• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • frokenasta

5 dagar kvar till mensen... Hur är det hos er andra? Känner ni något? Är det ens möjligt att känna något så tidigt? Jag har molvärk till och från men det hade jag förra månaden också och då kom ju mens på exakt rätt dag. Fy tusan vad jag längtar :(

• Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-08 10:22:42 följande:
    Ibland tror jag att en så liten grej som att tungan inte trycker mot termometern kan ge större variationer. Vilken period i cykeln är du nu? Om det är äl snart så skulle ju det låga första värdet bero på tempdipp innan äl?
    Det låga värdet är ungefär där jag brukar ligga, eller har legat på sistone i alla fall.
    Jag har verkligen ingen koll på var i cykeln jag är, trodde äl va förra veckan men min temp håller inte riktigt med om det :( väntar bara på att tempen ska stiga nu så jag får någon klarhet...

• snartsnartsnart

Har det precis som du. Men ingen molvärk den här månaden. Så antagligen tog det inte...

Men vi fortsätter hålla tummarna!!

frokenasta skrev 2015-08-08 11:36:41 följande:

5 dagar kvar till mensen... Hur är det hos er andra? Känner ni något? Är det ens möjligt att känna något så tidigt? Jag har molvärk till och från men det hade jag förra månaden också och då kom ju mens på exakt rätt dag. Fy tusan vad jag längtar :(

• frokenasta

Eller har det tagit sig och därför känner du ingen molande mensvärk? :) Vi får hålla tummarna hårt. Försöker att inte tänka på det men typ omöjligt ju.

snartsnartsnart skrev 2015-08-08 14:14:56 följande:

Har det precis som du. Men ingen molvärk den här månaden. Så antagligen tog det inte...

Men vi fortsätter hålla tummarna!!

• snartsnartsnart

Haha ja kanske. Vem vet?! Jag tycker också att det är jättesvårt att inte tänka på det. Om en vecka lär vi ju veta i alla fall

frokenasta skrev 2015-08-08 16:56:18 följande:

Eller har det tagit sig och därför känner du ingen molande mensvärk? :) Vi får hålla tummarna hårt. Försöker att inte tänka på det men typ omöjligt ju.

• frokenasta

Ja och min mens är alltid punktlig så antagligen vet jag på torsdag... Blä :(

snartsnartsnart skrev 2015-08-08 17:22:51 följande:

Haha ja kanske. Vem vet?! Jag tycker också att det är jättesvårt att inte tänka på det. Om en vecka lär vi ju veta i alla fall

• Norrlänning86

Haha vissa gånger blir man sur för att NC har så rätt. Den satte ut att jag skulle få mens idag(dag 25) men brukar ha en cykel på ca 30-31 dagar så trodde att appen hade blivit helt knäpp och även satt ut ägglossning riktigt tidigt. Men mycket riktigt hade den rätt! Men hade samma grej efter utomkveds. Både efter utomkveds och missfallet kom mensen tillbaka på dag 30 och sen andra mensen efter den på dag 24 eller 25. Men nu hoppas jag på en längre cykel efter denna mens för annars missar jag och killen ägglossningen helt iom att han inte kommer till Sverige förren i slutet av augusti. :( och jag bokade igår resan till honom i slutet av september för att pricka in nästa ägglossning om det inte tar sig denna gång och nu är cykeln helt ur balans. Skit :(

• EmmaElisabeth2

Ibland älskar jag att jag tempar, är en person som tycker om att försöka ha kontroll och så mycket info som möjligt.. Men som nu, när man försöker baka bebis och ser tempkurvan dag för dag och det bara ser fel ut :/ Har ovanligt låg temp.. Så varje dag nu känns som en påminnelse "det tog sig inte den här månande heller".. Hoppas ju ändå lite att det kanske tagit sig, men ser inte ljust ut

• nepe
    Norrlänning86 skrev 2015-08-08 19:34:25 följande:

Haha vissa gånger blir man sur för att NC har så rätt. Den satte ut att jag skulle få mens idag(dag 25) men brukar ha en cykel på ca 30-31 dagar så trodde att appen hade blivit helt knäpp och även satt ut ägglossning riktigt tidigt. Men mycket riktigt hade den rätt! Men hade samma grej efter utomkveds. Både efter utomkveds och missfallet kom mensen tillbaka på dag 30 och sen andra mensen efter den på dag 24 eller 25. Men nu hoppas jag på en längre cykel efter denna mens för annars missar jag och killen ägglossningen helt iom att han inte kommer till Sverige förren i slutet av augusti. :( och jag bokade igår resan till honom i slutet av september för att pricka in nästa ägglossning om det inte tar sig denna gång och nu är cykeln helt ur balans. Skit :(

Åh vad surt. Hoppas på en längre cykel så ni tajmar!
  • Norrlänning86

Tack :) det hoppas jag med! Inte det smidigaste med distansförhållande mellan olika länder när man vill ha barn. Men han blir nog kvar ett tag till i hans land och vi känner båda att vi vill skaffa barn. Så får hoppas vi får till det nu när vi båda vill. :)

nepe skrev 2015-08-08 22:26:50 följande:

Åh vad surt. Hoppas på en längre cykel så ni tajmar!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles