• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej!
    Jag plussade i måndags och är nu gravid efter mitt fjärde IVF-syskon-försök. Har en son sedan tidigare, född 2012, som kom till på första IVF-försöket. Jag har ett tidigt missfall i bagaget och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Jag hoppas ni är fler som vill hänga med här?

Kram

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-11 10:45:25 följande:

Jag blödde också en period i början, och är tämligen säker på att det var Lutinus. På VUL såg de ingen som helst förändring i livmodern, så vi antog att det var slemhinnorna. För mig kändes tabletterna väldigt irriterande för slemhinnorna, så det kändes inte så konstigt att jag blödde. Jag tror inte att du ska behöva oroa dig (även fast jag vet att jag trots det i dina skor varit sjuk av oro), det låter helt normalt och ofarligt. För mig försvann det när jag slutade med tabletterna. 

Har det slutat blöda eller kommer det fortfarande till och från? 

Fortfarande till och från. Önskar så att jag kunde slappna av och njuta av det här.
  • Cyanea
    Love is everything skrev 2015-07-10 18:30:54 följande:

Välkommen Cissi78! Oron slutar aldrig kan jag intyga om, har en 2,5 årig som här hemma och vi vakar över honom som om han vore av guld (och det är han ju i våra ögon iofs).

Maka011: Håller tummarna att allt är som det ska. Jag fick ju förklarat att det var min moderkaka som rispas emot livmoderväggen när livmodern växer som blöder lite och att det var ok. När ska du sluta med Lutinusen? Jag fasade ut v.6 tror jag den här gången och då tog jag bara 2 om dagen, jämfört med 3 x 12 veckor med första barnet. Så slipper du få blödningar i slemhinnan pga det menar jag.

Cyanea: Mitt illamående slutade tvärt förra veckan och senaste dagarna har det endast kommit en stund på kvällen och jag är v. 11+0 idag! Grattis för det!

Lady1986: Skönt att få något så att det förhoppningsvis vänder. Hur lågt hade du?

Skönt att höra, och tack :P 
  • maka011

Måste bara dela med mig av det dråpliga som hände innan idag. Satt med min febriga snart 2-åriga dotter i famnen och myste i skuggan. Hon halvsov och höll om mig hårt. Tänkte att det är ju sånt här som gör att min resa kommer vara värt det i slutändan. Att det minnet ska jag plocka fram när det känns tungt. Sekunden efter spyr hon ner hela mig. Oh the irony. Kan tillägga att hon mår bra efter omständigheterna. Var en feberkräkning och hon piggnade till efter lite vila.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-11 23:33:11 följande:

Hahahahahaha!!!!! X'D 

Trots kaskad kräket över mig är minnet obesudlat. :)
  • Love is everything

Hur mycket syns av era gravidmagar nu? (Förutom allt gott man stoppat i sig och svullna tarmar då förstås...) Jag börjar känna livmodern nertill, hoppas rundningen kommer snart så man slipper se så pluffsig ut.

• maka011
    Love is everything skrev 2015-07-14 17:09:18 följande:

Hur mycket syns av era gravidmagar nu? (Förutom allt gott man stoppat i sig och svullna tarmar då förstås...) Jag börjar känna livmodern nertill, hoppas rundningen kommer snart så man slipper se så pluffsig ut.

Ingenting syns. Men har liksom en Fett barriär ivägen.
  • Helendi
    Love is everything skrev 2015-07-14 17:09:18 följande:

Stående ser jag bara småfet ut, men ligger jag ned har jag en bula stor som en grapefrukt där livmodern är. Är nu i vecka 14 och har känt den sen vecka 11 men det beror på att den är extremt framåtlutad.
    Amanda 2011.11.04
  • Ananas

Lyckat resultat på KUB idag! Fick nytt BF till 19 januari. Var verkligen fantastiskt att få se den lille leva rövare där inne i magen. <3

Berättade för sonen som är 3 år, att han ska bli storebror & få en bebis. Då var hans första kommentar: "Men.... dom skriker!". haha!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015