• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • Ananas
    maka011 skrev 2015-07-07 17:25:59 följande:

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

Kan du inte skylla på att du ska köra, antingen hem från festen eller tidigt? Även om de anar så kanske de är så pass vettiga att de inte ställer följdfrågor. Vill du inte berätta så tycker jag inte att du ska det. Vi ska också hem till vänner i helgen. De bor 13 mil bort, men jag kommer inte orka köra hem så det får min karl stå för, men jag får hitta på någon annan ursäkt. Tyvärr är hon sjuksköterska så att köra pencillintricket resulterar i för många följdfrågor  
  • Ananas
    Poffa skrev 2015-07-07 15:44:04 följande:

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

Välkommen! Så fantastiskt att ni fått pluss efter 6 år!!! Du är jättevälkommen hit! 
  • Ananas

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

• nesistas
    Poffa skrev 2015-07-07 15:44:04 följande:

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

Grattis och varmt välkommen hit! Vet hur det känns, kämpade 8 år för det första plusset och längtat och kämpat nästan lika länge för syskonplusset (v 8+1 idag)...

Ananas, jag mår lika pyton skönt att inte vara ensam. Känner mig konstant åksjuk men har tack och lov inte spytt än. Har en ständig sur smak i munnen som gör att jag tycker det mesta i matväg verkar oaptiligt. Fler som upplever samma sak? Magen verkar ha minne sen förra ggr för den växer mycket snabbare denna graviditeten. Tur att jag snart har semester för den här kulan kan jag inte gömma många dagar till. Herregud...

Imorgon har vi inskrivning hos BM, så många ggr jag gråtit och aldrig trott att jag skulle få uppleva en graviditet igen. Och nu är vi här. Långt kvar till mål men så tacksam att vi kommit ända hit.

kram på er Nalle
  • Cyanea
    Ananas skrev 2015-07-07 20:32:34 följande:

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

Här är en till. Jag jobbar dock inte, är sjukskriven. Jag och maken gör utflykter varje dag på ca 3 timmar, och när vi kommer hem lägger jag mig på soffan för att inte förflytta mig mer än till toaletten ;) Kissnödig väldigt ofta, jag som brukar gå på toa två gånger om dagen normalt sett... Jag käkar helst varje halvtimme, men mer realistiskt blir det en gång i timmen. Tips från BM som funkar ganska bra mot illamåendet. Jag kräks dock ibland, vissa dagar flera gånger under dygnet. 

Jag kör på både Postafen och Seabands för att dämpa illamåendet, det funkar helt ok :) Dock blir man trött på Postafen, så jag tar dem bara på kvällarna. 
  • maka011
    Ananas skrev 2015-07-07 20:32:34 följande:

Jag! Det i kombination med illamåendet gör att jag känner mig sjuk.
  • maka011

Var tvungen att berätta för en kollega idag. Mår inte bra alls. Kramper i magen, sjuklig trötthet och illamående. Rädd för kramperna och lipig pga tröttheten.

Hela min kropp skriker efter vila, borde verkligen lyssna på den. Men nu har vi lagt om arbetet idag så jag ska få ta det lite lugnare. Men om möjlighet finns kommer jag gå hem tidigare.

• Poffa

Haft förmånen att slippa illamående men tröttheten. Liknar ingen trötthet jag någonsin haft tidigare.

Nu är det dock snart semester och 4 veckors möjlighet till att sova. Tycker lite synd om maken dock

• helnil_

Jag är också förlamande trött. Skulle vart på jobbet vid det här laget men har inte tagit mig dit än. Suck. Ska gå in och jobba två extra dagar då jag var ledig två förra veckan. Jobbar dock på skola så spelar ingen roll när jag kommer då det kommer vara tomt där men ändå :) nu kom illamåendet också. Har vart rätt förskonad från det och endast fått lite attacker, typ en gång i veckan. Får väl se hur detta utvecklar sig!

• Ananas

Skönt, men tråkigt förstås, att vi är fler som mår likadant! 
    Känns dock som man läser överallt att det ska avta i vecka 12, som jag är nu... 
    Antar att det är olika. Mådde sämre men under kortare tid under förra graviditeten, som jag minns det. 

Idag känns det än så länge okej. Är själv med sonen hela dagen så jag hoppas att jag ska må okej. 2 dagar kvar att jobba, sedan 5 veckors semester. Underbaaaart!!!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015