• oshark

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jagvetdåinte skrev 2018-09-21 05:49:07 följande:

Nej hörrni.. nu blir jag knäpp.. nu har nc flyttat fram äl flera dagar pga dagens tempning. Varför dåååå?? Då har vi ju ingen chans denna månad i princip. Men jag tror inte på nc i detta fall alltså. Vad tror ni? Är ddt för att tempen vid stigningen var lägre än vanligt? Eller var stegringen ingen äl höjning? :(

Jag tror att de vill att tempen ska höjas med minst 0.3 grader och du hsr ju haft en höjning mef 0.2. Tror dock inte att det nödvändigtvis betyder stt du inte haft ÄL. Vad händer om du inaktiverar dippen på CD21/22 där? Flyttas ÄL då?

Annars - mejla NC och be dem kolla på det?
  • oshark
    Filippa85 skrev 2018-09-21 09:21:35 följande:

Det var just sådana här lite förvirrade tillstånd som gjorde att jag började kombinera NC med att känna livmoderstappen, den känns mjuk och öppen vid ÄL och sluter sig sedan, i mina fall har det som sagt varit positivt om den varit hård, bakåtvänd och sluten vid BIM = gravid. 

Jag tycker att det var lättare när man kombinerade de två sätten, jag brukade även skriva in hur tappen kändes i anteckningar på respektive dag så att jag kunde gå tillbaka och jämföra cykel för cykel. 

Jag har också börjat känna på min och skriver in i Fertility Friend (använder både den och NC) och även fast jag bara är på första cykeln där jag använder den tekniken käner jag att den är mindre sluten nu än den var för några dagar den. Så fascinerande!
  • oshark
    Jagvetdåinte skrev 2018-09-21 08:57:24 följande:
    Ja så kanske ddt är! Tycker bara att det är konstigt då jag tidigare legat lågt å haft dippar men äl har ändå satts ut utan att sedan flyttas när den höjts ytterligare. Jag har inga större pms symptom än och brukar skriva in #pms. Kanske därflr den flyttat sig i kombo med tempen? Har bara känt mig lute lättretlig. Inga ömma bröst än eller så. Får vänta å se. Jag har hoppet kvar att vi har en chans denna gång iaf. För att inte deppa ner totalt :p
    Jag är ju ingen expert, men jag tänker att eftersom du ser ut att inte ha tempat en dag emellan de två temperaturerna innan dippen och NC säger att de sätter ut ÄL efter tre dagars temperaturhöjning kanske formeln inte tycker att du haft ÄL för att det är två temperaturer och sen en dipp? Så kan ju som sagt vara värt att testa att antingen inaktivera dippen eller lägga till en till temperatur innan dippen som är lika hög som de två som ligger där och se vad som händer. Tror inte att de tar hänsyn till några kommentarer eller tillägg utöver eventuella positiva LH-test (och dem tar de bara hänsyn till om temperaturen faktiskt ökar efter har jag förstått).

Annars som sagt så har jag hört att NC har jättebra kundservice och har man mer än tre cyklers data (vilket jag ser att du har eftersom du kan välja 9 cykler i grafen) ska de kunna hjälpa till att analysera vad som hänt. 
  • oshark

NC tror att jag ska ha ÄL på onsdag - CD20 - men jag tror inte att det stämmer.

I förra cykeln (första efter p-pillrena) hade jag ÄL CD27, och om jag räknar med att jag som innan jag började med p-piller (igen) har en cykel på ca 6 veckor borde jag då ha ÄL mellan CD27-31 om jag har en lutealfas på 12-16 dagar och CD36 om jag som förra cykeln har en lutealfas på 7 dagar (vilket jag verkligen inte hoppas!!).

I dag när jag kände på livmodertappen har den dock gått från att vara helt stängd (de senaste 10 dagarna) till att vara lite öppnare (den är dock fortfarande låg och ganska hård och inte öppen öppen) och för skojs skull gjorde jag ett LH-test för att se om jag fick något utslag. Förra gången jag gjorde ett var det helblankt (CD27 i förra cykeln, så ägget hade redan släppt) . Den här gången var det negativt, men jag fick iaf upp ett ljust rosa streck.

Så jag rör mig framåt i min cykel - även om ÄL troligtvis inte är så nära som NC tror - och jag är så exhalterad att jag kan hitta de här olika stadierna i cykel Glad Det är så spännande att kunna analysera sin kropp och följa olika tecken i väntan på ÄL (även om dagarna går sååå långsamt, jag vet inte hur jag ska klara mig om jag måste vänta två veckor till)!

