• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-06 11:34:39 följande:

Jag fattar ingenting av min kurva.. Den är verkligen helt knäpp.. Ser ju inte alls ut som allas andra gör! :( Känns så hopplöst redan!

Har ju inte sett din kurva men kroppen är säkert inte helt återställd efter p-ringen. Försökte läsa tillbaka lite på vad du skrivit innan och fick inte ihop det riktigt om ni ville försöka nu eller ej. Oavsett så skulle jag skippa alla preventivmedel så kroppen får en chans att återhämta sig. Snart så kommer du nog få bra kurvor du med :)
  • Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-06 12:27:18 följande:
    Har du lagt upp den i tråden redan? Kan du annars försöka klistra hit den så vi får titta? Tempar du samma tid varje morgon?
    Försökte få med kurvan i mitt inlägg men den ville visst inte hänga med.. Testar igen!
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-06 12:32:05 följande:
    Har ju inte sett din kurva men kroppen är säkert inte helt återställd efter p-ringen. Försökte läsa tillbaka lite på vad du skrivit innan och fick inte ihop det riktigt om ni ville försöka nu eller ej. Oavsett så skulle jag skippa alla preventivmedel så kroppen får en chans att återhämta sig. Snart så kommer du nog få bra kurvor du med :)
    Vi vill verkligen ha ett till barn helst nyss!
    Men kan p-ringen verkligen ställa till det trots att den bara satt inne i några dagar, 5-6 dagar tror jag, har kroppen verkligen hunnit ställa in sig på den då så det tar tid att komma tillbaka?
  • Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-06 12:27:18 följande:
    Har du lagt upp den i tråden redan? Kan du annars försöka klistra hit den så vi får titta? Tempar du samma tid varje morgon?
    Eftersom jag har en bebis som väcker mig lite olika tider på morgonen blir det aldrig exakt samma tid, men brukar ändå hålla mig till den tidsram som NC har rekommenderat.
    Under denna cykel är det bara två nätter som jag sovit dåligt (blivit väckt flera gånger av bebis under natten) och då har jag ändå tempat på morgonen efter några timmar sömn men skrivit en notis att jag sov dåligt så jag kan inaktivera om det skulle behövas, men det är inte dom dagarna som mätningarna är avvikande ens konstigt nog...
  • sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-06 12:36:09 följande:
    Vi vill verkligen ha ett till barn helst nyss!
    Men kan p-ringen verkligen ställa till det trots att den bara satt inne i några dagar, 5-6 dagar tror jag, har kroppen verkligen hunnit ställa in sig på den då så det tar tid att komma tillbaka?
    Kanske kan påverka lite men är inte säker. Men då du ganska nyligen börjat tempa (stämmer va?) så tar det ett tag för NC att lära känna din cykel. Kurvan kommer säkert ställa in sig rätt snart och medelstrecket ändra till rätt.

Tempar du samma tid varje dag? Jag märkte precis i början när jag tempade så kunde det bli ganska stora skillnader på mig om kl var 6 eller 8 så nu kör jag samma tid och det funkar bra!
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-06 12:42:19 följande:
    Kanske kan påverka lite men är inte säker. Men då du ganska nyligen börjat tempa (stämmer va?) så tar det ett tag för NC att lära känna din cykel. Kurvan kommer säkert ställa in sig rätt snart och medelstrecket ändra till rätt.

Tempar du samma tid varje dag? Jag märkte precis i början när jag tempade så kunde det bli ganska stora skillnader på mig om kl var 6 eller 8 så nu kör jag samma tid och det funkar bra!
    Ja det stämmer! Hm, mannen är ju så medgörlig att han tar dottern helt och hållet på nätterna så att jag ska kunna få ordentlig sömn för att kunna tempa ordentligt, men kanske får börja ställa alarm på det tidigaste som jag brukar vakna/bli väckt, haha typ kl 4, så att jag tar tempen exakt samma tid varje morgon. Förhoppningsvis blir kurvan stabilare då..  Blir ju såklart lite krångligt nätterna som mannen jobbar natt.. Men å andra sidan är det ju inte själva tempandet varje dag som gör att jag kommer bli gravid så gör väl inget om någon dag blir avvikande.. :)))
  • sommarblomma1
    Sajocawa skrev 2015-08-06 13:39:41 följande:
    Ja det stämmer! Hm, mannen är ju så medgörlig att han tar dottern helt och hållet på nätterna så att jag ska kunna få ordentlig sömn för att kunna tempa ordentligt, men kanske får börja ställa alarm på det tidigaste som jag brukar vakna/bli väckt, haha typ kl 4, så att jag tar tempen exakt samma tid varje morgon. Förhoppningsvis blir kurvan stabilare då..  Blir ju såklart lite krångligt nätterna som mannen jobbar natt.. Men å andra sidan är det ju inte själva tempandet varje dag som gör att jag kommer bli gravid så gör väl inget om någon dag blir avvikande.. :)))
    Jag vaknar till lite varje natt och det påverkar inte tempen men behöver aldrig gå ur sängen som tur är :) runt 6 tempar jag varje morgon nu :)
  • Legewiel

Jag vet att NC rekommenderar ett tvåtimmars intervall men det funkar inte för mig, max 30 min kan tiden diffa annars blir det helfel. Mitt barn sover rätt bra numera, så jag ställer alltid klockan på 7 och tempar då, är jag ledig somnar jag bara om direkt och kollar i efterhand vad tempen var och för in det i appen.

P-ringen kan nog tyvärr påverka den också. Det är nog bara att fortsätta och ge NC mera statistik att utgå från är jag rädd!

• Legewiel

För mig är det alltså viktigare att jag tempar vid exakt samma tid än att jag sovit ett visst antal sammanhängande timmar - jag har försökt jämföra mätningar då jag blivit väckt flera gånger under morgontimmarna och resultatet blir alltid bäst (jämnast och ungefär den förväntade tempen) om jag väljer mätningen vid sjutiden, inte de tidigare fast de nog hamnar inom tvåtimmarsintervallet.

• limonette

Godmorgon!

Imorse /inatt vaknade jag och tog en temp när ja trodde de var morgon typ halv fem den hamnade på 35.84 och låg kvar där den legat ett tag.

Sedan somnade jag om och vaknade vid tjugo i sju som jag brukar och då var den på 36.26 och gick över linjen.

Det är utsatt äl idag..

Har haft negativa äl tester igår och förrgår.

Jag har använt stickor från rfsu.

Jag mailade NC nu för att fråga vilken jag skall använda..

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles