• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-08-05 16:41:27 följande:
    Förstår dig, väntan mellan äl och bim är den segaste!
    Får hoppas att denna väntan på bim är den enda men det lär väl vara för bra för att vara sant :p
  • sommarblomma1
    Lova123 skrev 2015-08-05 16:49:46 följande:
    Förstår dig, vill med ha svar på en gång. Jag är på äl+8 med beräknad BIM på söndag. Känner heller inget konstigt direkt, men läser på forumen och hejar på alla andra så länge. 
    Då har du ju inte långt kvar ändå! När har du tänkt börja testa? :)
  • Lova123
    sommarblomma1 skrev 2015-08-05 17:40:35 följande:

Då har du ju inte långt kvar ändå! När har du tänkt börja testa? :)

Planen är att försöka hålla mig till söndag. Får jag min mens så är det ju som det är, annars testar jag på morgonen. Men får se om planen håller?!? ;)
  • Louise87
    Lova123 skrev 2015-08-05 18:09:20 följande:

Planen är att försöka hålla mig till söndag. Får jag min mens så är det ju som det är, annars testar jag på morgonen. Men får se om planen håller?!? ;)

Jag försökte hålla mig till lördag! Men kunde inte låta bli nu när jag kom hem från jobbet. Haha. Men neg. Har haft känningar sen ägglossning, så jag hoppas hoppas!
  • limonette
    Legewiel skrev 2015-08-05 08:26:05 följande:

Nej vad tråkigt, jag var säker på att du var gravid med den fina tempkurvan! Undrar vad som hände där, men håller tummarna för nästa gång förstås.

EmmaElisabeth2: Ja se där! Så brukar mina kurvor se ut också. För mig brukar NC sätta ut ÄL efter ca 3 dagar med temp över strecket.

limonette: Jag bor på finska västkusten (är finlandssvensk) i en ganska liten stad. Jo ska testa lite naturliga tillskott nu ett tag så får vi se sen...(måste bara komma mig för att beställa dem också!). Jag har varit till gynekolog i detta ärende en gång när jag var 21 år och mensen hade varit borta i ett halvt år, han konstaterade då PCO-äggstockar och erbjöd sig att skriva ut medicin (Pergotime) med en gång. Men jag ville inte bli gravid när jag var så ung.

Antar jag skulle kunna få just Pergo ganska lätt nu om jag ville, men det är ändå en medicin som har sina biverkningar så jag vill försöka på mera naturlig väg först. Dessutom blir det så "officiellt" när man söker hjälp, dels är jag ganska privat av mig och vill inte att hela stan ska veta att vi försöker få ett barn till, och dels har jag ganska ambivalenta känslor runt det hela - jag hade en jobbig graviditet och jag tycker inte om bebisar speciellt mycket, jag vill bara ha ett barn till och har insett att ingen kommer att komma och ge mig en tvååring :)

Vår dotter är fyra år nu och vi har inte alls känt något behov av en till, förrän nu. Och även om jag hemskt gärna vill bli gravid, så är jag också halvt skräckslagen inför tanken. Att då söka hjälp känns lite FÖR läskigt, om det är någon som förstår hur jag menar. Men visst, vi hamnar väl där ändå om vi inte lyckas själva nu på några försök.

Jag förstår dig och det är helt okej att känna så.

Blir det aktuellt att träffa en gyn kan du kanske söka i en närliggande stad istället?

Jag förstår den där lite läskiga känslan av att det blir så definitivt... Men det skadar ju aldrig att ha dom i ryggen.

PCO-s och de hormoner som är i rubbning styrs väldigt av insulin så ett annat råd är att rensa bort allt socker och även eventuellt testa att äta lite logkolhydratskost om det är något du intresserar dig av

Om du googlar på det hittar du jätte mycket. Alla gynekolog jag träffat,vilket är en hel del har sagt att det ger väldigt bra "resultat"

:)

Hoppas det går bra för er!!
  • Lova123
    Louise87 skrev 2015-08-05 18:19:08 följande:

Jag försökte hålla mig till lördag! Men kunde inte låta bli nu när jag kom hem från jobbet. Haha. Men neg. Har haft känningar sen ägglossning, så jag hoppas hoppas!

Lättare sagt än gjort att vänta. Men det får allt gå. Håller tummarna för ett plus till helgen istället :)
  • Legewiel
    limonette skrev 2015-08-05 22:01:23 följande:
    Jag förstår dig och det är helt okej att känna så.

Blir det aktuellt att träffa en gyn kan du kanske söka i en närliggande stad istället?

Jag förstår den där lite läskiga känslan av att det blir så definitivt... Men det skadar ju aldrig att ha dom i ryggen.

PCO-s och de hormoner som är i rubbning styrs väldigt av insulin så ett annat råd är att rensa bort allt socker och även eventuellt testa att äta lite logkolhydratskost om det är något du intresserar dig av

Om du googlar på det hittar du jätte mycket. Alla gynekolog jag träffat,vilket är en hel del har sagt att det ger väldigt bra "resultat"

:)

Hoppas det går bra för er!!

Jo här i min lilla stad finns ingen gyn utan det blir till att ta kontakt privat eller till sjukhusen i grannstäderna då...men jag hoppas förstås att det inte ska behövas!

Jag har förstått att kosten kan påverka PCOs ganska mycket, ännu en sån sak man borde ta tag i ;) Vi äter mycket glutenfritt här hemma eftersom dottern behöver det, men jag ogillar annars rena dieter och skulle ha svårt att lämna bort en massa saker. Jag är inte överviktig heller, men förstås vet ju alla att socker är rena giftet åt kroppen...svårt det där! Äta nyttigare är ju aldrig fel!

Tack för lyckönskningarna, jag hoppas också det ska gå bra för alla som längtar och väntar!

nepe; välkommen hit! Ladycomp funkar väl också så att man mäter tempen varje morgon, finns det några stora skillnader mot NC? :)

• sommarblomma1
    längtar93 skrev 2015-08-06 08:50:16 följande:

phpnAieR039884.jpg

Vad betyder den lilla blå saken på den 25/8?

Den betyder ägglossning :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles