Tråden för oss som använder NaturalCycles
Jag förstår din ståndpunkt men det är nog viktigt att skilja på person och person i detta. Tror inte en kan dra alla över en kam så. Vi fungerar alla olika.
I mitt fall med ett MA i höstas så skulle det stressa mig mer att inte veta någonting alls. Jag önskar mer än något annat att jag hade tempat då för att förhoppningsvis fått någon som helst indikation på att något var fel. Istället var jag ovetandes i veckor och fick shockens shock över att det inte såg rätt ut. Behöll hoppet i närmare 5 (!) veckor till och mådde på riktigt skit. Till ingen nytta då fostret inte fanns där tillslut... Det var det absolut värsta jag varit med om. Upp som en sol och ner som en pannkaka.
Jag vill på alla sätt undvika att hamna i den situationen igen och det tänker jag att jag gör genom att försöka hålla så god koll jag över huvud taget kan. Sker något oförutsett så kan jag åtminstone vara lite mer förberedd på att allt inte ser helt happy dandy ut. Utan att tempa hade jag känt mig utsatt, icke involverad och varit konstant rädd istället för att vara rädd som en dag igår och sedan pga det vara lite mer förberedd om det skulle gå fel igen...
Gör så gott jag kan och gör det som känns bäst för mig och min fästman. Vi är två i detta och har beslutat att vi helst vill undvika chock och få möjlighet att söka info om något avvikande sker <3
Vad gäller såna "små" tempdippar skulle jag iaf inte oroa mig. Jag slutade tempa ganska tidigt efter mitt plus, men kurvan svajade lite där uppe över CL.