Ölandstoka skrev 2018-10-04 11:11:02 följande:
Hej på er!
Jag har tempat i flera år (med fertility friend) och har försökt bli gravid ett halvår utan att lyckas. Jag läste att en fertilitetsklinik i min närhet har någon form av avtal med natural cycles, har man cykler som tyder på att man har problem får man ett meddelande i appen. Är det någon som vet något om det?
Jag tog en gratismånad nu och la in data för de två senaste åren men jag har svårt att förstå mig på appen, är det stor skillnad mellan gratisversionen och om man betalar?
Hur ser jag ens min graf i appen? :P
Många frågor, hoppas någon har tid att bringa lite klarhet :)
Hej,
Jag har aldrig testat gratisversionen så jag vet inte hur den ser ut, men i betalversionen finns det en liten "grafsymbol" uppe i högra hörnet under HISTORIK när du är på IDAG. Trycker du på den kommer din graf upp i liggande format.
Jag har inte fått något meddelande om att jag har problematiska cykler, men har inte ställt om min app till Plan ännu (använder fortfarande Prevent). Däremot har jag fått många meddelanden om att jag gjort saker bra - typ att jag har lagt in data många dagar, att jag har en jämn temperatur (+-0.09 grader) och liknande. Ställer man in den på Plan kan jag tänka mig att man kan få lite andra meddelanden eftersom man då vill bli gravid, om man vill undvika att bli gravid spelar ju saker annars kan vara problematiska (som en kort lutealfas) inte någon roll för tillfället egentligen
Dock tror jag man får meddelanden om temperatursvängningar och liknande oavsett eftersom sådant behövs för att appen ska kunna fungera som den ska.