Linneaalice14 skrev 2019-02-21 15:07:08 följande:
Hej på er. Hoppar in här om de e ok? jag har bärjat i slutet av december att tempa med natural cykles. O slutade med p piller december. Har fortfarande inte fått någon mens, samt att jag vart på utredning hos gyn o läakre.
Fick i oktober p piller abonelle för att få igång mensen som ej kommit efter p spruta stoppet i sept 17, så poktober 18 fick jag p piller skulle äta 2 månader, mensen kom som vanligt på dem sockerfria pillren o tog sista tabletten 9december o mensen slutade 13 december. alltså var första mensens dag med p piller 9 december
den
26/12 kände jag av molande mens värk o gjorde ägglossningtest vilket även natural cykles sa till att jag skulle göra, O vad jag förstått så blev ena testet positivt, o sen testade jag 27 o då vart de svagare, jag o gubben sexade unger 23/12
26/12
27/12
28/12
30/12 o 1/1-19
o har kört på ungefär varannan dag metoden. Dock inget som hänt ännu, O nu när jag testar med alla lh tester så e allt negativt, har inte ens fått mens efter december.
Som appen o tempen säger o sa ifrån den 14 februrai att jag kommer vara fertil inom dem nämsta dagarna, Men alla tester e ju negativa.
Samt jag har snart ätit upp 2 kartor med rosenrot för att få igång processen men inget händer. Vart på gyn o undersököt o allt ser fint ut. Gubben har också testat o allt ebra med honom också, Så va fan har jag ingen ägglossning?
Hej.
1. Det du hade på sockerpillrena var inte mens. Är en bortfallsblödning.
2. Den blödning du fick när du tog sista pillret i december var inte mens. Var en bortfallsblödning.
3. Att NC säger att ägglossning borde komma betyder egentligen ingenting. NC gissar bara baserat på den data du lagt in. Samma med fertiliteten.
4. Positivt ÄL-test betyder tyvärr inte ägglossning. Det betyder att kroppen genom en LH-ökning förbereder sig på att släppa ett ägg. Tyvärr kan kroppen ibland misslyckas och då vet man det genom att tempen inte stiger.
5. Att äta p-piller för att få igång ägglossning låter inte som en speciellt bra idé från mitt perspektiv. Varför tyckte de att du skulle göra det? Vad var motiveringen/förklaringen? P-piller är ju att kemiskt försätta kroppen i ett fejkklimakterie och det kan ta flera månader att återfå din ägglossning. Samma med p-stav och alla andra hormonella preventivmedel.
Gå tillbaka till gyn. Kräv blodprov och tester. Hormoner, vitaminer, mineraler. LH, FSH occh sköldkörteln. Rubbet. Har du ingen ägglossning på över ett år så ser inte allt bra ut. Sjukt ju.
Hoppas du får hjälp!