• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Tr86

Godmorgon allihopa! Jag var aktiv hör i maj till juli sedan jag och sambon försökt bli gravid igen efter ett ganska jobbigt och långvarigt MA i mars. Jag har sedan dess haft skitkonstiga typ mellanblödningar (eller ljusrosa flytningar) ganska exakt fem dagar innan mena varje gång. Det hade jag aldrig haft förr... Så det oroade mig lite.
    Då vår första graviditet gick på första försöker så blev man ju lite kaxig och trodde det skulle gå fort att bli gravid igen. (Har även två aborter med samma kille för många herrans år sedan. Blev då gravid trots p-ring. Inget jag är stolt över, men så är det. Fertila ihop verkade vi ju vara...)

Men nu gick månaderna. Blev inget i april. Inte juni. Inte juli. Samma jävla blödning.

Till slut blev jag less och sa hejdå från FL. Kände att det stressade mig mest och gjorde mig ledsen över "alla" de andra som plussade.

Vi tog semester. Åkte till stugan å började renovera den. Hade koll på ÄL men precis i vanlig ordning, fem dagar innan BIM så kom den där flytningen. Happ... Det var det. Denna gången tog jag inte ens några gravtest, dom skulle ändå visa neg. Orkade inte med den där blanka rutan igen.

Så kom söndagen. Mensvärken. Köpte tamponger för att invänta. Men så kom den aldrig. Nejnej, det kan ju säkert diffa någon dag. Imorgon kommer den.
    Men inget på måndagen heller.
    Nej men den är väl väldigt sen den här gången, jag fick ju ändå den där blödningen. Då är det ju kört.

Tisdag morgon så tog jag ett test eftersom mensen inte kommit under natten och... Två starka (!) streck!

Jag vet inte om jag fortfarande tror på det... :)

(Ursäkta långt inlägg)... :)

• Sajocawa
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:10:32 följande:

Godmorgon allihopa! Jag var aktiv hör i maj till juli sedan jag och sambon försökt bli gravid igen efter ett ganska jobbigt och långvarigt MA i mars. Jag har sedan dess haft skitkonstiga typ mellanblödningar (eller ljusrosa flytningar) ganska exakt fem dagar innan mena varje gång. Det hade jag aldrig haft förr... Så det oroade mig lite.
    Då vår första graviditet gick på första försöker så blev man ju lite kaxig och trodde det skulle gå fort att bli gravid igen. (Har även två aborter med samma kille för många herrans år sedan. Blev då gravid trots p-ring. Inget jag är stolt över, men så är det. Fertila ihop verkade vi ju vara...)

Men nu gick månaderna. Blev inget i april. Inte juni. Inte juli. Samma jävla blödning.

Till slut blev jag less och sa hejdå från FL. Kände att det stressade mig mest och gjorde mig ledsen över "alla" de andra som plussade.

Vi tog semester. Åkte till stugan å började renovera den. Hade koll på ÄL men precis i vanlig ordning, fem dagar innan BIM så kom den där flytningen. Happ... Det var det. Denna gången tog jag inte ens några gravtest, dom skulle ändå visa neg. Orkade inte med den där blanka rutan igen.

Så kom söndagen. Mensvärken. Köpte tamponger för att invänta. Men så kom den aldrig. Nejnej, det kan ju säkert diffa någon dag. Imorgon kommer den.
    Nej men den är väl väldigt sen den här gången, jag fick ju ändå den där blödningen. Då är det ju kört.

Tisdag morgon så tog jag ett test eftersom mensen inte kommit under natten och... Två starka (!) streck!

(Ursäkta långt inlägg)... :) phpAabY3583642.jpg

Så inspirerande! GRATTIS! Ibland är det bara stressen som sätter käppar i hjulet. Såååå roligt för er!
    Det ger mig lite hopp, jag har visserligen varken abort eller MA i bagaget men jag har ett barn sen tidigare och då tror man ju att man helt plötsligt är expert på att bli gravid, och det är så snopet när man märker att det spelar ingen roll alls, det kan ändå ta tid.. Jag har längtat efter ett syskon sen i november, så mitt "mål" är att bli gravid innan november i år, mest bara för att man hör om hur segt det går för andra när man stressar med att bli gravid (fast i smyg stressar jag ändå för jag saknar såååå att vara gravid).

Grattis igen!!!
  • Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-06 22:57:17 följande:

För mig är det alltså viktigare att jag tempar vid exakt samma tid än att jag sovit ett visst antal sammanhängande timmar - jag har försökt jämföra mätningar då jag blivit väckt flera gånger under morgontimmarna och resultatet blir alltid bäst (jämnast och ungefär den förväntade tempen) om jag väljer mätningen vid sjutiden, inte de tidigare fast de nog hamnar inom tvåtimmarsintervallet.

Jag tog ditt råd om att tempa exakt samma tid, och gjorde därför ett litet test idag bara för att se hur det kan diffa olika tider.
    Idag blev jag väckt av lillen 5.30 och tempade (hon har väckt mig exakt samma tid senaste morgnarna så inget konstigt där), gick upp och gjorde välling (var alltså lite aktiv och låg inte bara kvar i sängen) sen sov vi vidare mellan 6-7.30 och då tempade jag igen bara för att se vad värdet blev, och det blev exakt samma som tidigare på morgonen .. Så min kropp borde inte va så känslig mot att jag tempar lite olika tider på morgonen (?). Eller så var det bara ett sammanträffande..
  • Tr86
    Sajocawa skrev 2015-08-07 09:19:23 följande:
    Så inspirerande! GRATTIS! Ibland är det bara stressen som sätter käppar i hjulet. Såååå roligt för er!
    Det ger mig lite hopp, jag har visserligen varken abort eller MA i bagaget men jag har ett barn sen tidigare och då tror man ju att man helt plötsligt är expert på att bli gravid, och det är så snopet när man märker att det spelar ingen roll alls, det kan ändå ta tid.. Jag har längtat efter ett syskon sen i november, så mitt "mål" är att bli gravid innan november i år, mest bara för att man hör om hur segt det går för andra när man stressar med att bli gravid (fast i smyg stressar jag ändå för jag saknar såååå att vara gravid).

Grattis igen!!!
    Tack! :)
    Man vill ju inte tro att stressen och ens egna press ska göra någon skillnad. Och jag vet egentligen inte om det har gjort det för min del heller eller om det bara var så att kroppen behövde sin tid, och att allt annat oxå ska "klaffa".
    Men lite frisk skogsluft i Sverige gjorde iaf susen för mig;) (bor annars i Norge.)

Jag var ju helt säker på att nått var fel hormonellt på mig så jag blev så vansinnigt uppgiven. Man ska aldrig ta barn och graviditet för givet även om de flesta lyckas till slut..!
  • soofa
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:10:32 följande:

(Ursäkta långt inlägg)... :)

Men åh, vilken historia! Vad roligt, grattis till dig/er! Glad Känns också som en tröst för mig som de senaste månaderna fått spottings tidigare och tidigare innan mensen. Innan endast någon dag innan, nu upp till fem dagar innan. Då vet jag att det inte behöver vara helt kört för det.
  • Tr86

Och om någon är intresserad av kurvan så är den här... :)

• Tr86
    soofa skrev 2015-08-07 09:29:30 följande:
    Men åh, vilken historia! Vad roligt, grattis till dig/er! Glad Känns också som en tröst för mig som de senaste månaderna fått spottings tidigare och tidigare innan mensen. Innan endast någon dag innan, nu upp till fem dagar innan. Då vet jag att det inte behöver vara helt kört för det.
    Nej! Tydligen inte. Har ingen aning om vad det har varit. Kan ju knappast varit en nidblödning och så tidigt missfall ALLA gånger tidigare...?
  • limonette
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:30:52 följande:

Och om någon är intresserad av kurvan så är den här... :)

:D
  • rebeqqa

Är inne på cykeldag 35. Inte ett spår av ägglossning och min kurva är bra jävla knasig. Speciellt de senaste dagarna. Fått jättelågt värde och nu imorses det högsta jag någonsin mätt.

Idag är första tempen över strecket! Hoppas ju självklart på att en ägglossning är på g.. men jag Tempade 8.45 idag.. brukar tempa mellan 7-8.. så de kanske förklarar den höga tempen.. vad tror ni?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles