• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • SessanSessan
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 17:28:37 följande:

Åh grattis!! :D Jag vet precis hur du känner dig, jag har knappt sluta skaka än.. Det började igen när sambon kom hem från jobbet nu på eftermiddagen och jag skulle berätta för honom! Han helt ko lugn, jag asplöv ;D Vad roligt!! Då måste vi ha BF rätt tätt inpå varandra!

Har du också plussat idag? Vad härligt, stort grattis!!
  • SessanSessan

Jag har en fundering... Den här månaden hade jag inte lika stark utslag på ÄL-test som vanligt och heller inte lika kraftig värk som jag brukar ha. Men ÄL har väl ändå inträffat eftersom jag fick visst utslag och lite värk? Eller kan ÄL-test ge utslag utan att man faktiskt får ÄL?

• EmmaElisabeth2

26/4 enligt NC :) 22/4 enligt den klassiska lila gravidappen. Spännande! :)

frokenasta skrev 2015-08-13 18:04:44 följande:

Enligt NC 25 april. Vad har du? :)

• EmmaElisabeth2

Jajjemän! Imorse :) känns som världens längsta och mest omtumlande dag, tack!

SessanSessan skrev 2015-08-13 18:05:33 följande:

Har du också plussat idag? Vad härligt, stort grattis!!

• soofa
    SessanSessan skrev 2015-08-13 18:30:22 följande:

Jag har en fundering... Den här månaden hade jag inte lika stark utslag på ÄL-test som vanligt och heller inte lika kraftig värk som jag brukar ha. Men ÄL har väl ändå inträffat eftersom jag fick visst utslag och lite värk? Eller kan ÄL-test ge utslag utan att man faktiskt får ÄL?

Ja, äl-testerna kan ge utslag även när man inte har ägglossning. Testerna är bara en indikation på att äl är nära men det är bara temphöjningen som bekräftar att ägget släppt. När var dina tester som starkast? Och har du haft någon temphöjning?

Några månader om året kan ägglossningen utebli utan att det är något konstigt.
  • soofa
    frokenasta skrev 2015-08-13 18:04:06 följande:

TACK! Tur du övertygade mig att testa idag :) tack tack tack!

Men eller hur! That's what I do! :D
  • BusigaSyrran

Inne på min första provmånad o har ägglossning nu.

Hur o när känner den av EM eventuell graviditet?

Vi har försökt i ett år o utreds så vi tänkte att vi gör ett försök då vårt första barn gick på en gång.

Roligt att så många plussar :) hoppas på att vi med kan följa listan.

• SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-13 18:40:12 följande:

Ja, äl-testerna kan ge utslag även när man inte har ägglossning. Testerna är bara en indikation på att äl är nära men det är bara temphöjningen som bekräftar att ägget släppt. När var dina tester som starkast? Och har du haft någon temphöjning?

Några månader om året kan ägglossningen utebli utan att det är något konstigt.

Ok, tack för ditt svar! Jag brukar ha ÄL på cd 11 och då ha både positivt ÄL-test, värk och dagen efter tempstegring. Nu hade jag starkast utslag (men ej helt positivt) och värk på cd 14 och tempstegring idag på cd 16.
  • frokenasta

Den 20/4 enligt lila för mig :) fan så sjukt. Hoppas man klarar sig över v 12

EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 18:36:10 följande:

26/4 enligt NC :) 22/4 enligt den klassiska lila gravidappen. Spännande! :)

• soofa
    frokenasta skrev 2015-08-13 20:44:41 följande:

Den 20/4 enligt lila för mig :) fan så sjukt. Hoppas man klarar sig över v 12

Såklart du gör! <3
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles