• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • trulsatruls

Jag var tvungen att ta en paus från alla trådar ett tag, blev så fruktansvärt orolig där ett tag nämligen... Men igår var vi på VUL och minsann puckade ett starkt hjärta därinne och hennes är exakt på dagen så stor som henne ska! Vilken känsla! Nu kan vi slappna av en aning och försöka njuta av tiden som kommer. Grattis till er andra som fått se era underverk!

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-07-01 18:53:07 följande:

Åh fy vad obehagligt!!! Du ska se att det gick bra med pyret. Det ligger ju skyddat av blygdbenet, tror inte att något ska kunna trycka på där. Vilken tid är det dags imorrn? Jag lovar att hålla tummarna för dig! 

Tack! Klockan elva imorn smäller det :) Får hoppas på det bästa. Chocken från olyckan har släppt lite, så jag är lite lugnare nu.
  • Linda8110

Migrän som startade igår och som håller i sig ännu idag... GAHAAA!!! Vad ska man göra?!?!

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-07-02 07:20:32 följande:

Migrän som startade igår och som håller i sig ännu idag... GAHAAA!!! Vad ska man göra?!?!

Åh nej vad jobbigt :( Jag har också de problemen, och går bara och väntar på nästa anfall som inte har kommit än. Vad tar du för medicin?
  • nesistas

Hej alla fina systrar!

Förlåt att jag inte uppdaterade igårkväll men låg hela kvällen med jätteont i magen, troligen gaser och luft i tarmarna. (Anar lite hur stackars bebisar med kolik har det, fy fasen vad ont det gjorde). Bättre idag, puh.

Vi var på VUL igår hos jättegullig BM på IVF Stockholm och fick se vårt lilla pyre med ett starkt pickande litet hjärta. BM sa att det såg jättefint ut och hennes känsla var att det är en liten tjej. Hjärta Vi skrattade och frågade hur hon kunde se det så tidigt, och hon skrattade också och sa att det var en känsla hon hade. Skrattande Vi är så klart glada vad det än är, men innersta önskan är ju en liten lillasyster till blivande storebror.... Så oändligt skönt att få se pyret, det finns, det lever och växer! Först nu kan känslan sjunka in och vi vågar landa i tanken, jag är faktiskt gravid igen!! Så glad, så tacksam, så ödmjuk inför livets längtan efter sig självt.

Stor kram till er alla

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-07-02 08:54:03 följande:
    Åh nej vad jobbigt :( Jag har också de problemen, och går bara och väntar på nästa anfall som inte har kommit än. Vad tar du för medicin?
    I vanliga fall använder jag nässprayen, men nu finns det ju inget man får ta... Tog Panodil igår men det hjälpte ju såklart ingenting. Är bättre idag men jag känner att jag kan lika gärna trilla dit igen. Ligger på gränsen. Tur jag ska på massage i eftermiddag!
  • Love is everything

Läser allt ni skriver, men hinner aldrig svara ordentligt. Grattis till alla bra VUL!! Härligt!

Själv var jag på inskrivning igår, känns helt overkligt! Det värsta är att mitt hemska illamående nu varit borta i två dygn... Känns inte alls bra. Känner mig helt plötsligt o-gravid, v. 9+6 idag. Är livrädd för MA!!! Har ett extra ultraljud inbokat till på tisdag sedan innan, känns som en evighet dit nu när man blivit av med det "bästa/säkraste" symtomet.

• Hemlig78

Men det är normalt att illamåendet försvinner o även tröttheten

Jag mår inte illa längre o tröttheten har börjat avta helt nu.

Love is everything skrev 2015-07-02 09:52:34 följande:

Läser allt ni skriver, men hinner aldrig svara ordentligt. Grattis till alla bra VUL!! Härligt!

Själv var jag på inskrivning igår, känns helt overkligt! Det värsta är att mitt hemska illamående nu varit borta i två dygn... Känns inte alls bra. Känner mig helt plötsligt o-gravid, v. 9+6 idag. Är livrädd för MA!!! Har ett extra ultraljud inbokat till på tisdag sedan innan, känns som en evighet dit nu när man blivit av med det "bästa/säkraste" symtomet.

• Lady1986

Allt såg bra ut med lilla pyret! Jag är i vecka 7+3, exakt som mina beräkningar ???? Hjärtat slog fort, fort!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015