• oshark

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Glitterpinnar skrev 2019-07-28 11:28:24 följande:

När brukar tempen dippa för er om mensen är på ingång?

ÄL +9 och bim idag enligt NC (kort lutealfas), tog graviditetstester imorse och tycker mig ana svagt på båda. Tempen fortsatt hög. Känns som att jag kokar, haha.

Ska det bli ett streck eller ett plus på Clearbluen? För jag ser absolut ett streck.
  • oshark
    Hawk skrev 2019-07-31 19:26:38 följande:

Då borde ju ÄL infalla dag 19, senast dag 20. NC verkar ha satt dag 22. Jag har själv inte använt NC, bara tempat och tolkat min egen graf, men tycker i den här tråden bla att det ser ut som att NC konsekvent sätter ut ÄL för sent? Ofta när kurvan redan är på väg uppåt. Någon som har erfarenhet av detta?

Min temp dsgen efter ÄL var alltid precis under CL, men en stigning med minst 0,3 grader jämfört med ÄL-dagen då jag alltid dippade. Så för mig satte alltid NC ut ÄL dagen efter ÄL. FF (Fertility Friend) satte alltid ut ÄL på ÄL-dagen.

(Är gravid nu så har inte använt NC sen april.)
  • oshark
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-02 14:16:58 följande:

Jag förstår det men nu är andra dagen med glad gubbe men det är skillad på sträcken. Hade ju inte både ägglossning igår och idag?

Du har inte ÄL samma dag som du får positivt ÄL-test utan oftast dagen efter.
  • oshark
    Sofiiakarin skrev 2019-08-02 16:11:23 följande:

Tack för svar :) hoppas vi prickade in det då.. Känns dock inte så. Hade sex på själv dagen och 4, 3 och 2 dagar innan... :(

Vi fick till det söndag morgon och jag hade ÄL nätten mellan tisdag och onsdag. Är i v 20 nu
  • oshark
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-03 17:52:25 följande:

Ja jag vet att ÄL infaller 12-48 h efter men menade utslag!

OK. Men jo, utslag kan man få mer än en dag. Beror på hur lång lh-topp du har.
  • oshark
    Sofiiakarin skrev 2019-08-04 17:27:28 följande:

Åh! Låter ju som att vi har en chans ändå! Tack för du svarar o delar med dig <3

Håller tummarna!
  • oshark
    Timal89 skrev 2019-08-13 22:08:04 följande:

Hej på er.

Har en fråga (som tyvärr ej rör NC. Hoppas de går bra ändå) jag tog en paus från att tempa denna månad och använde bara ägglossningstester.

Hade ägglossning för två veckor sedan och hade bim igår. (Har kort lutealfas på oftast 12 dagar) jag har haft lite ljusrosa (pyyyyte lite rosa) flytningar till o från sedan äl + 10 tills idag äl + 13. Ingen mens ännu. Brukar få en förvarning innan mensen men inte så här många dagar. Tog ett test igår em som var helt blankt så fattar att jag inte är gravid. Mest fundersam om mensen kan försvinna - mem ändå komma i form av flytningar? Någon som varit med liknande? :)

Mensen kan bara "försvinna" om du är gravid eller inte haft ägglossning. ÄL-tester bekräftar tyvärr inte att du haft ägglossning, så även om testerna blev positiva kan den ha uteblivit eller kommit senare än du tror. Tyvärr bara att vänta och se.
  • oshark
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-14 06:38:13 följande:

Tycker att kurvan ser ut att inte bli någon graviditet men fått spöksträck på CLEARBLUE flera dagar i sträck. Nu fick jag detta på PREDCITOR EARLY! Vad tror ni?

Jag ser absolut ett streck och brukar i princip aldrig göra det på mobilen. Kurvan kan se ut hur som helst, det är ett ganska stort over statement att man ska kunna utläsa något av den innan BIM eftersom så mycket annat kan påverka. Visst att man kan ha implantationsdippar eller trifasiska kurvor eller dittan och dattan men det kan man ha som icke-gravid också.

Håller tummarma
  • oshark
    lillyarn skrev 2019-08-15 08:33:03 följande:

Nu har nc ändrat äl..för stog det i lördas och i morse när jag la in tempen så ändra den tills måndag.

Hade känningar i söndags.

Hur kan det bli så?

Tycker att om man jämför tempen med utsatt äl sp stämmer det inte riktigt

NC baserar ÄL på tempen och om de tycker att mönstret ändras så flyttar de ÄL. Att de flyttade fram ÄL i den här cykeln är troligtvis för att du fick en temphöjning efter CD15. Däremot har de, som du kan se, inte bekräftat exakt dag ännu utan har ett spann mellan CD13 och 15, så kan komma att flytta ÄL igen när/om mensen kommer.
  • oshark
    lillyarn skrev 2019-08-15 15:20:50 följande:

Min temp började stiga från fredagen därför började jag fundera om nc stämmer

Fast NC räknar inte det som en stegring för alla de temparna är under din baslinje. Brukar din kurva se ut så?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles