Solhem skrev 2015-06-25 16:42:27 följande:
Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?
Jag ska dit på onsdag nästa vecka (9+4). Vet inte riktigt vad det är för samtal, jag bara antog att det var inskrivning?
joyride skrev 2015-06-25 18:26:15 följande:
Inskrivning idag hos bm. Gick jättebra. Hon var seriös och stöttande. Dock får jag inget kubtest utan får vänta på RUL innan vecka 20. Sedan höll hon inte med min ivf läkare om vilken vecka jag är i exakt. Två dagar tvistas det om så
I vecka 8 är jag iaf. Nu får jag klara mig utan undersökningar i två
Månader. Ska på sockerprov den 21 aug.
Skönt att du fått en bra bm! Vi fick med ett intyg från Sahlgrenska i vilken vecka jag är i. Läkaren sa "Det är ju dumt att ändra på datum när vi faktiskt
vet när det blev till...". Får man inget UL kring v. 12? Eller förväntas allt bara gå bra då?
maka011 skrev 2015-06-25 20:59:56 följande:
För mig spelar maten ingen roll. Mår illa oavsett. Listan på vad jag inte fixar att äta blir bara längre och längre.. Haha.
Solhem skrev 2015-06-25 16:42:27 följande:
Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?
Jag tänker att jag ska skriva in mig efter jag har varit på vul nästa vecka. Vill se att det finns ett hjärtljud först och se hur allt ser ut. Om de bedömer att detta faktiskt ser ut att funka eller inte. Har alla möjliga skräckscenarion i huvudet.
Det är SJUKT segt att vänta på VUL. Det är en riktig prövning. Men glöm inte - det kan gå jättebra. Jag brukar måla fan på väggen för att inte bli ledsen om det är dåligt och bli glad för minsta lilla positiva, men ärligt talat är det en grym strategi. Vi är väldigt bra på att hantera sorg och besvikelse vid det här laget, vi som behövt hålla på med IVF. Jag tycker att du förtjänar att få hoppas och tro att det ska gå bra och slippa oron för en stund <3