Cicci78 skrev 2015-07-15 07:34:55 följande:
Åh, vad skönt att kub-testet gick bra Ananas!! Grattis!! Vi ska göra kub-test den 30/7 (nervöst). Har lite dubbla känslor inför det (vi kan ju hamna i ett läge där vi ställs inför ett extremt tufft beslut) men känner samtidigt att jag vill ha all information jag kan få. Vår barnmorska ville att vi skulle diskutera igenom hur vi kommer att ställa oss till ett negativt besked (hög risk). Vi pratar mkt om det men det känns jättesvårt att ta beslut om att göra si eller så och om vi vill göra fostervattenprov och vart vår gräns går för när vi vill göra ett ev. fostervattenprov... Det är ju vårt beslut och ta och det känns såklart bra att ha diskuterat detta nu innan men bestämma oss, det vete sjutton om vi kommer att kunna göra. Med tanke på min ålder så vet jag ju att riskerna per automatik är högre... men vad är hög risk/låg risk för min ålder... hmm, får bli att googla lite idag.
Hur tänkte ni Ananas inför ert kub-test?
Jadu, vi försökte komma fram till något vettigt innan KUB, men det gjorde vi inte. Vi kände att vi fick ta det där och då. Nu fick vi ju, tack och lov, låg risk så vi behövde aldrig fundera mer. Dock funderar jag fortfarande lite på resultatet. Vi fick ingen sannolikhet som många får, och jag vet heller inte hur nackspalten såg ut. Jag önskar jag hade frågat lite mer för att känna mig mer lugn. Men allt såg ju bra ut och risken blev låg, så jag ska försöka att inte fundera så mkt & lita på vad bm sa. Jag tror inte du behöver oroa dig heller Cissi78!