• Solhem

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej! Hoppar in här! Plussade igår officiell TD idag efter fet försök 26/5. VUL inbokad 29/6... Länge kvar, längtar så efter att se lilla hjärtat picka. Inga graviditetskänningar förutom ömma fogar på kvällen (det blir nog tufft framöver) Har en 2-årig son sedan tidigare ivf-försök. Har också missfall i bagaget som så många andra så jag är lite nojig men försöker vara glad och njuta!

• Solhem
    maka011 skrev 2015-06-09 21:30:56 följande:

Hej! Hoppar in här. Gjorde fet 27/5. Testdag idag som var positivt! :) Vul 30/6 för mig. Hur ska jag kunna vänta så länge? Är så himla orolig för missfall. Rädd för att molvärken är tecken på något mindre positivt. :(

Min molvärk har försvunnit och det oroar jag mig för! Är också rädd för missfall...
  • Solhem
    joyride skrev 2015-06-08 19:30:04 följande:

Härligt med en medsyster! Grattis till plusset. Ja visst är det jobbigt att vänta på VUL. Jag känner mig så skraj för mitt eftersom det inte pickade något hjärta förra gången.

Man skulle bara vilja spola fram tiden...

Jag tycker faktiskt det är värre att vänta på VUL än att ruva och ha TD...
    Hoppas att tiden går fort nu
  • Solhem

Igår började jag blöda färskt med svarta klumpar. Kliniken säger att jag ska fortsätta med medicinerna och hör s i veckan. Blev mer upprörd än jag trodde att jag skulle bli och magkänslan säger att det inte kommer att gå vägen denna gång..).

F
  • Solhem

Jag väntar fortfarande en liten! Var på VUL  i tisdags och läkaren sa: att tyvärr den här graviditeten tror jag inte mycket på, det är en tom droppe här på bara 7 mm och du är i V5+6. Men jag känner mig ödmjuk när det är så tidigt. Vi tar blodprov och mäter hcg idag och på torsdag.
    Så gjordes blodproven hcg var 5700 resp 9800 (ca 40 timmar mellan). När de ringde och sa att blodprovet var normalt ville de ha in mig på VUL igen nu idag eftersom det var mer troligt med utomkvedshavandeskap än en viabel graviditet...
    Idag såg vi ett litet hjärta picka, fortfarande tycker de att pyret är litet för sin vecka. Men hoppet tändes igen, vilken liten kämpe efter allt det blod som kom förra fredagen! Tack Carlanderska för er noggrannhet, kunnande och omtänksamhet!

• Solhem

Nicka: Hur har det gått? Hoppas verkligen att blödning avtagit... 

• Solhem

Ja hoppas hoppas
    Lycka till med ditt VUL på torsdag, inte långt kvar nuGlad

helnil_ skrev 2015-06-21 22:51:42 följande:

Åh vad skönt att höra! Hoppas den lille kämpar på :)

• Solhem

Härligt med hjärtljud! Missfallsrisken har sjunkit till 1,6%(!) älskar och hatar googlandet När tänker ni skriva in er hos MVC? Eller har ni redan gjort det?

• Solhem

Vill du ha Kub-testet? Och i så fall varför får du inte det? Ligger du på gränsen till gravid-diabetes eftersom de vill göra en socker-belastning?

joyride skrev 2015-06-25 18:26:15 följande:

Inskrivning idag hos bm. Gick jättebra. Hon var seriös och stöttande. Dock får jag inget kubtest utan får vänta på RUL innan vecka 20. Sedan höll hon inte med min ivf läkare om vilken vecka jag är i exakt. Två dagar tvistas det om så

I vecka 8 är jag iaf. Nu får jag klara mig utan undersökningar i två

Månader. Ska på sockerprov den 21 aug.

• Solhem

Jag kommer nog också att vänta lite, förra graviditeten skrev jag in mig på en gång. Men det är inte så mycket de kan göra eller kolla så här i början ändå.

Linda8110 skrev 2015-06-25 17:46:55 följande:

Om allt går som det ska så skriver jag in mig på mvc i v.10 :)

• Solhem

Haha inget får man välja själv

Linda8110 skrev 2015-06-25 20:11:33 följande:

Jag valde inte själv utan de meddelande bara när det var dags :)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015