• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Malin 845
    Rosafluffiga skrev 2015-08-10 00:56:37 följande:

Läst tråden en tid. Många som kör både NC och ägglossningstest, och så matchar det inte. Ägglossningstest ger utslag innan ägglossning, medan NC bekräftar ägglossning efter den skett eftersom att det är då temperaturen stiger. Därav rekommenderar NC själva att man ska använda både ägglossningstest och NC :).

Det blåa ägget dyker upp där NC tror att du ska få ägglossning, och kan sedan försvinna och komma tillbaka på samma datum eller en annan dag när NC bekräftat din ägglossning. Kommer den inte tillbaka betyder det att ägglossning inte skedde den månaden, för precis som jag skrev ovan betyder positivt ägglossningstest endast att ägglosningen är påväg inte att den faktiskt sker. Just därför tycker jag att NC och ägglossningstest verkar vara en bra kombo.

Har kört NC en tid för att få in min temperatur, men den här månaden kör vi igång. Har varit så spännande att följa alla era resor på håll, och nu hoppas jag, att jag också får hänga på :)

Hej!

Jag fick beräknad äl i lördags men enligt NC skedde den inte. Så jag tar äl tester för att se om den kommer senare. Tempen var lite förhöjd ett par dagar innan helgen, och nu lägre. Kan det vara att äl kommer eller inte kommer alls? Min blåa "plutt" har försvunnit
  • Rosafluffiga

[quote=75619362][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-08-10 01:11:50 följande:[/quote-nick]

Är lägre nu som ni ser

[/

Hur länge har du använt NC? För mig tog det två månader innan NC började förstå sig på min cykel. Tyvärr är det helt enkelt bara att vänta och se, ibland tar det ett par dar innan NC bekräftat en ägglossning.

• frokenasta

Jag har på torsdag... Har du lärt dig av NC att du har så långt emellan eller har du alltid vetat? Jag har inte mätt på hela semestern (4 veckor). Mätte nu imorse men tycker det stressar mig....

sommarblomma1 skrev 2015-08-09 22:06:38 följande:

Jag har bim på lördag. Längtar som en tok här med och så vet jag att blir det inte denna gång så kan det dröja 40 dagar tills nästa äl igen vilket inte är ett dugg kul :( men tänkte testa rosenrot nästa cykel isf!

Men jag håller tummarna för oss båda!! Nör har du tänkt testa?

• frokenasta

Då har vi BIM nästan samtidigt. Jag har torsdag. Känner du något? Eller är allt som vanligt?

snartsnartsnart skrev 2015-08-09 22:59:15 följande:

Jag känner exakt igen känslan!! Har bim på fredag och hoppas verkligen att mensen kommer exakt då så man slipper gå och hoppas och sen ändå bli besviken... Håller hur som helst tummarna för oss!!

• snartsnartsnart

Vaknade i natt med vad som kändes som mensvärk men ingen mens ännu. Känns dock som att den kommer när som helst. Hur känner du?

frokenasta skrev 2015-08-10 06:20:53 följande:

Då har vi BIM nästan samtidigt. Jag har torsdag. Känner du något? Eller är allt som vanligt?

• frokenasta
    snartsnartsnart skrev 2015-08-10 13:42:06 följande:

Vaknade i natt med vad som kändes som mensvärk men ingen mens ännu. Känns dock som att den kommer när som helst. Hur känner du?

Samma här. Molvärk till och från och det känns som mensen kan komma när som. Den är alltid punktlig... Så får väl se om den kommer på torsdag.
  • Malin 845
    Rosafluffiga skrev 2015-08-10 01:36:04 följande:

[quote=75619362][quote-nick]Malin 845 skrev 2015-08-10 01:11:50 följande:[/quote-nick]

Är lägre nu som ni ser

[/

Hur länge har du använt NC? För mig tog det två månader innan NC började förstå sig på min cykel. Tyvärr är det helt enkelt bara att vänta och se, ibland tar det ett par dar innan NC bekräftat en ägglossning.

Har använt den sen maj, så den borde ju hitta rätt :/ låg fertilitet igen fast känner molnande smärta i magen nu.. :/
  • AmIAlone

Positivt ÄL-test idag så händer nog imorgon eller dagen efter det. Så vi ligger på här hemma. :)

• Stardust88

Hej!
    Jag är nu inne på min tredje cykel med NC. Har tempat så gott som varje dag och tycker det har fungerat bra! Jag frågade er NC-kompisar förut varför NC först satte ut min ÄL men att den sen försvann och många av er svarade att den nog skulle dyka upp igen när jag fått min mens. Jag fick min mens på 28:e dagen i min cykel för andra (!) gången, och jag tror mig att jag hade en misstänkt ägglossning den 29/7 då jag hade lätt molande värk ett par dagar senare och tempen gick då över 26.41 som är min bastemp. Mensen kom den 7/8. Men NC har ändå inte satt ut min ägglossning och kollar man statistiken står det 1 cykel UTAN ägglossning? Ska jag maila NC eller ska jag ge mig till tåls och låta appen lära känna min kropp ännu mer?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles