• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    frokenasta skrev 2015-08-13 11:09:56 följande:
    Egentligen vill jag ju bara veta nu nu nu :) Har mycket flytningar idag...

Hur går det för dig? :)

Förstår det, jag skulle inte kunna vänta om jag vore du! Glad Men även om det digitala visar "inte gravid" så finns det ju fortfarande en chans att du är gravid. Många plussar ju inte förrän flera dagar efter bim, beroende på när ägget fäste. Jadu, vi missade vårt försök den här månaden så jag inväntar min mens den 25/8 och sen får jag hoppas på september istället.
  • frokenasta
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 11:15:27 följande:
    Tack! :) Jag är faktiskt förvånad, tog en teststicka innan och där kunde man knappt ana ett sträck i rätt ljus :p och så gick det super fort med de digitala.. Tog ett digitalt förra månaden också som var negativt men då tänkte den säkert i minst 5 minuter :) Så dom verkar pålitliga, men skulle du få ett negativt idag och mensen inte kommer kan det ju vara så att ditt ägg fäst lite senare än normen och de är för lågt hcg trots BIM :) Ska hålla tummarna!
    Kände du något som gjorde att du trodde du var gravid eller du var bara nyfiken som man alltid är? :) haha
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 11:20:59 följande:

Förstår det, jag skulle inte kunna vänta om jag vore du! Glad Men även om det digitala visar "inte gravid" så finns det ju fortfarande en chans att du är gravid. Många plussar ju inte förrän flera dagar efter bim, beroende på när ägget fäste. Jadu, vi missade vårt försök den här månaden så jag inväntar min mens den 25/8 och sen får jag hoppas på september istället.
    Då håller vi tummarna för september :)

Ja men är nog att ska jag testa vill jag veta att det är 100 % säkert. Antingen är jag gravid eller inte....

Min mens är alltid punktlig. Inte många gånger den försenats vad jag kan minnas. Därför känns det ju lite konstigt att den inte kommer idag. Kommer nog inte kunna hålla mig när jag kommer hem :)
  • marol
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 10:27:05 följande:

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

Hoppsan! Åh vad kul, grattis!!! Å hoppfullt att man inte behöver att ha så värst hög temp. Å tänka sig att det ändå var några dagar kvar till bim. Vilken superbebis;) Nyfiken på symptom också såklart... Helst ska du svara "inga symptom alls" hehe..
  • EmmaElisabeth2
    marol skrev 2015-08-13 11:53:17 följande:

Hoppsan! Åh vad kul, grattis!!! Å hoppfullt att man inte behöver att ha så värst hög temp. Å tänka sig att det ändå var några dagar kvar till bim. Vilken superbebis;) Nyfiken på symptom också såklart... Helst ska du svara "inga symptom alls" hehe..

Haha tack! Jag hoppas på en superbebis så den håller sig där inne tiden ut :) Haha inga mer symtom än vad jag haft de andra månaderna vi försökt och inte tagit sig.. Lite molvärk och humörsväningar som lika gärna skulle kunna vara tecken på att mens är på G
  • frokenasta

En aprilbebis blir det nu då? :) Vilken känsla!

EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 12:00:32 följande:

Haha tack! Jag hoppas på en superbebis så den håller sig där inne tiden ut :) Haha inga mer symtom än vad jag haft de andra månaderna vi försökt och inte tagit sig.. Lite molvärk och humörsväningar som lika gärna skulle kunna vara tecken på att mens är på G

• Norrlänning86

BIM-lista:

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

16-18/8 Marol,

18/8 Woodwick

20/8: halo83

23/8: Limonette

25/8: soofa

26-27/8: Sajocawa

27/8: SessanSessan

3/9 Norrlänning86 (kan bli några dagar senare)

sommarblomma1

AmIAlone

izan

emmix

Legewiel

bexx,

Hildaisabell,

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

fastfrusen,

Ahlmen,

EETAG,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

Tr86 (BIM?, plussade den?)

• snartsnartsnart

Grattis och tack för

Bilden!!

EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 10:27:05 följande:

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

• Sajocawa

Experthjälp behövs!

I tisdags tog jag inget äl-test. Två översta på bilden är igår. Två nedersta på bilden är idag. Alltså mycket svagare. Ingen drastisk tempökning. Känningar i magen igår som kanske var något(?). Hur skulle ni tolka detta? Tror ni jag skulle haft ett positivt test i tisdags om jag tog ett då? Ägglossning idag? Eller när?

• Sajocawa

Och jag vet inte varför bilden hamnade på sniskan, men ni förstår väl ordningen ändå :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles