• Semlan1988

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej alla! Hoppar in i tråden :) idag är vår officiella test dag så imorgon ringer jag kliniken och meddelar dem resultatet :) svårt att ta in just nu :)

Kramar!

• Semlan1988

Hur har ni andra haft det med molvärk? När borde det försvinna? superglad att jag här gravid men upplever att den molande värken gör mig orolig. Tar fortfarande lutinus, 3 dagar till. Kommer det minska när jag slutar med lutinus? Tacksam för svar :)

• Semlan1988
    Linda8110 skrev 2015-07-05 10:05:28 följande:

Välkommen hit också :)

Grattis igen!

Tack :)
  • Semlan1988
    helnil_ skrev 2015-07-05 21:18:31 följande:

För mig blev det bättre när jag slutade med lutinus. Men har fortfarande molvärk till och från. Vissa dagar ingenting, andra någon sväng kanske Max 1 min åt gången. Med lutinus hade jag väldigt mycket och kunde vakna på nätterna och ha riktigt ont!

Tack för svar! Skönt att höra att det kanske blir bättre när man slutar med lutinus, jag har inte speciellt starka smärtor men de är där mest hela tiden och det gör mig orolig. Känns ju som mensen skall komma :/ har aldrig (vad jag vet) fått missfall så jag har ingen aning om hur det skulle kännas så jag får för mig att värken kanske är början på det. Men försöker koppla bort det och lyckas ganska bra stundvis :)

Kramis
  • Semlan1988

Hej allihop :) kul att läsa att det går så bra för er! Jag är i vecka 7 nu (6+3) och mår pyton... Sover hela tiden. Yr och illamående, spytt ett par gånger. Ingen aptit trots visst sug efter konstiga saker som jag annars inte gillar, tex så blev jag sugen på en big mac trots att jag är vegetarian... Hoppas att detta lägger sig snart då det gör mig ganska begränsad. Kan inte dricka kaffe heller så har huvudvärk hela tiden också. Är ett riktigt kaffe monster i vanliga fall men bara lukten får mig att kräkas. Men man skall inte klaga, nu är vi iallafall gravida som sambon säger :) var inne på SU i veckan p.g.a starka smärtor i livmodern som man trodde var växtvärk. Fick då se ett tickande litet hjärta :) någon som har tips på att lindra illamående? Vågar inte ta prostsfen utan att ha pratat med Repro. Någon som testet akupunktur armband för åksjuka?

Kram!

• Semlan1988

Idag lämnade vi reproduktionsmedicin och kommer i fortsättningen gå till MVC som alla "vanliga" blivande föräldrar. Kottes hjärta tickade på fint och allt såg bra ut! Är beräknad 9 mars 2016 :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015