Behövde bara vara lite exhalterad och skriva av mig någonstans där jag vet att folk förstår vad jag menar - ignore me if you wish haha!

• oshark
    SofieElise skrev 2018-09-23 18:59:16 följande:

Hej, haft två cykler efter p-piller. Alltid haft regelbundna cykler tidigare, men nu var första 28 dgr och förra 25 dgr. Dock var båda 4 dagar. Fick mitt första positiva ÄL-test med CB den här cykeln. När skulle ni säga att BIM är? NC säger 25 sep. Eller ska jag vänta till 28 sep så det gått 28 dgr innan jag testar... Tempen är iaf fortf hög

Det verkar vara jätteolika när man kan få plus från vad jag sett i den här tråden. Vissa plussar på BIM -4, andra får negativt på BIM men plus på BIM +1. Någon fick negativt på BIM -4 men plus på BIM -3.

Hur lång lutealfas hade du i dina tidigare cykler? Den ska ju ligga ganska jämnt, så från den och när du hade ÄL kan du räkna ut BIM om du inte tror på NC?
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-09-23 20:36:56 följande:

Tack för svar!

Har bara haft en cykel jag tempat och då var lutealfasen bara 11 dgr och hela cykeln 25 dgr, fick temp.höjn men inget pos ÄL-test. Cykeln innan var 28 dgr, kollade aldrig upp temp och ÄL då och innan dess åt jag ppiller.

Fick positivt ÄL-test den här månaden dag 13, NC beräknar ÄL dag 14 så nu är det väl ÄL+9(?) eller är det ÄL+10?

Det ser ut som du haft ÄL CD 14. Om du då som i förra cykeln har en lutealfas på 11 dagar borde BIM vara på tisdag - 25 sep. Så om du vill testa kan det vara mycket möjligt att få ett plus nu om du är gravid. Annara väntar du till tisdag och testar då om inte mensen kommit
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-09-23 22:41:41 följande:
    Tack snälla för din hjälp! Alldeles för nervös för att testa redan, så testar efter 25e om den inte dyker upp
    Hoppas det gått vägen!
  • oshark
    oshark skrev 2018-09-21 15:53:21 följande:

NC tror att jag ska ha ÄL på onsdag - CD20 - men jag tror inte att det stämmer.

I förra cykeln (första efter p-pillrena) hade jag ÄL CD27, och om jag räknar med att jag som innan jag började med p-piller (igen) har en cykel på ca 6 veckor borde jag då ha ÄL mellan CD27-31 om jag har en lutealfas på 12-16 dagar och CD36 om jag som förra cykeln har en lutealfas på 7 dagar (vilket jag verkligen inte hoppas!!).

I dag när jag kände på livmodertappen har den dock gått från att vara helt stängd (de senaste 10 dagarna) till att vara lite öppnare (den är dock fortfarande låg och ganska hård och inte öppen öppen) och för skojs skull gjorde jag ett LH-test för att se om jag fick något utslag. Förra gången jag gjorde ett var det helblankt (CD27 i förra cykeln, så ägget hade redan släppt) . Den här gången var det negativt, men jag fick iaf upp ett ljust rosa streck.

Så jag rör mig framåt i min cykel - även om ÄL troligtvis inte är så nära som NC tror - och jag är så exhalterad att jag kan hitta de här olika stadierna i cykel  Det är så spännande att kunna analysera sin kropp och följa olika tecken i väntan på ÄL (även om dagarna går sååå långsamt, jag vet inte hur jag ska klara mig om jag måste vänta två veckor till)!

Behövde bara vara lite exhalterad och skriva av mig någonstans där jag vet att folk förstår vad jag menar - ignore me if you wish haha!

NC kanske inte har så fel ändå. De hävdar onsdag- men jag tror fredag. Första stegringen på stickan även om det inte är positivt än. Så kul (idag jmf med lördag)
  • oshark

Kan bara lägga in en bild verksr det som så här är den starkaste från idag
  • oshark
    Arpe86 skrev 2018-09-24 16:21:59 följande:

Är det helt omöjligt att själv ändra befruktningsdag i appen? Eller finns det något bra trick....så tråkigt att inte kunde "följa min graviditet" när den visar fel info...

Mejla NC och fråga?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles