• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • sommarblomma1

BIM-lista:

16/7: Cupcakes,

20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)

27/7: halo83,

30/7: EkoS

3/8: fastfrusen,

8/8: Ahlmen,

8/8: bexx,

11/8: EETAG,

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

14-15/8 sommarblomma1

16-18/8 Marol,

23/8: Limonette, Halo83

25/8: soofa

27/8: SessanSessan

Hildaisabell,

ecmov,

Emsaflisaan,

Norrlänning86,

Rebeqqa,

redofördig,

Tr86,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

• Ahlmen
    sommarblomma1 skrev 2015-08-04 07:07:15 följande:

Nu satt NC ut min äl till i lördags, precis som jag misstänkte!

Jag sa ju det! ;D
  • rebeqqa

Hej tjejer! Enligt NC ska jag ha min mens imorgon. Jag har alltid haft oerhört oregelbunden mens, eftersom jag inte har några av de känningar jag brukar ha så tror jag inte den kommer komma än på några dagar.

Men ni experter kanske kan hjälpa mig att förstå om jag haft ägglossning eller inte. NC har inte satt ut något, och symbolen försvann. Jag tog 1 ägglossningstest men det var svaga utslag den dagen när NC sa att jag var som mest fertil.

• EmmaElisabeth2

Jag förstår absolut ingenting den här cykeln :/

För 6 dagar sen fick jag en blinkande smiley på clearblue dubbel hormonindikator

För 4 dagar sen en fast gubbe. Började då även ta LH-test som nu har vart positivt 4 dagar i rad!

Från imorse..

NC har flyttat min ägglossning dagligen enda från dag 13 till dag 18 idag :/ Men fortfarande positivt LH idag och tempen håller sig under linjen

Någon som vart med om något liknande? Lite osexigt att känna att vi "måste" fortsätta ha sex och sen skjuts ägglossningen upp igen och igen.. :p

• sommarblomma1
    rebeqqa skrev 2015-08-04 07:57:05 följande:

Hej tjejer! Enligt NC ska jag ha min mens imorgon. Jag har alltid haft oerhört oregelbunden mens, eftersom jag inte har några av de känningar jag brukar ha så tror jag inte den kommer komma än på några dagar.

Men ni experter kanske kan hjälpa mig att förstå om jag haft ägglossning eller inte. NC har inte satt ut något, och symbolen försvann. Jag tog 1 ägglossningstest men det var svaga utslag den dagen när NC sa att jag var som mest fertil.

phpGO2wrX41874.jpg

Nu är jag inte någon expert då jag är ganska ny på detta men ser inte ut som om du haft någon äl. Jag är med väldigt oregelbunden och fick äl först på dag 41 denna cykel.
  • sommarblomma1
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-04 08:41:49 följande:

För 6 dagar sen fick jag en blinkande smiley på clearblue dubbel hormonindikator

För 4 dagar sen en fast gubbe. Började då även ta LH-test som nu har vart positivt 4 dagar i rad!

phpbHPCa979569.jpg

Från imorse..

php9INiig15675.jpg

NC har flyttat min ägglossning dagligen enda från dag 13 till dag 18 idag :/ Men fortfarande positivt LH idag och tempen håller sig under linjen

Någon som vart med om något liknande? Lite osexigt att känna att vi "måste" fortsätta ha sex och sen skjuts ägglossningen upp igen och igen.. :p

Fick du fast gubbe så tycker jag ändå att om ägget släppte så borde det vara efter det. Tycker inte att Stickan ger fullt utslag så förhoppningsvis så har äl varit.
  • EmmaElisabeth2
    sommarblomma1 skrev 2015-08-04 08:55:38 följande:

Fick du fast gubbe så tycker jag ändå att om ägget släppte så borde det vara efter det. Tycker inte att Stickan ger fullt utslag så förhoppningsvis så har äl varit.

Jag tycker det jag också :/ Hoppas det släppte för 2 dagar sen innan temphöjningen men så konstigt att min temp inte är över medellinjen.. Den borde ha ökat mer idag
  • Woodwick

BIM-lista:

16/7: Cupcakes,

20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)

27/7: halo83,

30/7: EkoS

3/8: fastfrusen,

8/8: Ahlmen,

8/8: bexx,

11/8: EETAG,

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

14-15/8 sommarblomma1

16-18/8 Marol,

18/8 Woodwick

23/8: Limonette, Halo83

25/8: soofa

27/8: SessanSessan

Hildaisabell,

ecmov,

Emsaflisaan,

Norrlänning86,

Rebeqqa,

redofördig,

Tr86,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

• soofa
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-04 08:41:49 följande:

Från imorse..

Hur länge har du använt NC? Om du inte använt det så länge kanske baslinjen ligger högre än vad den egentligen ska.. med tanke på de positiva äl-testerna OCH temphöjningen du haft de senaste två dagarna så känns det ju som att du har haft äl.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles