• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • frokenasta
    halo83 skrev 2015-08-12 08:27:47 följande:

Världens ökning idag ...

KÄNNS JU SOM DET BARA KAN TYDA PÅ EN SAK? :D
  • Sajocawa

Hoppsan! Är på CD 31 idag och inväntar fortfarande något tecken på ägglossning...
    Idag fick jag åtminstone det starkaste testet jag nånsin fått så ägglossningen kanske är påväg äntligen?

• halo83

Åh jag hoppas verkligen de!!! Kommer bli nervöst å tempa nu i 8 dagar ..

frokenasta skrev 2015-08-12 08:33:05 följande:

KÄNNS JU SOM DET BARA KAN TYDA PÅ EN SAK? :D

• sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-12 08:34:45 följande:

Hoppsan! Är på CD 31 idag och inväntar fortfarande något tecken på ägglossning...
    Idag fick jag åtminstone det starkaste testet jag nånsin fått så ägglossningen kanske är påväg äntligen? phpLcHueU51923.jpg

Ser ut som att äl är på g!
  • marol

Världens ökning idag ...

Ojoj! Ja det där kan man ju verkligen kalla ökning! En väldigt hoppfull sådan Vad spännande. Håller tummarna! hade också dipp igår följt av höjning idag, men inte lika stor dipp eller höjning så känner mig inte lika hoppfull som jag tycker du borde göra
  • frokenasta
    marol skrev 2015-08-12 09:00:56 följande:
    Ojoj! Ja det där kan man ju verkligen kalla ökning! En väldigt hoppfull sådan Vad spännande. Håller tummarna! hade också dipp igår följt av höjning idag, men inte lika stor dipp eller höjning så känner mig inte lika hoppfull som jag tycker du borde göra
    Hur mycket ökar tempen när man är gravid egentligen? Jag trodde den bara stannade på den tempen som man har efter ÄL. Kanske är individuellt :)

Jag har BIM imorgon :(
  • Woodwick

Världens ökning idag ...

Håller tummarna för dig. :)
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-12 08:52:31 följande:
    Ser ut som att äl är på g!
    Japp! Börjar känna av massor i tjejmagen så det är definitivt på gång! Spännande!

Har egentligen inte testat på flera dagar (inte orkat då jag förväntade mig äl för två veckor sen egentligen) men fick bara en känsla imorse att jag borde testa bara för att.. TUR det!! :D
  • marol
    frokenasta skrev 2015-08-12 09:34:46 följande:

Hur mycket ökar tempen när man är gravid egentligen? Jag trodde den bara stannade på den tempen som man har efter ÄL. Kanske är individuellt :)

Jag har BIM imorgon :(

Ja tempen ligger högre efter äl oavsett om man är gravid eller inte så man kan inte tro att man är gravid bara för tempen är högre. Däremot så fick halo83 en rejäl temp-sänkning igår som skulle kunna tyda på en implationsdipp, att tempen går ned för att ägget fäster, och dessutom ökade ju hennes temp idag till ännu högre än innan så jag tycker det verkar hoppfullt. Sen kan tempen givetvis dimpa någon dag ändå utan att det för den skullen är graviditet bakom, hade själv så förra månaden men inte så pass stor dipp å ökning som halo83.
  • Mila

Har alla termometern som går att köpa med eller har någon köpt på annat sätt?

Vet inte hur jag ska göra om jag ska köpa hela kittet för 590 med termometer, eller betala i månaden för att testa på först och köpa termometer någon annanstans?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles