• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • helnil_

Oftast beror det på lågt blodtryck, det är vanligt att man får det i början av graviditeten. Jag hade som värst vecka 8-9 kanske och sen har det blivit bättre. Jag höll på att svimma varje gång jag reste mig. Men om det inte känns som det så vet jag inte vad det kan vara :/ men har hört flera som drabbats av yrsel.

Lady1986 skrev 2015-07-20 08:50:15 följande:

Har någon av er haft jobbig yrsel som symptom? Jag blev yr igåreftermiddag helt plötsligt och det höll i sig under hela kvällen och inatt när jag var på toa. Vågar knappt kliva ur sängen nu för är rädd att det firtfarande sitter i. Jag blev liksom yr när jag bytte ställning från sittande/stående till liggande och tvärtom. Det kändes inte som blodsockerfall utan mer ospecifik yrsel. Vet någon av er om yrsel är något man bör hålla koll på så här tidigt?

• helnil_

Idag gick jag in i vecka 11! Två veckor kvar nu bara innan jag kan känna mig "hyfsat" lugn :) på fredag är det dax för VUL, är sjukt nervös inför det men försöker hålla mig lugn och förlita mig på att allt är bra..

• Lady1986
    helnil_ skrev 2015-07-20 10:10:57 följande:

Oftast beror det på lågt blodtryck, det är vanligt att man får det i början av graviditeten. Jag hade som värst vecka 8-9 kanske och sen har det blivit bättre. Jag höll på att svimma varje gång jag reste mig. Men om det inte känns som det så vet jag inte vad det kan vara :/ men har hört flera som drabbats av yrsel.

Jag mår bra nu iaf. Lite sömn gjorde väl susen. Jag har problem med migrän med tillhörande svår yrsel, men jag har klarat mig från det hittills i graviditeten så det här kanske var någon känning också. Aja, kroppen alltså... man vet inte vad den sysslat med :)

Grattis till oss som går in i vecka 11 idag! :)
  • Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-20 10:12:38 följande:

Idag gick jag in i vecka 11! Två veckor kvar nu bara innan jag kan känna mig "hyfsat" lugn :) på fredag är det dax för VUL, är sjukt nervös inför det men försöker hålla mig lugn och förlita mig på att allt är bra..

Grattis till v.11! Jag har också ultraljud (KUB) på fredag och om det ser bra ut kommer jag känna mig MYCKET lugnare. Just nu är jag allt annat än lugn. 2,5v sedan jag såg pyret senast. Det som känns fantastiskt är att det blir ett vanligt ultraljud på fredag, första :)
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-19 20:58:47 följande:

Tack igen för era svar, tjejer. På ett sätt är det oerhört skönt att höra att det inte bara är jag som nojar, men samtidigt önskar jag att ni inte behövde vara oroliga heller. Så hårt som vi jobbat för detta så förtjänar vi allihop att få njuta av det så mycket som möjligt. 

maka011 - Haha!! Jag önskar att jag kunnat trycka "gilla" på att du verkligen vägt upp hur mycket lakrits man får äta! Heja dig :D 

Det är nog dags att jag tar tillbaka det där om att jag börjat må bättre. Jag gjorde det i ett par dar. Sen mådde jag precis lika illa igen. Idag har jag till och med spytt igen. Men jag klagar inte! Det känns faktiskt bra att må dåligt igen ;) 

Hoppas allt är bra med er <3 

Linda8110 skrev 2015-07-20 08:33:35 följande:

Haha det var duktigt av dig! Jag äter inget vissa dagar och betydligt mer andra haha så det kanske blir jämt i slutändan haha

Hahaha. :) Jo jag gjorde det för att få ett hum om vilka mängder det rör sig om.
  • nesistas

Hej alla!

Går in i vecka 11 jag med idag, känns fortfarande helt overkligt. Helnil _ vi ligger visst exakt på samma dag, roligt! Glad

På onsdag har vi läkartid och nytt VUl, tre veckor sedan förra ggr så nu måste det ha hänt mycket. Hoppas allt ser bra ut.... Mår inte alls lika illa på morgnarna längre men är fortfarande väldigt känslig för blodsockerdippar och behöver äta lite och ofta.

Hur ser magarna ut för er? Det är verkligen stor skillnad denna graviditet och förra. Då hade jag ingen mage alls förrän i 4-5 månaden och den var sedan liten i princip hela tiden fram till sista månaden. Nu kan jag inte knäppa byxorna och har svällt runt om, känns som jag har en livboj runt höfterna. Tur att jag hade kvar det gamla bellabandet. Min räddning just nu. Gravid

kram på er

• helnil_

Ska du göra ett vanligt istället för VUL? När kan de tidigast göra det? :) håller tummarna för oss på fredag!

Linda8110 skrev 2015-07-20 10:40:43 följande:

Grattis till v.11! Jag har också ultraljud (KUB) på fredag och om det ser bra ut kommer jag känna mig MYCKET lugnare. Just nu är jag allt annat än lugn. 2,5v sedan jag såg pyret senast. Det som känns fantastiskt är att det blir ett vanligt ultraljud på fredag, första :)

• helnil_

Okej, ja då kanske det kan vara det. Hoppas du slipper det fortsättningsvis! Jag hade sjuk huvudvärk igår, så fort jag reste mig från soffan så höll huvudet på att sprängas i tusen bitar! Aldrig vart med om nåt liknande. Ja du, kroppen är en konstig manick, framförallt just nu haha.

Lady1986 skrev 2015-07-20 10:29:01 följande:

Jag mår bra nu iaf. Lite sömn gjorde väl susen. Jag har problem med migrän med tillhörande svår yrsel, men jag har klarat mig från det hittills i graviditeten så det här kanske var någon känning också. Aja, kroppen alltså... man vet inte vad den sysslat med :)

Grattis till oss som går in i vecka 11 idag! :)

• Linda8110
    helnil_ skrev 2015-07-20 13:07:09 följande:

Ska du göra ett vanligt istället för VUL? När kan de tidigast göra det? :) håller tummarna för oss på fredag!

Jag går in i v.12 på fredag så tydligen funkar det då :)
  • helnil_

Vad roligt, då är vi tre som ligger exakt lika :) hoppas allt ser bra ut på onsdag! Gör du ett till VUL för att du önskar det eller av någon annan anledning? Jag har typ ingen mage alls. Lite svullen men inte mycket. Kan lika gärna bero på att jag äter massa skit eftersom jag knappt klarar av att äta någon mat ;)

nesistas skrev 2015-07-20 11:12:25 följande:

Hej alla!

Går in i vecka 11 jag med idag, känns fortfarande helt overkligt. Helnil _ vi ligger visst exakt på samma dag, roligt!

På onsdag har vi läkartid och nytt VUl, tre veckor sedan förra ggr så nu måste det ha hänt mycket. Hoppas allt ser bra ut.... Mår inte alls lika illa på morgnarna längre men är fortfarande väldigt känslig för blodsockerdippar och behöver äta lite och ofta.

Hur ser magarna ut för er? Det är verkligen stor skillnad denna graviditet och förra. Då hade jag ingen mage alls förrän i 4-5 månaden och den var sedan liten i princip hela tiden fram till sista månaden. Nu kan jag inte knäppa byxorna och har svällt runt om, känns som jag har en livboj runt höfterna. Tur att jag hade kvar det gamla bellabandet. Min räddning just nu.

kram på er

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015