• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-06-25 15:31:18 följande:

5 dagar kvar tills vul.. Känns som flera år. 

Försöker att intala mig att allt är som det ska eftersom brösten är så ömma så jag knappt ens kan ligga på sidan längre när jag ska sova och don't get me started om illamåendet..

Samma här, jag har också väldigt ont i brösten. Och lite illamående, fast bara efter att jag ätit? Har ju läst att de flesta blir det på tom mage, men men :)
  • Solhem

Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?

• Linda8110
    Solhem skrev 2015-06-25 16:42:27 följande:

Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet smile5.gif När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?

Om allt går som det ska så skriver jag in mig på mvc i v.10 :)
  • joyride

Inskrivning idag hos bm. Gick jättebra. Hon var seriös och stöttande. Dock får jag inget kubtest utan får vänta på RUL innan vecka 20. Sedan höll hon inte med min ivf läkare om vilken vecka jag är i exakt. Två dagar tvistas det om så
    I vecka 8 är jag iaf. Nu får jag klara mig utan undersökningar i två
    Månader. Ska på sockerprov den 21 aug.

• Solhem

Vill du ha Kub-testet? Och i så fall varför får du inte det? Ligger du på gränsen till gravid-diabetes eftersom de vill göra en socker-belastning?

joyride skrev 2015-06-25 18:26:15 följande:

Inskrivning idag hos bm. Gick jättebra. Hon var seriös och stöttande. Dock får jag inget kubtest utan får vänta på RUL innan vecka 20. Sedan höll hon inte med min ivf läkare om vilken vecka jag är i exakt. Två dagar tvistas det om så

• Solhem

Jag kommer nog också att vänta lite, förra graviditeten skrev jag in mig på en gång. Men det är inte så mycket de kan göra eller kolla så här i början ändå.

Linda8110 skrev 2015-06-25 17:46:55 följande:

Om allt går som det ska så skriver jag in mig på mvc i v.10 :)

• Linda8110
    Solhem skrev 2015-06-25 20:01:59 följande:

Jag kommer nog också att vänta lite, förra graviditeten skrev jag in mig på en gång. Men det är inte så mycket de kan göra eller kolla så här i början ändå.

Jag valde inte själv utan de meddelande bara när det var dags :)
  • helnil_

1,6 % låter ju fantastiskt ;) jag ringde mvc nu efter VUL idag. Ska dit imorrn på mat/dryck samtal och inskrivningen blir i vecka 13, 11 augusti. Har haft såna problem med om jag ska välja eller bli tilldelad, bor på en liten ort med ca 5 barnmorskor så har kollat med en del kompisar vem de rekommenderar. Alla tycker olika så valde inte utan blev tilldelad. Jag hoppas hon är bra, annars får jag väl byta :)

Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?

• maka011
    Lady1986 skrev 2015-06-25 15:56:15 följande:
    Samma här, jag har också väldigt ont i brösten. Och lite illamående, fast bara efter att jag ätit? Har ju läst att de flesta blir det på tom mage, men men :)
    För mig spelar maten ingen roll. Mår illa oavsett. Listan på vad jag inte fixar att äta blir bara längre och längre.. Haha.

Jag tänker att jag ska skriva in mig efter jag har varit på vul nästa vecka. Vill se att det finns ett hjärtljud först och se hur allt ser ut. Om de bedömer att detta faktiskt ser ut att funka eller inte. Har alla möjliga skräckscenarion i huvudet.
  • Cyanea

Jag ska dit på onsdag nästa vecka (9+4). Vet inte riktigt vad det är för samtal, jag bara antog att det var inskrivning? 
    joyride skrev 2015-06-25 18:26:15 följande:

Skönt att du fått en bra bm! Vi fick med ett intyg från Sahlgrenska i vilken vecka jag är i. Läkaren sa "Det är ju dumt att ändra på datum när vi faktiskt vet när det blev till...". Får man inget UL kring v. 12? Eller förväntas allt bara gå bra då? 
    maka011 skrev 2015-06-25 20:59:56 följande:
    För mig spelar maten ingen roll. Mår illa oavsett. Listan på vad jag inte fixar att äta blir bara längre och längre.. Haha.

Jag tänker att jag ska skriva in mig efter jag har varit på vul nästa vecka. Vill se att det finns ett hjärtljud först och se hur allt ser ut. Om de bedömer att detta faktiskt ser ut att funka eller inte. Har alla möjliga skräckscenarion i huvudet.
    Det är SJUKT segt att vänta på VUL. Det är en riktig prövning. Men glöm inte - det kan gå jättebra. Jag brukar måla fan på väggen för att inte bli ledsen om det är dåligt och bli glad för minsta lilla positiva, men ärligt talat är det en grym strategi. Vi är väldigt bra på att hantera sorg och besvikelse vid det här laget, vi som behövt hålla på med IVF. Jag tycker att du förtjänar att få hoppas och tro att det ska gå bra och slippa oron för en stund <3 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015