsdag, inte långt kvar nuGlad

helnil_ skrev 2015-06-21 22:51:42 följande:

Åh vad skönt att höra! Hoppas den lille kämpar på :)

• Nicka

[quote=75451973][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-22 19:50:27 följande:[/quote-nick]Nicka: Hur har det gått? Hoppas verkligen att blödning avtagit... [/

Mensvärken har lagt sej något och jag blöder inte alls mycke, hoppas bara de är en blödning som inte påverkar. Har inte tagit nån lutinus idag, tänkte se om jag inte blöder mer så tar jag kvällsdosen. Tack!

• helnil_

Ska du kolla något? När hade du VUL? Hoppas allt är ok!

Nicka skrev 2015-06-22 20:05:49 följande:

[quote=75451973][quote-nick]Solhem skrev 2015-06-22 19:50:27 följande:[/quote-nick]Nicka: Hur har det gått? Hoppas verkligen att blödning avtagit... [/

Mensvärken har lagt sej något och jag blöder inte alls mycke, hoppas bara de är en blödning som inte påverkar. Har inte tagit nån lutinus idag, tänkte se om jag inte blöder mer så tar jag kvällsdosen. Tack!

• helnil_

Nej det är spännande :) jag tog ett nytt gravtest imorse som visade gravid +3, förra helgen var det gravid 2-3 så nu känner jag mig trygg att det ökat. Så kanske håller mig lugn tills på torsdag ;)

Solhem skrev 2015-06-22 19:58:31 följande:

Ja hoppas hoppas

Lycka till med ditt VUL på torsdag, inte långt kvar nu

• Nicka

[quote=75452523][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-22 21:25:03 följande:[/quote-nick]Ska du kolla något? När hade du VUL? Hoppas allt är ok!

[/

Är på ruvdag 8 idag så VUL är några veckor bort, om vi nu kommer så långt..har testdag på torsdag och även om de känns jobbigt så är de väl lika bra att vänta, tror ju inte de blir positivt med tanke på mensvärk och den lilla blödningen, men säker kan man ju inte va.nu ökar smärtorna i magen :( är de lika imon så ringer jag nog o pratar med carlanderska o kollar om jag ska testa eller bara vänta ut.

• helnil_

Ok. Kan ju vara skönt att prata med dem iaf. Även om det inte känns så positivt så fortsätter jag hålla tummarna för dig. Vet så väl känslan av besvikelse.

Nicka skrev 2015-06-22 22:10:39 följande:

[quote=75452523][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-22 21:25:03 följande:[/quote-nick]Ska du kolla något? När hade du VUL? Hoppas allt är ok!

[/

Är på ruvdag 8 idag så VUL är några veckor bort, om vi nu kommer så långt..har testdag på torsdag och även om de känns jobbigt så är de väl lika bra att vänta, tror ju inte de blir positivt med tanke på mensvärk och den lilla blödningen, men säker kan man ju inte va.nu ökar smärtorna i magen :( är de lika imon så ringer jag nog o pratar med carlanderska o kollar om jag ska testa eller bara vänta ut.

• Nicka

[quote=75452856][quote-nick]helnil_ skrev 2015-06-22 22:36:09 följande:[/quote-nick]Ok. Kan ju vara skönt att prata med dem iaf. Även om det inte känns så positivt så fortsätter jag hålla tummarna för dig. Vet så väl känslan av besvikelse.

[/

Tack!

• Cyanea

Hej tjejer!

Hoppas det är bra med er och era små mirakel :) Jag behöver lite hjälp!

Jag, liksom flera av er, har mått illa under en längre period och nu har det börjat nå en absurd nivå. Jag kräks oftast inte, men det händer då och då. Framförallt mår jag så fruktansvärt illa, dygnet runt. Jag mår så illa att jag blir trött och inte kan göra något på dagarna. 

Nu undrar jag: Vilka är era bästa illamående-tips? Något som är extra bra/dåligt att äta? Eller hur hanterar ni det? 

Kram på er! 

• maka011
    Cyanea skrev 2015-06-23 10:26:22 följande:

Hej tjejer!

Hoppas det är bra med er och era små mirakel :) Jag behöver lite hjälp!

Jag, liksom flera av er, har mått illa under en längre period och nu har det börjat nå en absurd nivå. Jag kräks oftast inte, men det händer då och då. Framförallt mår jag så fruktansvärt illa, dygnet runt. Jag mår så illa att jag blir trött och inte kan göra något på dagarna. 

Nu undrar jag: Vilka är era bästa illamående-tips? Något som är extra bra/dåligt att äta? Eller hur hanterar ni det? 

Kram på er! 

Du tog orden ur munnen på mig. Loggade in här för att be om tips. Har *peppar peppar* inte kräkts nångång ännu, men illamåendet är sjukt jobbigt.
    Det enda jag har märkt som hjälper ibland är kolsyrat vatten och något salt. Typ salta kex eller dyl.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015