• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Lady1986
    Ananas skrev 2015-07-07 20:32:34 följande:

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

Ja, jag är trött! Har semester och vill hitta på saker, men energin finns inte i min kropp. Får en rejäl dipp efter lunch och det kassa vädret vi har hjälper inte direkt till heller.

Jag var illamående för en vecka sen. Jag var hungrig hela tiden och blev väl illamående för det. Men det har gått över nu känns det som.
  • maka011

Tog kontakt med mvc pga smärtorna i magen. Inga direkt lugnande besked från bm. Ringde gyn, semesterstängt. Ringde gynakuten, semesterstängt. Så nu väntar jag på att vanliga ska ringa. (går privat) Känns inte bra, 

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 12:35:53 följande:

Tog kontakt med mvc pga smärtorna i magen. Inga direkt lugnande besked från bm. Ringde gyn, semesterstängt. Ringde gynakuten, semesterstängt. Så nu väntar jag på att vanliga ska ringa. (går privat) Känns inte bra, 

Gör det så ont? Din stackare <3 Hur kan gynakuten ha stängt för semester?! Låter helt puckat! Är det i livmodern det gör ont, eller är det mer åt sidorna till? Det är inte så att du är förstoppad eller nåt (ursäkta frågan, vet bara att det är så vanligt med det när man är gravid)? 
  • Cyanea

Men på tal om symptom och så... Någon mer än jag som lätt får hjärtklappning?

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-08 13:51:09 följande:

Gör det så ont? Din stackare <3 Hur kan gynakuten ha stängt för semester?! Låter helt puckat! Är det i livmodern det gör ont, eller är det mer åt sidorna till? Det är inte så att du är förstoppad eller nåt (ursäkta frågan, vet bara att det är så vanligt med det när man är gravid)? 

Är i livmodern och ner mot blygdbenet. Gör små ont hela tiden och så kommer det rejäla kramper som gör att jag knappt orkar gå. Jo jag vet men det där fungerar som en klocka. Fick pratat med en bra bm som rådde mig att söka akuten efter 17.00 för då är en jour förlossningsläkare på plats. Hon sa att det kan vara en urinvägsinfektion. Men vi får väl se vad de säger.
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 14:38:19 följande:
    Är i livmodern och ner mot blygdbenet. Gör små ont hela tiden och så kommer det rejäla kramper som gör att jag knappt orkar gå. Jo jag vet men det där fungerar som en klocka. Fick pratat med en bra bm som rådde mig att söka akuten efter 17.00 för då är en jour förlossningsläkare på plats. Hon sa att det kan vara en urinvägsinfektion. Men vi får väl se vad de säger.
    Det låter ju faktiskt väldigt troligt. Har själv haft UVI många gånger och vet att det kan kännas sådär, och det lär väl vara lätt att dra på sig som gravid när blåsan inte riktigt vill tömma sig ordentligt. Stackare som behöver vänta ända till 17... Suck! Massor med styrkekramar, det kommer gå bra <3 
  • Ananas
    Cyanea skrev 2015-07-08 13:52:02 följande:

Men på tal om symptom och så... Någon mer än jag som lätt får hjärtklappning?

Hjärtklappning vet jag inte, men jag blir otroligt andfådd. Särskilt när jag går i trappor eller lite snabbare än "normalt". 
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-08 14:51:46 följande:

Det låter ju faktiskt väldigt troligt. Har själv haft UVI många gånger och vet att det kan kännas sådär, och det lär väl vara lätt att dra på sig som gravid när blåsan inte riktigt vill tömma sig ordentligt. Stackare som behöver vänta ända till 17... Suck! Massor med styrkekramar, det kommer gå bra <3 

Pyret lever! Hade även vuxit ca 7 mm. :) Allt såg bra ut. Fick en jättebra läkare som själv gjort ivf. Hon var SÅ bra att prata med. Väntar bara på besked om urinprovet visade något. kan lika gärna vara hederlig växtvärk. Men satan vad ont jag har haft idag.
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 18:47:52 följande:
    Pyret lever! Hade även vuxit ca 7 mm. :) Allt såg bra ut. Fick en jättebra läkare som själv gjort ivf. Hon var SÅ bra att prata med. Väntar bara på besked om urinprovet visade något. kan lika gärna vara hederlig växtvärk. Men satan vad ont jag har haft idag.
    UNDERBART!!! Åh vad skönt! Då kan du sova gott inatt, ont eller inte ;) 
  • Ananas
    maka011 skrev 2015-07-08 18:47:52 följande:
    Härligt!! Det viktigaste av allt  
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015