• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Louise87
    Sajocawa skrev 2015-08-01 08:13:05 följande:

Ägglossningen kan ju såklart senare, och när jag inte har någon aning alls så är det ju ett ypperligt tillfälle att mysa flera dagar till för säkerhets skull. Måste se det positiva!

(Trots att det är lite oromantiskt när allt vårt sex är noga utplanterat... Men en vild 10-månaders bebis hemma är ett rätt effektivt preventivmedel annars tyvärr) :p

Spenderade sista ägglosssning i sommarstuga med tre syskonbarn, som inget annat hellre vill än att väcka sin moster och morbror. Så det fick bli tidiga morgonsnabbisar! :) allt för plusset!
  • jinglebells

Jag tycker det har varit en stress att mäta tempen. Tror det har bidragit till min dåliga sömn. Man tänker ju på detta hela tiden och analyserar grafen hela tiden. Jag har mest försökt hålla koll på flytningarna genom att läsa på billingemetoden. Hann bara testa LH 2 ggr innan plusset, en gång med NC egna och en gång med apotekets. men det verkar som att olika märken ger olika utslag utifrån vad jag har läst. Svårt att veta vilket märke som ska passa ens kropp!

• frokenasta

Tycker aldrig jag direkt tänkt att jag har äggviteliknande flygningen... Men jag vet inte. Svårt att tolka kanske.

Nu är min "fertila-vecka" över för denna gång.... 11 dagar till mens.

Sajocawa skrev 2015-08-02 10:07:06 följande:

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD

Vet inte om alla härinne har koll på sina flytningar, det kan ju vara svårt att veta exakt också om man bara läser en text och sen tolka det i verkligheten. Men här är en bra bild för er som vill se hur fertila och icke-fertila flytningar SER UT. ;p

peeonastickfreak.files.wordpress.com/2014/11/wpid-collage_20141114203810177_20141114204645201.jpg

• Sajocawa

Har en fråga
    När ägget, eller ägglossningstecknet i kalendern alltså, har försvunnit, hur länge har det dröjt för er innan det dykt upp igen?

• EkoS
    Sajocawa skrev 2015-08-02 10:07:06 följande:

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD

Vet inte om alla härinne har koll på sina flytningar, det kan ju vara svårt att veta exakt också om man bara läser en text och sen tolka det i verkligheten. Men här är en bra bild för er som vill se hur fertila och icke-fertila flytningar SER UT. ;p

peeonastickfreak.files.wordpress.com/2014/11/wpid-collage_20141114203810177_20141114204645201.jpg

Åh, tack! Har letat efter en sån bild
  • sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-02 14:09:08 följande:

Har en fråga
    När ägget, eller ägglossningstecknet i kalendern alltså, har försvunnit, hur länge har det dröjt för er innan det dykt upp igen?

Har samma "problem" här. Hade tre positiva ältest Tors-lör. NC räknade ut äl till igår men jag är rätt säker på att den var i lördags. Temperaturen har efter det stigit meningar försvann älsymbolen. Varför blir det så? Känns ju som om att både temp och tester bekräftat äl men ändå verkar den inte veta?
  • limonette
    Sajocawa skrev 2015-08-02 14:09:08 följande:

Har en fråga

Det beror helt på hur tempen beter sig och när NC kan tyda att du haft äl, krävs nog en tempökning
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles