• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    frokenasta skrev 2015-08-13 13:30:22 följande:
    Det känns som den ska komma hela tiden så så fort jag är inne på toaletten tror jag det. MEN inget än....

Hemma strax efter 16.
    Håll dig undan toaletten nu då och testa sen när du är hemma. Vi väntar med spänning! :D
  • EmmaElisabeth2
    frokenasta skrev 2015-08-13 13:30:22 följande:

Det känns som den ska komma hela tiden så så fort jag är inne på toaletten tror jag det. MEN inget än....

Hemma strax efter 16.

Åh va spännande! :)
  • Norrlänning86

BIM-lista:

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

14-15/8 sommarblomma1

16-18/8 Marol,

18/8 Woodwick

20/8: halo83

23/8: Limonette

25/8: soofa

27/8: SessanSessan

3/9: Norrlänning86 (kan bli några dagar senare, cykeln är lite knasig efter missfallet)

AmIAlone

izan

emmix

Legewiel

bexx,

Hildaisabell,

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

fastfrusen,

Ahlmen,

EETAG,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

Tr86 (BIM ?, plussade den?)

EmmaElisabeth2 (BIM ?, plussade den 14/8)

• Att vänta
    soofa skrev 2015-08-13 13:17:05 följande:
    Jag tycker ändå du kan börja tempa nu, NC lär ju känna din temperatur efterhand och även om du (av någon anledning) ligger högre eller lägre i temp nu än nästa månad så kommer ju appen korrigera det och höja/sänka baslinjen. Inaktivera dock mätningarna du gör i helgen, likaså om du är sjuk eller sover dåligt eller för få antal timmar.

Hoppas det var till någon hjälp! Glad
    Tack! Ska bli spännande att se hur väl min temperatur stämmer med mina egna upplevelser av ägglossningen!
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 13:32:35 följande:
    Håll dig undan toaletten nu då och testa sen när du är hemma. Vi väntar med spänning! :D
    haha ja jag har inte gått sen innan lunch så det borde väl funka. Så nervös över vad det visar... Tänk att man blir sån. Antingen är man ju eller inte... Hjälper ju inte och bli nervös och nojjig :)
  • soofa
    frokenasta skrev 2015-08-13 14:58:54 följande:
    haha ja jag har inte gått sen innan lunch så det borde väl funka. Så nervös över vad det visar... Tänk att man blir sån. Antingen är man ju eller inte... Hjälper ju inte och bli nervös och nojjig :)
    Förstår känslan, men det är ju sån man är - dessutom är det ju det största man kan vara med om, att få det där plusset! Åh, vad spännande det är - bara en timme kvar! Uppdatera asap! :D
  • soofa
    Att vänta skrev 2015-08-13 14:58:28 följande:
    Tack! Ska bli spännande att se hur väl min temperatur stämmer med mina egna upplevelser av ägglossningen!
    Förutom äl-flytningar har jag inga symtom på äl så jag tackar gud för äl-tester och temp-appar! :D
  • frokenasta

Gravid 1-2 :D :D helt sjukt. Skakar.

soofa skrev 2015-08-13 15:06:28 följande:

Förstår känslan, men det är ju sån man är - dessutom är det ju det största man kan vara med om, att få det där plusset! Åh, vad spännande det är - bara en timme kvar! Uppdatera asap! :D

• snartsnartsnart

Ååå!!! Stort grattis!! Vad härligt!

frokenasta skrev 2015-08-13 16:28:50 följande:

Gravid 1-2 :D :D helt sjukt. Skakar.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles