Semlan1988 skrev 2015-07-18 20:51:05 följande:
Hej allihop :) kul att läsa att det går så bra för er! Jag är i vecka 7 nu (6+3) och mår pyton... Sover hela tiden. Yr och illamående, spytt ett par gånger. Ingen aptit trots visst sug efter konstiga saker som jag annars inte gillar, tex så blev jag sugen på en big mac trots att jag är vegetarian... Hoppas att detta lägger sig snart då det gör mig ganska begränsad. Kan inte dricka kaffe heller så har huvudvärk hela tiden också. Är ett riktigt kaffe monster i vanliga fall men bara lukten får mig att kräkas. Men man skall inte klaga, nu är vi iallafall gravida som sambon säger :) var inne på SU i veckan p.g.a starka smärtor i livmodern som man trodde var växtvärk. Fick då se ett tickande litet hjärta :) någon som har tips på att lindra illamående? Vågar inte ta prostsfen utan att ha pratat med Repro. Någon som testet akupunktur armband för åksjuka?
Kram!
Hahaha, jag känner igen den där!! Jag är också vegetarian men får också de allra märkligaste cravings för just oaptitligt kött! Klart man får klaga ändå, mår man piss så mår man ;) Grattis till att ha fått se hjärtat! Det är helt fantastiskt.
Det är helt ok att ta Postafen. Det är ingen som helst fara, har konsulterat diverse olika folk både från SU och MVC, plus att maken är sjuksköterska och bra på läkemedel. Det går alldeles utmärkt, de är helt ofarliga. Jag blir rätt trött av dem, så jag tar en på sen eftermiddag/kväll. Då mår jag något bättre dagtid också, upplever jag. Jag använder SeaBand också, men vet egentligen inte om de funkar. Mentalt funkar de ;)
Ät ofta. Alltså, riktigt ofta. Gärna så ofta som en munsbit i halvtimmen. För mig funkar det bäst med snabba kolhydrater av något slag. Bröd, kex, en frukt, lite yoghurt. Inga stora portioner ens när du äter middag/lunch, dela hellre upp dem. Drick ordentligt med vatten.