• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • helnil_

Okej, då får vi se hur det blir för mig :) är ju i 10+4 så får se vad de säger när jag kommer dit :)

Linda8110 skrev 2015-07-20 13:15:32 följande:

Jag går in i v.12 på fredag så tydligen funkar det då :)

• Cyanea
    helnil_ skrev 2015-07-20 10:12:38 följande:

Idag gick jag in i vecka 11! Två veckor kvar nu bara innan jag kan känna mig "hyfsat" lugn :) på fredag är det dax för VUL, är sjukt nervös inför det men försöker hålla mig lugn och förlita mig på att allt är bra..

nesistas skrev 2015-07-20 11:12:25 följande:

Hej alla!

Går in i vecka 11 jag med idag, känns fortfarande helt overkligt. Helnil _ vi ligger visst exakt på samma dag, roligt! Glad

På onsdag har vi läkartid och nytt VUl, tre veckor sedan förra ggr så nu måste det ha hänt mycket. Hoppas allt ser bra ut.... Mår inte alls lika illa på morgnarna längre men är fortfarande väldigt känslig för blodsockerdippar och behöver äta lite och ofta.

Hur ser magarna ut för er? Det är verkligen stor skillnad denna graviditet och förra. Då hade jag ingen mage alls förrän i 4-5 månaden och den var sedan liten i princip hela tiden fram till sista månaden. Nu kan jag inte knäppa byxorna och har svällt runt om, känns som jag har en livboj runt höfterna. Tur att jag hade kvar det gamla bellabandet. Min räddning just nu. Gravid

kram på er

Heja er!!! Grattis till v. 11 :) Om era ultraljud ser bra ut tror jag absolut inte att ni behöver hänga upp er på att passera v. 12, ett fint UL är lika säkert så vitt jag vet :) 

Sen tror jag inte att ni ska behöva göra VUL. När jag gjorde mitt senaste i v. 9+4 använde läkaren vanligt UL och det syntes hur fint som helst! Sen sa hon att vi kanske kunnat få till en bättre bild om vi använt VUL, men det är ju en annan femma. Vi såg hjärtat och hur den sprattlade jättetydligt <3 

Lady1986 - jag var yr i början av min förra graviditet (MF). Ingen aning om varför, men det var det tydligaste tecknet för mig att jag blivit gravid den gången. Var yr jämt och ständigt. Men det ska inte vara någon fara så vitt jag vet :) Ät mer lakrits så ska blodtrycket öka och yrseln minska ;) 

• Cyanea

nesistas - så här såg min mage ut på morgonen v. 12+0. Jag tog den egentligen bara för att visa mina nya byxor för mamma, men hennes respons blev "Vilken kula!!!", så jag antar att det inte bara är önsketänkande att det syns ;) (Jag var ganska platt innan jag blev gravid)

• Cyanea

..... och så får jag samma problem som alla andra som försöker lägga upp bilder... jag provar igen! 

file:///Users/Lisen/Downloads/FullSizeRender%203.jpg
  • Cyanea

..... eller så bara fuckar FL med mig så första bilden visst funkar men inte nummer 2. Well well, så kan det gå! Ursäkta spammandet!

• Poffa

Längtar till nästa ul men det har jag inte förens i början på augusti. Känns som en evighet tills dess. Efter det kommer vi berätta för chefer och närmaste kompisarna. Dock ska vi berätta för våra föräldrar när vi träffar dem nu under semestern. Vi bor långt ifrån dem så vill göra det öga mot öga.

Hur gör ni andra? Berätta innan vecka 12 eller inte? Hur har ni berättat? Nåt kul bus....

• maka011

Jisses vilken dag. Sjukligt illamående och när det väl släppte kom sjuklig trötthet. Nu efter lite sömn börjar jag äntligen känna mig som en människa. Vissa dagar vill man bara ställa in. Har ni haft en bättre dag?

• Lady1986
    Poffa skrev 2015-07-20 17:26:53 följande:

Längtar till nästa ul men det har jag inte förens i början på augusti. Känns som en evighet tills dess. Efter det kommer vi berätta för chefer och närmaste kompisarna. Dock ska vi berätta för våra föräldrar när vi träffar dem nu under semestern. Vi bor långt ifrån dem så vill göra det öga mot öga.

Hur gör ni andra? Berätta innan vecka 12 eller inte? Hur har ni berättat? Nåt kul bus....

Vilken vecka är du i? :) Vi berättade för våra familjer efter första vul, och så är det ett par kompisar som vet. Jag ska nig berätta för min chef i vecka 13 och sen får nog resten upptäcka det allt eftersom :)

Jag berättade för min mamma när hon höll på å beklagade sig över att behöva jobba igen efter semestern. Vilken vändning det blev! :)
  • Poffa
    Lady1986 skrev 2015-07-20 17:59:12 följande:

Vilken vecka är du i? :) Vi berättade för våra familjer efter första vul, och så är det ett par kompisar som vet. Jag ska nig berätta för min chef i vecka 13 och sen får nog resten upptäcka det allt eftersom :)

Jag berättade för min mamma när hon höll på å beklagade sig över att behöva jobba igen efter semestern. Vilken vändning det blev! :)

Är i vecka 11 (10+2) men vi har ju gjort ett vul som såg toppen bra ut.
  • Cyanea
    Poffa skrev 2015-07-20 17:26:53 följande:

Min familj vet redan eftersom vi är rätt nära varandra och jag har behövt deras stöd många gånger. De fick reda på det samma dag som jag plussade. 

På lördag ska vi berätta för makens familj. Hans mamma vet redan (hon är rätt grälsjuk och var sur över att vi undvek att träffa dem) men hans pappa och systrar ska få reda på det då. Jag personligen har ågren över det eftersom jag ständigt nojar över missfall, men maken är lugn. 

Vi kommer att slå in små presenter som det står "Farmor", "Farfar" och "Faster" på :) Behöver jag säga att jag kallsvettades när vi gick på stan och handlade? XD 

Jag är i vecka 13 nu, kommer vara i v. 14 när vi berättar. Usch, önskar att vi kunnat få ett UL precis innan så jag var säker på att allt var bra exakt just då, men vi kan inte springa på tre tusen UL bara för att jag är paranoid. :(

Tror att morfar, moster, morbror och kusin kommer få reda på det nästa helg, då är jag i v. 15. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015