• oshark

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Arpe86 skrev 2018-09-25 09:20:00 följande:
    Tyvärr inte..

Funderar på att rensa allt och knappa in min data på nytt, se vad som händer.....
    Var det inte du som hade blivit gravid flera veckor innan du trodde?

Har du testat att ta bort eventuella blödningar du markerat in som mens? Markerat om dem till spottings kanske? 

Annars som jag sa innan, kontakta NC. Om du skriver till dem på kundsupporten kan de säkert gå in och kolla på det.
  • oshark
    Arpe86 skrev 2018-09-25 09:57:03 följande:

Det stämmer.. tog bort alla "blödningar" lät mest rimligt men verkar inte som att appen vill beräkna om med den nya datan.

Tack för tips!

Ok. Då skulle jag mejla dem och se om de kunde hjälpa till..
  • oshark

Nu ni mina experter - visst borde jag kunna lägga till detta som ett positivt ägglossningstest? Teststrecket är yttepytte svagare i högerkanten men det syns typ bara om man kollar riktigt noga.

(Kommer inte bli nåt babymaking för mannen har åkte hem men tycker det är kul att testa!)

• oshark
    oshark skrev 2018-09-25 15:05:13 följande:

Nu ni mina experter - visst borde jag kunna lägga till detta som ett positivt ägglossningstest? Teststrecket är yttepytte svagare i högerkanten men det syns typ bara om man kollar riktigt noga.

(Kommer inte bli nåt babymaking för mannen har åkte hem men tycker det är kul att testa!)

• oshark
    Bobno1 skrev 2018-09-25 15:22:45 följande:

[quote=79086506][quote-nick]oshark skrev 2018-09-25 15:05:31 följande:[/quote-nick]

Jag hade definitivt loggat det som positivt!

[/quote]

Tack
    SofieElise skrev 2018-09-25 15:23:51 följande:

Jag skulle faktiskt kalla det där positivt! Men testa ngn månad med clearblues, tycker det känns tydligare.. antingen en glad gubbe eller inte

Ja, jag kommer nog göra det i framtiden. Mitt första försök nu, har kört sen i fredags då jag fick en ljus, ljus rosa linje. När bebisverkstan blir mer seriöst försökande kommer jag nog investera i några sånna
  • oshark
    Hean skrev 2018-10-01 22:15:33 följande:

Dåså, tillbaka igen! :) efter att blivit gravid bla med hjälp av NC början på juni -17, födde dottern i feb och nu vill vi göra ett syskon! Sist blev jag gravid när jag åt bidrottninggele, så testar nu detta igen samt NC och äl test. Får se hur det tar sig.. Sist tog det 8mån innan +.

Välkommen tillbaka och hoppas det går snabbare den här gången Glad
  • oshark
    cenchi skrev 2018-09-30 22:13:23 följande:
    Yes, har skickat ett meddelande till min BM-mottagning, så får de ringa upp mig om de tycker att jag ska boka in en tid. Annars tänker jag att jag väntar en vecka eller två innan jag kontakter dem, om jag fortfarande är gravid då :)
    Det hoppas vi ju verkligen att du är!

Lustigt nog har jag sett några personer här inne som har sagt att deras kurva legat lägre efter ÄL när de blev gravida än cykler när de inte var det. Man tycker ju att det borde vara tvärtom Glad
  • oshark
    Ölandstoka skrev 2018-10-04 11:11:02 följande:

Hej på er!

Jag har tempat i flera år (med fertility friend) och har försökt bli gravid ett halvår utan att lyckas. Jag läste att en fertilitetsklinik i min närhet har någon form av avtal med natural cycles, har man cykler som tyder på att man har problem får man ett meddelande i appen. Är det någon som vet något om det?

Jag tog en gratismånad nu och la in data för de två senaste åren men jag har svårt att förstå mig på appen, är det stor skillnad mellan gratisversionen och om man betalar?

Hur ser jag ens min graf i appen? :P

Många frågor, hoppas någon har tid att bringa lite klarhet :)

Hej,

Jag har aldrig testat gratisversionen så jag vet inte hur den ser ut, men i betalversionen finns det en liten "grafsymbol" uppe i högra hörnet under HISTORIK när du är på IDAG. Trycker du på den kommer din graf upp i liggande format. 

Jag har inte fått något meddelande om att jag har problematiska cykler, men har inte ställt om min app till Plan ännu (använder fortfarande Prevent). Däremot har jag fått många meddelanden om att jag gjort saker bra - typ att jag har lagt in data många dagar, att jag har en jämn temperatur (+-0.09 grader) och liknande. Ställer man in den på Plan kan jag tänka mig att man kan få lite andra meddelanden eftersom man då vill bli gravid, om man vill undvika att bli gravid spelar ju saker annars kan vara problematiska (som en kort lutealfas) inte någon roll för tillfället egentligen Glad Dock tror jag man får meddelanden om temperatursvängningar och liknande oavsett eftersom sådant behövs för att appen ska kunna fungera som den ska.
  • oshark
    Ölandstoka skrev 2018-10-04 13:40:22 följande:
    Ja där var ju grafen! Tack! :)

Är det någon som kör med plan som har fått meddelanden om att cyklerna ser tokiga ut?

Vill så gärna ringa och boka en tid men vill ha mer underlag eftersom vi bara har försökt ett halvår.
    Inga problem :) 

Vad är det som du tänker skulle vara problemet i dina cykler? Jag tänker att om du har tempat i flera år borde du väl kunna ha tillräckligt med underlag och inte behöva vänta? 
  • oshark
    Ölandstoka skrev 2018-10-04 14:19:30 följande:

Jag har haft sån otur med vården och har sällan blivit hjälpt, så min dåliga erfarenhet gör att jag verkligen vill eliminera sannolikheten att de säger att jag borde ta det lugnt och bara vänta.

Jag har alltid haft oregelbunden mens och har långa cykler. Har sökt för det tidigare men får bara höra att jag har ju ägglossning så det borde inte vara några problem.. Har dessutom extremt sparsam mens, är lite orolig att endometriet är för tunt för att något ska fästa.

Jag ska faktiskt ringa imorgon och fråga men är så otroligt rädd att bli bemött med rådet att komma igen när det har gått ett år.

Ok, vad jobbigt. Har du testat några av de naturläkemedel som florerar här (rosenrot, munkpeppar, osv) för att se om de gör någon skillnad?

Jag tycker du ska ringa och kanske testa att trycka mer på att du har besvär pga oregelbundenheten? Har du blivit undersökt för PCO eller PCOS tex?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles