Love is everything skrev 2015-07-15 22:11:07 följande:
Äggplock eller ägglossning vid IVF är ALLTID 2+0, därför är man i v. 2+5 vid insättningen av blastocyst.
Cynanea: Mina ömma bröst och tröttheten försvann i v. 10 ca och illamåendet under v. 11. Jättenervösa!!
Vi gör inte heller kub, men erbjuds i vårt landsting ett "tidigt" ultraljud v. 13+0. Vi gjorde ett supertidigt för att se att det fanns nåt i v.7 och ett förra veckan (11) och kommer göra det där tidiga via landstinget i v. 14. Bebisen har varit fin och i rätt storlek varje gång! De allra flesta går ju via ivf-kliniken eller sin hemortsläkare och gör ett ganska tidigt ultraljud typ v. 7-8 för att se att allt ser bra ut, att få se det efterlängtade hjärtat. Det har vi gjort alla gånger och jag tror att man nästan kan kräva det när man gått igenom och betalat så mycket. Jag skulle aldrig kunna vänta till RUL! Kolla upp det och det är säkert jättebra med lilla livet ska du se! Det är normalt att symtomen förändras i dessa veckor. Kram!
Skönt att höra att det hänt fler än mig! Googlade på det och hamnade på massor med trådar man absolut inte bör läsa om man redan är orolig :S Skönt med ett "alternativ" till KUB så man ändå får se att allt står rätt till. Jag ska nog höra av mig till MVC och fråga om de kan göra något. Tack och kram!!!