• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Semlan1988
    helnil_ skrev 2015-07-05 21:18:31 följande:

För mig blev det bättre när jag slutade med lutinus. Men har fortfarande molvärk till och från. Vissa dagar ingenting, andra någon sväng kanske Max 1 min åt gången. Med lutinus hade jag väldigt mycket och kunde vakna på nätterna och ha riktigt ont!

Tack för svar! Skönt att höra att det kanske blir bättre när man slutar med lutinus, jag har inte speciellt starka smärtor men de är där mest hela tiden och det gör mig orolig. Känns ju som mensen skall komma :/ har aldrig (vad jag vet) fått missfall så jag har ingen aning om hur det skulle kännas så jag får för mig att värken kanske är början på det. Men försöker koppla bort det och lyckas ganska bra stundvis :)

Kramis
  • Linda8110
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 20:42:30 följande:

Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)

Du har ju precis plussat och då är molvärken som värst. Det kommer hålla i sig några veckor till och sedan kommer och går den. Var glad att du känner den, det gjorde mig lugnare. Min har börjat avta och kommer bara ibland, gillade när den var där hela tiden så man vet att det står rätt till :)
  • Lady1986
    Semlan1988 skrev 2015-07-05 20:42:30 följande:

Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)

Lika som någon annan här skrev så var det också värst för mig i början. Nu, efter åtta gångna veckor, känner jag bara av det lite då och då, och jag saknar det faktiskt... det kändes att det hände något liksom :) Stort grattis till din graviditet, jag håller tummarna för dig!
  • Cyanea
    Love is everything skrev 2015-07-06 20:10:22 följande:

Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu.......
    Behöver lite tumhållning inför ultraljudet imon!

Hjärtat då! Håller alla tummar som går för att allt ska se fint ut imorrn. Ta extra hand om dig själv ikväll. När är det dags imorgon? Massor med styrkekramar <3 
  • Ananas

Håller självklart tummarna för dig!!! 
  • Cyanea

Love is everything - Förresten, du börjar ju närma dig v. 12 då symptomen brukar avta. Det kan inte vara så att du bara är lite tidig med det, att det är därför du inte känner så mycket? :)

• nesistas

Såklart vi håller tummarna!! Allt kommer gå bra!
    styrkekramar
  • Linda8110

Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu....... smile4.gif

Jag är bara i v.9 och många av symptomen börjar minska/försvinna men det är naturligt att de börjar avta. Du har ju dessutom gått längre eller hur? :) Kanske har du semester du också och då har man automatiskt mindre symptom eftersom man har mer tid att ta det lugnt på samt sova ut på morgonen.
  • Love is everything

Tack för era tummar, de gjorde susen! Bäbis var perfekt i storlek, tom en dag längre. Det som orsakat blödningen var tydligen moderkakan som sitter precis ovanför öppningen. Hon sa att det kunde komma mer framöver så jag behövde inte oroa mig för det. Skönt! Ska ju på det vanliga ul om tre veckor så vi ska jämföra lite då.

Vilken vändning! Jag är såå tacksam!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015