• oshark

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Minmillis skrev 2019-02-24 10:39:41 följande:

Några små frågor! Inte säkert något kan svara på dem men provar! Om man dricker alkohol kvällen innan får man högre eller lägre temp? (Sätter självklart som avvikande) och kan man ha låg temp genom hela graviditeten? När jag va gravid så hade jag relativt hög temp men funderar på om man KAN ha låg temp och ändå vara gravid? Om man tex har utebliven mens i 3 månader men tempen går upp o ner som ?vanligt? betyder de att man ?inte behöver ta ett test? för man kan verkligen inte vara gravid då tempen ?alltid? är hög när man är gravid?

Haha se om någon har några checka svar xD

Min kurva den här cykeln. Typiskt ogravid eftersom jag inte haft ÄL. CD42 idag.

• oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-03-08 18:40:29 följande:

Min temp var lite hög här i veckan, O idag var den låg igen, men fick även början till mens idag hoppas jag, kommer iaf på bindan, 
    Jag tå ju dessa primotur 5 mg 10 dagar, o slutade men dem i måndags, 
    Så de stämmer ju att 2-5 dagar efter avslutad kur så skall mens komma, så de borde ju hjälpt mig?
    Men tänker varför min tempratur e så hoppig o olika, Kan jag tillägga min kurva till er.

Om du ätit Primolut Nor bör du avaktivera alla tempar under de dagar du ätit det, då det är en kemisk variant av progesteron som skapar en temphöjning i din kropp som inte är naturlig. (Dvs du har inte ägglossat själv och skapat progesteron så temphöjningen är inte din egna, den är kemisk.)
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-03-27 14:17:23 följande:

Jag gjorde ett nytt test nu vid 14:00

såhär ser de ut nu? 

E jag dum om jag ändå tycker de ser ut som positivt?

Jag tycker det nu ser starkare ut än det vid 11 om man jämför testen av samma märke.

Är du säker på att du sovit normalt i natt? (Tänker på tempen din)
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-03-28 11:43:05 följande:

Här kommer test från nu idag. 
    Dem e svagare idag än igår?

Haft någon temphöjning än?
  • oshark
    Lunalove skrev 2019-03-29 05:14:24 följande:

Jahapp... Allt var frid och fröjd till tempdippen idag.. hade varit glad för en liten dipp men känner att denna inte alls är som en inplantationsdipp skall vara? Går ju under basaltempen :( suck...

Jag tror inte att det finns någon mall för hur en implantationsdipp "ska vara" Tempen kan ju påverkas av så mycket.

Tappa inte hoppet än. Hur brukar din kurva se ut?
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-03-29 18:47:36 följande:

Ja jag hade temphöjning i onsdags, 

Fast den var väl inte ihållande? Du sa väl sen att du hade nere runt 36 igen igår?
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-03-30 10:58:19 följande:

Den är ihållan,de ligger runt 35 något inann, O nu ligger jag på 36,89 36,78, idag 36.67

Aha. Jag tyckte jag hade läst att du skrivit att den efter 36,89 gick tillbaka ner till 36,0-nåt. Men dåså, då är det ju stenklart att du hade ÄL
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-04-02 10:50:47 följande:

Vadå inte tempar samma id? Jo du, kl 06:00 varje morgon. 

den är inställd på larm.

Hur ser kurvan ut om du avmarkerar de dagar du har såna där superhöga toppar (förutom efter utsatt ÄL)?

När du har de topparna, kan du minnas att du gjort något annorlunda? Sovit dåligt, gått och lagt dig senare, gått på toa mitt i natten, druckit alkohol kvällen innan, ätit något annorlunda, vaknat med öppen mun (vad som)? För de är väldigt höga, ser ut som det skiljer nästan en hel grad på något ställe?

Kanske vore det bra att kalibrera om din termometer också? Det kan ju inte skada iaf.

När du får en sån topp-temp, tar du tempen igen? Jag vet att jag någon gång vaknat med ett ryck och tempat och tyckt stt tempen varit för hög, så då har jag väntat några sekunder och sen tempat igen och ofta fått en lägre temp.

Annars har jag tyvärr inte så mycket att komma med..
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-04-02 14:42:34 följande:

Jag kan nog h vissa nätter jag e uppe o kissar samt sover oroligt pga smörts i min ena höft. Så de kanske spelar någon roll. o sedan är ag utredd redan o har full fungernade kropp,alla prover o så e bra också. 

Det spelar nog absolut roll. Rör du dig mycket i sömnen eller är uppe och sen inte sover lika länge som vanligt (eller minst 4 timmar) kommer din temperatur vara missvisande.

Försök skriva ner direkt på morgonen de nätter du känner/tror att du sovit annorlunda så kan du kolla om de stämmer överens med dina toppar.
  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-04-02 18:38:58 följande:

Ja då e nog inte tempen något för mig just nu, Då jag vet att jag är uppe och har fruktasvärda smärtor, samt att tösen alltid vaknar mellan 2-5, o då e jag uppe o hämtar henne. Hum då får jag förlita mig på ägglossningsstickor. 

Det beror ju på hur ofta det händer. Har du 4-5 dagar i veckan med 4 timmars bra sammanhängande sömn ska det räcka för NC:s algoritmer - så länge du avmarkerar de dagarna som inte är bra.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles