Legewiel skrev 2015-08-05 08:26:05 följande:
Nej vad tråkigt, jag var säker på att du var gravid med den fina tempkurvan! Undrar vad som hände där, men håller tummarna för nästa gång förstås.
EmmaElisabeth2: Ja se där! Så brukar mina kurvor se ut också. För mig brukar NC sätta ut ÄL efter ca 3 dagar med temp över strecket.
limonette: Jag bor på finska västkusten (är finlandssvensk) i en ganska liten stad. Jo ska testa lite naturliga tillskott nu ett tag så får vi se sen...(måste bara komma mig för att beställa dem också!). Jag har varit till gynekolog i detta ärende en gång när jag var 21 år och mensen hade varit borta i ett halvt år, han konstaterade då PCO-äggstockar och erbjöd sig att skriva ut medicin (Pergotime) med en gång. Men jag ville inte bli gravid när jag var så ung.
Antar jag skulle kunna få just Pergo ganska lätt nu om jag ville, men det är ändå en medicin som har sina biverkningar så jag vill försöka på mera naturlig väg först. Dessutom blir det så "officiellt" när man söker hjälp, dels är jag ganska privat av mig och vill inte att hela stan ska veta att vi försöker få ett barn till, och dels har jag ganska ambivalenta känslor runt det hela - jag hade en jobbig graviditet och jag tycker inte om bebisar speciellt mycket, jag vill bara ha ett barn till och har insett att ingen kommer att komma och ge mig en tvååring :)
Vår dotter är fyra år nu och vi har inte alls känt något behov av en till, förrän nu. Och även om jag hemskt gärna vill bli gravid, så är jag också halvt skräckslagen inför tanken. Att då söka hjälp känns lite FÖR läskigt, om det är någon som förstår hur jag menar. Men visst, vi hamnar väl där ändå om vi inte lyckas själva nu på några försök.
Jag förstår dig och det är helt okej att känna så.
Blir det aktuellt att träffa en gyn kan du kanske söka i en närliggande stad istället?
Jag förstår den där lite läskiga känslan av att det blir så definitivt... Men det skadar ju aldrig att ha dom i ryggen.
PCO-s och de hormoner som är i rubbning styrs väldigt av insulin så ett annat råd är att rensa bort allt socker och även eventuellt testa att äta lite logkolhydratskost om det är något du intresserar dig av
Om du googlar på det hittar du jätte mycket. Alla gynekolog jag träffat,vilket är en hel del har sagt att det ger väldigt bra "resultat"
:)
Hoppas det går bra för er!!