• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Poffa

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-07-07 14:27:38 följande:

Tack för era tummar, de gjorde susen! Bäbis var perfekt i storlek, tom en dag längre. Det som orsakat blödningen var tydligen moderkakan som sitter precis ovanför öppningen. Hon sa att det kunde komma mer framöver så jag behövde inte oroa mig för det. Skönt! Ska ju på det vanliga ul om tre veckor så vi ska jämföra lite då.

Vilken vändning! Jag är såå tacksam!

JA!!!! Vad underbart att höra!!! Jättegrattis vännen <3 Mår du fortfarande bättre? :)
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-07-07 15:44:04 följande:

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

Stort grattis till ditt efterlängtade plus och välkommen hit :) 
  • maka011

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-07 17:25:59 följande:

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

Varför tror du att du blir outad? :)  
  • Poffa

Firade midsommar med släkt och vänner hela helgen. Skyllde på penicillin kur och smärtstillande och drack vatten hela tiden. Alla tyckte så synd om mig ?
  • Linda8110

Är du en redan en tjockis precis som jag? ;)
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-07 18:15:23 följande:

Varför tror du att du blir outad? :)  

Avsaknad av alkohol. Kan inte dra penicillin valsen, använde den på midsommar. Fast då var det sant.
    Poffa skrev 2015-07-07 18:46:43 följande:

Firade midsommar med släkt och vänner hela helgen. Skyllde på penicillin kur och smärtstillande och drack vatten hela tiden. Alla tyckte så synd om mig ?

Linda8110 skrev 2015-07-07 19:17:49 följande:

Är du en redan en tjockis precis som jag? ;)

Nä men avsaknaden av alkohol kommer få folk att höja på ögonbrynen. Är liksom inte den som spottar i glaset normalt sett.
  • Ananas
    Love is everything skrev 2015-07-07 14:27:38 följande:

Tack för era tummar, de gjorde susen! Bäbis var perfekt i storlek, tom en dag längre. Det som orsakat blödningen var tydligen moderkakan som sitter precis ovanför öppningen. Hon sa att det kunde komma mer framöver så jag behövde inte oroa mig för det. Skönt! Ska ju på det vanliga ul om tre veckor så vi ska jämföra lite då.

Vilken vändning! Jag är såå tacksam!

Underbart!!! Massa grattis
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015