• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • ecmov
    soofa skrev 2015-08-04 11:19:19 följande:

Men vad jobbigt! Och såhär sen brukar inte mensen vara eller? Avvakta några dagar och se om mensen kommer, annars tycker jag att du ska kontakta gyn och be dem ta ett gravtest.

Idag under eftermiddagen kom mensen! Så himla skumt alltså, tempen högre än vad den brukar vara vid första mensdagen. Men jaja, ingen är gladare än jag, nu har det iallafall hänt NÅGOT så nu siktar vi vidare på ny ägglossning.
  • soofa
    ecmov skrev 2015-08-04 22:14:09 följande:
    Idag under eftermiddagen kom mensen! Så himla skumt alltså, tempen högre än vad den brukar vara vid första mensdagen. Men jaja, ingen är gladare än jag, nu har det iallafall hänt NÅGOT så nu siktar vi vidare på ny ägglossning.
    Tråkigt med mens, men om den ändå skulle komma så lika bra att den kom nu så att ni som sagt kan påbörja nästa försök! Håller tummarna för dig! Själv börjar jag testa med äl-tester i morgon, tror på positivt i slutet av veckan.
  • EmmaElisabeth2

Äntligen steg tempen! Nu ska vi bara se när NC så småningom tycker jag hade ägglossning :p

• limonette
    Legewiel skrev 2015-08-04 11:53:37 följande:

Hej alla,

nu har jag smygläst tråden i 100 sidor så det börjar kanske vara dags att bli synlig här... För att presentera mig lite kort så har jag antagligen PCO-s och därmed väldigt långa och oregelbundna cykler, trots det har jag lyckats få ett barn - en totalt oväntad men mycket välkommen överraskning år 2011 efter nästan fem års oskyddat sex!

Vi har inte direkt haft någon önskan om flera barn sen dess, men plötsligt bestämde vi oss för att det skulle vara fint med ett till och sen dess längtar jag mycket efter att få bli gravid igen. Detta med att bara vänta och se passar inte min otåliga natur, och jag tänker därför göra vad jag kan för att hjälpa naturen på traven - trots att jag vet att oddsen för att vi ska lyckas på egen hand inte är speciellt stora med tanke på vår historia!

Hursomhelst, så har jag nu tempat med Natural Cycles sen januari i år, och månaden som gick var första gången jag testade Plan istället för Prevent. Tidigare har jag också loggat mina menscykler med hjälp av Billingsmetoden. Eftersom jag nyss fick mens, vet jag att vårt första försök med Plan inte lyckades, och jag funderar nu på att köpa både krämen ProgesterAll samt munkpeppar och använda dessa två under följande cykel, även om de inte hjälper mig att bli gravid hoppas jag de kunde korta ner mina låååånga cykler (36-60 dagar) något, vilket ju skulle ge oss fler chanser att bli gravida under ett år...

Kul att du följt!

Tråkigt när kroppen inte funkar som den ska!

Jag hade mkt krångel innan jag blev gravid men sedan har de faktiskt blivit bättre.

Några få avvikelser här och var emellanåt men det kan man leva med ändå.

Jag måste säga att jag blev väldigt impad när jag jag började tempa!

Förra vändan hade jag en cykel på 38 dagar fast den de sista året legat på 255dagarr...när ja hhhade tempat 4daggar så kunde ja liksom se att "aaaaha nu får ja mens" vilket jag fick

Väntar nu å hoppas det tar sig n y.

Tror det kan vara bra att testa nåt kosttillskott, det skadar ju intte.

Men jaja tycker du skall söka gyn.

Kanske kan dom ge dig en skjuts?

Vart bor du?
  • Legewiel
    ecmov skrev 2015-08-04 22:14:09 följande:

Nej vad tråkigt, jag var säker på att du var gravid med den fina tempkurvan! Undrar vad som hände där, men håller tummarna för nästa gång förstås.

EmmaElisabeth2: Ja se där! Så brukar mina kurvor se ut också. För mig brukar NC sätta ut ÄL efter ca 3 dagar med temp över strecket.

limonette:
    Jag bor på finska västkusten (är finlandssvensk) i en ganska liten stad. Jo ska testa lite naturliga tillskott nu ett tag så får vi se sen...(måste bara komma mig för att beställa dem också!). Jag har varit till gynekolog i detta ärende en gång när jag var 21 år och mensen hade varit borta i ett halvt år, han konstaterade då PCO-äggstockar och erbjöd sig att skriva ut medicin (Pergotime) med en gång. Men jag ville inte bli gravid när jag var så ung.

Antar jag skulle kunna få just Pergo ganska lätt nu om jag ville, men det är ändå en medicin som har sina biverkningar så jag vill försöka på mera naturlig väg först. Dessutom blir det så "officiellt" när man söker hjälp, dels är jag ganska privat av mig och vill inte att hela stan ska veta att vi försöker få ett barn till, och dels har jag ganska ambivalenta känslor runt det hela - jag hade en jobbig graviditet och jag tycker inte om bebisar speciellt mycket, jag vill bara ha ett barn till och har insett att ingen kommer att komma och ge mig en tvååring :)

Vår dotter är fyra år nu och vi har inte alls känt något behov av en till, förrän nu. Och även om jag hemskt gärna vill bli gravid, så är jag också halvt skräckslagen inför tanken. Att då söka hjälp känns lite FÖR läskigt, om det är någon som förstår hur jag menar. Men visst, vi hamnar väl där ändå om vi inte lyckas själva nu på några försök.

• nepe

Hej på er!
    Har nu smygläst tråden ett tag och känner med er alla :D Det är sån härlig stämning här inne att man blir alldeles glad. Jag kör ladycomp men hänger med i denna tråd trots olika temp. märken. Har tempat sen april. Vi tänkte börja försöka i oktober men  pratade med min sambo idag och ev. börja redan nästa äl då jag är så rädd att det kommer ta väldigt lång tid. Lycka till alla!

• sommarblomma1
    nepe skrev 2015-08-05 10:58:47 följande:

Hej på er!
    Har nu smygläst tråden ett tag och känner med er alla :D Det är sån härlig stämning här inne att man blir alldeles glad. Jag kör ladycomp men hänger med i denna tråd trots olika temp. märken. Har tempat sen april. Vi tänkte börja försöka i oktober men  pratade med min sambo idag och ev. börja redan nästa äl då jag är så rädd att det kommer ta väldigt lång tid. Lycka till alla!

Välkommen hit!
  • sommarblomma1

Är på äl + 4 idag och väntan är ju så seeeg!!! Inga direkta symptom alls men är väl på tok förtidigt för det? Det ända är att jag varit vansinnigt trött på eftermiddagarna men behöver ju inte ha med detta att göra...

• soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-05 11:29:57 följande:

Är på äl + 4 idag och väntan är ju så seeeg!!! Inga direkta symptom alls men är väl på tok förtidigt för det? Det ända är att jag varit vansinnigt trött på eftermiddagarna men behöver ju inte ha med detta att göra...

Förstår dig, väntan mellan äl och bim är den segaste!
  • Lova123
    sommarblomma1 skrev 2015-08-05 11:29:57 följande:

Förstår dig, vill med ha svar på en gång. Jag är på äl+8 med beräknad BIM på söndag. Känner heller inget konstigt direkt, men läser på forumen och hejar på alla andra så länge. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles