Tråden för oss som använder NaturalCycles
Det kan säkert stämma som du säger, tack för din input! Enligt NC ska jag ha mens på tisdag, så vi får se om den dyker upp inom kort.

Det kan säkert stämma som du säger, tack för din input! Enligt NC ska jag ha mens på tisdag, så vi får se om den dyker upp inom kort.
Nån mer än jag som får positivt äl test i tre dagar??
De har du en poäng i, förra månanden fick jag positivt fre fm, lördag morgon o söndag tidigt på morgonen. Så egentligen bara 48h? Men ändå typ tre dagar. Blir spännande o se hur denna cykel ser ut. Första positiva imorse.
De har du en poäng i, förra månanden fick jag positivt fre fm, lördag morgon o söndag tidigt på morgonen. Så egentligen bara 48h? Men ändå typ tre dagar. Blir spännande o se hur denna cykel ser ut. Första positiva imorse.
Hur går det för alla här inne?
Som svar till ovan! Går sådär.. vårt fjärde försök har BIM idag men kurvan är märklig. Gått under coverline och sedan uppåt igen. Vilket den inte brukar göra. Jag tror verkligen inte det blir något denna månad heller dock ingen mensvärk ännu. Bifogar bild på kurvan.
Brukar dagen innan eller på dagen dippa till 36,1-36,2. Men idag låg den på 36,43 och igår högre. Trodde det var dags för mens på CD 26 men sen gick den uppåt vilket jag tycker är märkligt. Men kroppen är ju märklig också. Det visar sig väll de närmsta dygnen. Hur går det för dig?
Okej hoppas på det! Min ÄL flyttades fram en vecka denna månad..
Det är så olika så svårt att lita på den känslan också. Får se nu ikväll och inatt!
Eftersom jag bara tempat en hel cykel så vet jag inte exakt hur min kropp fungerar, men ja, lutealfasen var ju bara 8-9 dagar. Inte tagit några äl-tester ännu då jag har så långt fertilt fönster så orkar jag inte testa då jag kan tänka mig att det kommer bli många tester. ;)
Min magkänsla säger ju att något är knasigt med min ägglossning men har pratat med läkare och barnmorska men enligt dem så kan det ta lång tid innan det stabiliserar sig efter p-piller-stopp och därför får jag ju vänta. Har tagit blodprover då jag misstänkte att hormonerna inte är som de ska, men alla prov visade normalt enl läkare på vårdcentralen.
Vi har egentligen inte bråttom att bli gravida eller känner någon panik, men det är ju såå drygt att vänta upp emot 40 dagar mellan mens, men jag vet inte vad jag kan göra själv för att påverka längden?!
Nej, jag är lite dålig på att tempa samma tid varje dag dessvärre. Men sätter tempen som avvikande om jag sovit dåligt eller bakfull (hänt typ en gång på 2mån). Trodde först jag få äl på cd22 efter 3 höga värden (1 avvikande som inte syns), men efter det har ju tempen varit en berg-och-dalbana.
Håller tummarna du har ägglossning i helgen då! :) Coolt att ni satsar på smått trots distansförhållandet!