• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-06-18 10:12:36 följande:

Den drömmen har jag också haft. Än så länge ingen sanndröm iaf det tror jag inte för dig heller :) man tänker så mycket så inte konstigt att hjärnan spökar för en!

Jag läste igår att enligt min app ska hjärtat börja slå typ 22 dagar efter befruktning och det är där jag är nu. Och sen läste jag någon annanstans att det är en kittisk tid i utvecklingen. Så det är väl säkert därför jag drömde så... jäkla hjärna :p
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-06-18 07:21:25 följande:

Usch, jag drömde inatt att jag fick missfall :( Inte jättekul att gå på toa imorse, men det var lugnt iaf. Jag som har bestämt mig för att inte oroa mig nu. Att jag ska tänka att jag väntar barn, inte missfall. Men nog kommer jag att oroa mig en del allt!

Jag drömde också det inatt! Jag drömde att jag vaknade av att bindan var helt full av blod och att det bara rann, så klockan 3 på natten sprang jag in på toan och såg att allt var lugnt. Dumma drömmar :P 
  • Cyanea
    En PantherTant skrev 2015-06-18 15:11:17 följande:

Vul idag, allt såg bra ut och hjärtat slog så fint

Åh vad glad jag blir! Grattis!!!
  • Lady1986
    En PantherTant skrev 2015-06-18 15:11:17 följande:

Vul idag, allt såg bra ut och hjärtat slog så fint

Åå vad härligt! Grattis :)
  • nesistas

Å vad glad jag blir när jag läser om alla som varit på VUL och sett det efterlängtade lilla hjärtat slå, stort grattis!

Själv är jag i v 5+3 idag och har de senaste dagarna verkligen börjat må illa och är yr. IVF-kliniken stänger för sommaren så jag har första VUL bokat på MamaMia den 8/7, samtidigt som inskrivning. Så overkligt fortfarande. Köpte ett till test idag och testade, jo väldigt gravid fortfarande

Önskar alla medsystrar en riktigt fin midsommar!! Stor kram

• maka011

Midsommarafton och jag går in i vecka 7. Går på toa och en rejäl blödning kommer. Färskt blod med lite klumpar. Tror bestämt att vår resa just tog slut...

• helnil_

Alltså nej :( hoppas det bara är en lätt blödning som inte har något med missfall att göra. Verkar vara många som blivit drabbade av det, sån himla otur :(

maka011 skrev 2015-06-19 16:09:32 följande:

Midsommarafton och jag går in i vecka 7. Går på toa och en rejäl blödning kommer. Färskt blod med lite klumpar. Tror bestämt att vår resa just tog slut...

• maka011
    helnil_ skrev 2015-06-19 16:30:42 följande:

Alltså nej :( hoppas det bara är en lätt blödning som inte har något med missfall att göra. Verkar vara många som blivit drabbade av det, sån himla otur :(

Orkar inte gråta mer. Är mer "jaha" nu. Slutade blöda, så jag tänkte att då kanske det inte är så illa. Men några timmar senare började det igen. :(
  • Hemlig78

Åk in och kolla, så slipper du vara ovetande. Hoppas på det bästa.

maka011 skrev 2015-06-19 23:45:02 följande:

Orkar inte gråta mer. Är mer "jaha" nu. Slutade blöda, så jag tänkte att då kanske det inte är så illa. Men några timmar senare började det igen. :(

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015