• oshark

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Minmillis skrev 2018-12-07 12:57:20 följande:
    Jojjans skrev 2018-12-05 07:00:22 följande:

Ok, då började du nog med äl-tester alldeles för sent, äl lär redan ha varit när du började.

Om du vill avaktivera en temperatur så behöver du själv gå in på den dagen och markera den som avvikande. Det kommer ge dig en jämnare kurva. NC gör inte det automatiskt vad jag märkt iallafall. Även om du inte har en särskild anledning till att avaktivera den så ser den ju tydligt avvikande ut i förhållande till din kurva.

Häftigt att du känner igen symptomet! Hoppas att det går vägen för dig då :)

Jag hade missat att jag fått svar! Förstod nu hur jag skulle göra för att avaktivera en temp så gjorde de nu o då ser kurvan ut så här!
    Det tycker jag som Jojjans ser mer rimligt ut. Tänkte faktiskt skriva till dig idag och fråga hur det hade gått
    Jojjans skrev 2018-12-07 13:22:29 följande:
    Det ser rimligt ut tycker jag! Men får jag fråga vad dom där hjärtana innan äl betyder? Dom ser ju inte likadans ut som det sista..
    Det är om man lagt in att man haft skyddat sex. Minmillis har NC inställt på Prevent (det ser du genom att färgerna är rött och grönt istället för rött, rosa och grönt) så då kan man välja när man lägger in sex om det var skyddat eller oskyddat. Har man plan kan man inte det för då är det ju ganska o-troligt att man använder skydd

• oshark
    Jojjans skrev 2018-12-07 13:57:58 följande:
    Aaah jag reflekterade inte ens över det eftersom tråden handlar om NC plan, men då förstår jag! :)
    Yes - jag hade prevent i två månader innan jag ändra till plan för det var egentligen tänkt att jag skulle använda NC som preventivmedel ett tag men sen ändrade sig min man i frågan Så jag kände igen utseendet eftersom jag själv sett skillnaden
  • oshark
    Minmillis skrev 2018-12-07 15:13:38 följande:

Ja alltså vi har bestämt oss att börja bebis verkstad i januari (har en 6 månaders hemma) så har kört ?avbrutet samlag? nu denna månaden (dem låsta hjärtanen) men allt har verkligen känts så konstigt denna månaden så börjar misstänka att jag blivit gravid av försatsen osv. Otålig som jag är försöker jag förstå när sjutton jag egentligen hade äl och om mina misstankar kan stämma! (Mina misstankar är äl den 27/11)

Jag skulle inte lägga in avbrutet samlag som skyddat sex (personligen). Och är nog knappast det NC menar med skyddat heller

Du har ju haft sex alla de dagar du är som allra mest fertil enligt denna kurvan så chansen/risken är nog inte obetydlig att det kan ha råkat komma in någon liten simmare.
  • oshark
    Minmillis skrev 2018-12-07 15:13:38 följande:

Ja alltså vi har bestämt oss att börja bebis verkstad i januari (har en 6 månaders hemma) så har kört ?avbrutet samlag? nu denna månaden (dem låsta hjärtanen) men allt har verkligen känts så konstigt denna månaden så börjar misstänka att jag blivit gravid av försatsen osv. Otålig som jag är försöker jag förstå när sjutton jag egentligen hade äl och om mina misstankar kan stämma! (Mina misstankar är äl den 27/11)

Och jag tror ÄL CD20-22 baserat på din kurva. Jättesvårt att veta när du inte tempat länge, men hade du haft ÄL CD17-19 borde tempen hoppat upp mer än den gjort, tidigare än den gjort.
  • oshark
    Minmillis skrev 2018-12-07 20:05:08 följande:

Ja de kan ju de! Börjar verkligen fundera över om de e de sol hänt denna gången! Grejen va den att vi den 27e (Cd19) hade köpt hem kondomer (vi har aldrig haft de tidigare) men fick ta bort den då vi inte fick den o sitta hela vägen ner :$ vi va barn lediga och jag tror ju verkligen nu i efterhand att jag hade ägglossning för blir alltid så k*t när jag har de och vi höll på i 4,5 timma vilket inte hör till de normala. Sedan körde vi ett på morgonen den 28e. Båda gångerna va avbrutet sex men de har la antagligen kommit lite försats i mig. Du får ursäkta informationen btw! Haha jösses att jag kan ha så dålig koll o ändå vara en vuxen kvinna med två barn haha. Men har googlat o läst o om jag förstår rätt så ska tempen stiga o sen hålla dig hög om man är gravid?

Ja tempen håller sig hög förbi BIM. Men vissa får ju inte en tempdipp förrän på BIM eller någon dag efter heller. Så före BIM går inte så mycket att utläsa av tempen
  • oshark
    Minmillis skrev 2018-12-08 20:26:05 följande:

Tydligen hade jag äl på CD17! (Har alltid 13 dagar mellan ägglossning och mens) för mensen dök upp idag! Men antagligen pga att jag inte tempat så länge så förstår inte NC det.

Testa avaktivera första tempen eftersom den är lite högre och se vad som händer då

Men som sagt, börjar man tempa för sent i cykeln blir det lite knas. Och nästa månads förutsägelser kommer ju bero på hur den satte ut den här månaden, så försök se om du kan få in ÄL på CD17. Går det inte skulle jag mejla NC och fråga vad de tycker du ska göra.
  • oshark
    Timal89 skrev 2018-12-10 07:19:03 följande:
    Nyfiken bara, hur får du vissa av dina hjärtan (som står för sex) vita?
    Det är ett hjärta med ett hänglås i Som Jojjans sa är det om man har haft skyddat sex - man kan lägga in det om man har NC på Prevent istället för Plan.
  • oshark

Hur går det för alla här inne?

Jag är på CD5 i 5e cykeln efter p-pillerstopp. 4e cykeln blev 43 dagar så nu tar jag dubbel dos rosenrot och hoppas på ÄL v.52-1. Så håll tummarna för mig!

• oshark
    Bobno1 skrev 2018-12-19 10:55:17 följande:

Håller tummarna!

Är inne och kikar i tråden titt som tätt men postar inte aktivt längre då bebis redan ligger nästintill fördiggräddad i magen

Åh vad mysigt. BF nu i jul?
  • oshark
    jojjea skrev 2019-01-21 21:13:33 följande:

Jag började tempa efter ett MA, därav den långa cykeln. Jag fick hem temometern ganska sent och har tyvärr inte kunnat tempa så länge. Jag har heller inte lyckats tempa på exakt samma tid/efter nog med sömn alla dagar och har markerat några temperaturer som avvikande. Tror ni att de dagar jag har lyckats mäta rätt räcker för att våga lita på att min ÄL har kommit igång igen? Är lite osäker på att tolka grafen då detta är första månaden jag tempar. Jag har haft en massa olika symptom efter missfallet vilket inte gör mig klokare på om jag verkligen haft ÄL än eller inte. Jag testade med ÄL-test också men började troligen för tidigt då jag inte hann få något utslag innan de tog slut. Testade fram till dag 28 i cykeln.

Om tempen går upp imorn igen och håller sig uppe tror jag det. Jag själv brukar dippa runt ÄL+4/5 och sen går tempen upp igen tills BIM.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles