• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • jinglebells

Den månaden jag inte var gravid hade jag alla sorters grav symptom, som tyvärr också egentligen är typiska menssymptom... det är sjukt vad hjärnan och kroppen kan spela en ett spratt! Nu när jag plussade kände jag inget alls. Ömma bröst kom ett par dagar efter... är rädd för utomhavandeskap. Missfall. Osv. Kanske man skulle slappna av mer om jag slutar tempa. Oh well. Lycka till till er som försöker!

• BusigaSyrran

okej för tyckte mig läsa något om att den skulle känna av det o be en att ta ett test. lite därför jag va nyfiken :) men ja då får man bara hålla tummarna alltså att den är försenad senare så man slipper sköjning av äggledarna i september.

• halo83

Jag fick ett meddelande morgonen efter bim. Då jag ej registrerat att mensen börjat vilket den inte hade. Kom på EM

BusigaSyrran skrev 2015-08-13 22:13:29 följande:

okej för tyckte mig läsa något om att den skulle känna av det o be en att ta ett test. lite därför jag va nyfiken :) men ja då får man bara hålla tummarna alltså att den är försenad senare så man slipper sköjning av äggledarna i september.

• Tr86
    BusigaSyrran skrev 2015-08-13 22:13:29 följande:

Jag skulle enligt NC ha BIM på en söndag. När jag inte reggade nån mens den söndagen så sa den på måndag morgon att jag skulle ta ett test :) men först då.
  • frokenasta

Får ta en vecka i taget... När ringer man mvc? Jag tog ett test nu med. (RFSU) och det visar ett svagt streck. Sjukt sjukt sjukt.

EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 20:51:01 följande:

Jag känner också lite oro :/ framförallt över att ha fått positivt innan BIM.. Mensen/"missfall" kan ju lika gärna komma på söndag iaf.. Men jag hoppas hopppas verkligen vi slipper gå igenom missfall och tar oss hela vägen till "eländiga" övertiden ;)

• EmmaElisabeth2

Haha jag tog ett från testlagret nu ;) Ett svagt men starkare än igår streck.. Jag tänkte ringa i slutet på nästa vecka, vill ta mig förbi BIM och lite till :)

frokenasta skrev 2015-08-14 06:14:12 följande:

Får ta en vecka i taget... När ringer man mvc? Jag tog ett test nu med. (RFSU) och det visar ett svagt streck. Sjukt sjukt sjukt.

• frokenasta
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-14 06:44:24 följande:

Haha jag tog ett från testlagret nu ;) Ett svagt men starkare än igår streck.. Jag tänkte ringa i slutet på nästa vecka, vill ta mig förbi BIM och lite till :)

Ja ett tag får det gå innan man ringer... Jobbigt att inte NC och den lila appen stämmer med varann. Men borde väl vara NC som är mest korrekt? :)
  • SessanSessan
    soofa skrev 2015-08-13 20:49:12 följande:

Vad kör du med för tester? Har du märkt några andra symtom såsom ändrade flytningar?

Det var också en sak som var annorlunda den här månaden, att jag inte hade lika tydliga ÄL flytningar som vanligt... Men till idag satte NC ut min ÄL till cd 15, dagen efter "positivt" test och innan tempstegring.
  • SessanSessan
    jinglebells skrev 2015-08-13 22:01:15 följande:

Grattis till alla som har plussat nyligen!

Det värsta med oregelbundna sovvanor är stressen över att temperaturen inte är stabil och NC varnar för att tempen är för låg... suck. Inga känningar av något missfall heller men det har inte dykt ner under strecket i alla fall...

Sluta tempa nu för sjutton! ;) Gläds åt det lilla livet som växer i din mage och låt inte NC oroa dig i onödan. :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles